facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
Abyss


Bookmark

Data

Released Kolovoz 2015
Format Albumi
Vrsta Indie rock / Alternative/Indie Rock / Experimental Rock / Indie Electronic
Dodano Ponedjeljak, 13 Lipanj 2016
Žanr Pop-Rock
Length 55:17
Broj diskova 1
Edition date Kolovoz 2015
Država SAD
Etiketa Sargent House
Catalog Number SH140
Edition details objavljeno: 7.8.2015.; produkcija: John Congleton
Tags John Congleton Chelsea Wolfe Sargent House

Review

Chelsea Wolfe,  publici već dobro poznata po monumentalnom i jedinstvenom zvuku, dolazi nam sa svojim novim ostvarenjem The Abyss. Pripisujući joj titulu glazbenog pionira, njezin eksperimentalan zvuki možemo opisati kao mješavinu goth/folka sa elektronikom, metalom i dark ambijentalom. Kritički priznata kao glazbenica koja u svoja djela unosi maksimalnu energiju i emociju, teme njezinih albuma sukladne su goth stilu kojeg prigrljuje. Uvijek iznova plešući u tami te iz nje stvarajući nešto novo, inducira osjećaj koji je jedistven svakome albumu, a pjesme nose duboko intiman pečat. Tako kao inspiraciju za ovaj Chelsea navodi paralizu sna te noćne terore, neprestani progon nesvijesnog uma nad onim svijesnim, i potrebu za preuzimanjem kontrole unutar takvog jednog iskustva. Cover albuma igra na osjećaj izgubljenosti te borbe, a prikazuje samu Chelsea duboku uronjenu u tamu, sljedeći metodiku sa Apokalypsis. Imajući to na umu, preostaje nam iskusiti što je ova enigmatična glazbenica pripremila u nastavku.

Uvod u album dolazi uz Carrion Flower, koja uz svoju mješavinu industrial zvuka te prodornog vokala same Chelsea u pozadini, zvuči gotovo sablasno. Brojimo je tako kao jednu od niza pjesama na kojima na gitari možemo čuti Mike Sullivana, a ujedno ima ulogu postavljanja generalne atmosfere cijelog ostvarenja. Još jednom dokazujući svoj nevjerojatan talent za stvaranje ugođaja, Chelsea uspjeva invocirati upravo onaj snova koji brzo prelaze u vrstu noćne more, uz industrijsku pozadinu koja dodaje na dubini te služi kao živuća reprezentacija tame, dok njezin glas u daljini stvara osjećaj izgubljenosti, sumaglice iz koje nije lako pronaći izlaz. Imersiju u (mračan) svijet snova nastavlja se uz Iron Moon, koji uz žestoke riffove te nježan vokal nas provodi kroz spektar sukobljenih emocija, samo kako bi eksplodirao na refrenu u jednu od najprogresivnijh te lako pamtivih stvari albuma. Dragged Out  tako prati uz doom metal utjecaje, transformirajući još jednom zvuk albuma, koliko i vlastito mentalno stanje. Sličan princip nalazimo na Grey Days te After The Fall, koji dobro igraju ns glavnu tematiku albuma, pripomognuti u jednakoj mjeri zvukom violine koliko i prodornim lyricsima: „Chasing the sun / I can’t wake up/Scream and run/Don’t let them win“. U nastavku dolaze Maw te Crazy Love gdje do izražaja dolazi druga strana Chelsinog stvaralaštva, svojevrsno vraćanje korijenima uz zvuk klavira te folk utjecaje. Tako Maw uz kombinaciju klavira i gitare još jednom dodaje na širok spektar uspješnih eksperimenata ove glazbenice, dok Crazy Love se poigrava sa folk utjecajima uz primjesu violine. Vrijedi još ovdje izdvojiti i Survive, koji kombinira folk utjecaje sa već stvorenom gloomy atmosferom albuma, a dobro se uklapa uz closere albuma; Color of Blood i The Abyss. Color of Blood svojim distorziranim zvukom igra još jednom na onu žešću stranu albuma, a The Abyss probija granice svijeta snova te pomalo prijelazi u stvarnost. Tako uz doom utjecaje nadodaje na atmosferu suspenzije, horror filma u kojem svaki detalj invocira novu razinu straha, time u velikome stilu zaokružujući sam album.

Naposljetku, vrijedi reći kako je talent i sposobnost ove glazbenice neupitan. Invocirajući atmosferu na albumu koja svojom imersivnošću polako povlaći i one najskeptičnije, ne iznenađuje činjenica kako je sa vremenom uspjela stvoriti apsolutni kult sljedebenika. Uz goste na albumu poput Mike Sullivana na gitari te Ezra Buchla na violini, koji uzdižu kvalitetu albuma na razinu više, Chelsea još jednom dokazuje kako je jedna od najvećih glazbenih ličnosti na sceni. Zvuku albuma ovom prilikom pridonosi i produkcija John Congeltona, koji na njega dodaje sloj gradioznosti i veličine. Time se još jednom pruža vjernoj publici iskrena te duboko emocionalna ispovijed osobne vrste, obogaćena  mješavinom razlučitih glazbenih utjecaja.

Branimir Hrženjak

Hits 662

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42