facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
Rammstein


Bookmark

Data

Released Svi 2019
Format Albumi
Vrsta Heavy metal / Alternative metal / Industrial metal
Dodano Srijeda, 07 Kolovoz 2019
Žanr Rock
Length 46:20
Broj diskova 1
Edition date Svi 2019
Država Europa
Etiketa Universal Music Group
Catalog Number 0602577493973
Edition details objavljeno: 17.5.2019.; producenti: Olsen Involtini i Rammstein; snimano: 2018. - La Fabrique (Saint-Rémy-de-Provence, France)
Tags Rammstein Universal Music Group Olsen Involtini

Review

Bezimeni sedmi studijski Rammsteinov album: manjak energičnog, modernog i kreativnog metala na koji smo navikli.

Nakon čitavog desetljeća, sedmi i posljednji, dugo očekivani album Rammsteina konačno je dostupan fanovima diljem svijeta. Unatoč dugotrajnom čekanju, njihova se popularnost povećala zahvaljujući ekstravagantnim koncertnim izvedbama i mističnom duhu koji ih uvijek okružuje, jer Nijemci, kao što znamo, rijetko daju intervjue, a njihove društvene mreže nisu poput Kardashianove sapunice ili ultimativno popularnih influencera – mističnost je uvijek bitno svojstvo koje se pripisuje Rammsteinu, pa tako i u zadnjem istoimenom/bezimenom albumu.

Novi album ima sličnu formulu kao i većina zapisa. Novitet koji se primjećuje, ne samo po zvuku, već i po video-spotovima, jest „kazališni karakter“, a također se vidi kako bend istražuje mekše i komercijalnije zvukove nego u prošlosti. Dokaz su prve dvije pjesme: provokativna i agresivna „Deutschland“, kao i druga, melodičnija „Radio“.

Prvi singl, sa svojim zadivljujućim bubnjevima, masivnim rifovima gitarista Kruspea u pravom Rammstein stilu i očaravajućim sintisajzerom, privlači najveću pažnju slušatelja koji s njemačkim jezikom nema veze, dok je tekst koji su napisali berlinski metalci prava bomba koja se temelji na kontroverznoj povijesti Njemačke, trenutnom primatu u Europskoj uniji kao uzor za međunarodne diplomacije, koji je, međutim, predstavljen kao svjetsko razočaranje.
Frontmen Till Lindeman pjeva svoju ljubav i mržnju prema Njemačkoj žaleći se na stanje zemlje koja je postala previše moćna, vrlo pohlepna, snažno osuđujući rastući domaći nacionalizam i bijesni nacizam koji je odnio milijune žrtava tijekom Drugog svjetskog rata.

"Radio", drugi singl albuma, bavi se kulturnom situacijom Njemačke Demokratske Republike koja na ilegalan način, tajno sluša zapadne radio postaje i njihovu glazbu kao jedan od načina za izbjegavanje tadašnjih političkih ograničenja. Glas i pjevanje na njemačkom dovoljno su uznemiravajući da zvuk i stil pjesme budu uvaženi i prihvaćeni kao Rammsteinovi, a hvaljenje svjetovnih prijenosa opresivne Istočne Njemačke koji su se pokušali otvoriti novoj glazbi i modernoj misli o slobodi, također su dorasli Rammsteinovom revolucionarnom duhu.

Sljedeća pjesma, "Zeig Dich", možda prvi pravi novitet albuma s opernim uvodom, moćnim rifovima te uvodnim zborom koji pjeva na latinskom, predstavlja rad koji se nimalo ne razlikuje od onoga što bi obožavatelj želio čuti od ovakvog benda. Dobar početak, koji se, međutim, gubi u nečemu što smo možda čuli već puno puta. Bridge se vraća na prvotnu tematiku kako bi se zaokružila i stvorila cjelina pjesme koja unatoč tome, ne postaje djelo koje izaziva uzbuđenje najvećih Rammsteinovih remek djela.

Sposobnost stvaranja pjesama koje su namijenjene zadovoljenju brojne publike u velikim stadionima očituje se u pjesmi "Ausländer". Pjesma koju je na prvi pogled teško razumjeti ima potencijal da se odbaci ili zavoli u cijelosti, ovisno o vašim ostalim glazbenim ukusima. Definitivno komad s osobnošću, koji uključuje više jezika "mi amor / mon chèrie / ciao ragazza" i"c'mon, girl c'est la vie" koji albumu daju novo lice što ostaje ugodan kontrapunkt komadu koji bi mogao postati simbolom ovog novog albuma.

Čudno je što druga polovica albuma donosi mnogo melodičniju i mekšu verziju grupe, s eksperimentalnijim komadima poput sporog "Puppea", koji se tiho razvija, a zatim otkriva unutarnji užas gdje pjevač započinje pjevati na laganoj gitarskoj liniji nakon čega počinje vrištanje, okrećući zvuk cijele pjesme naglavačke.

Nakon ovog raznovrsnog početka, nakon „Was Ich Liebe“ dolazimo do prave balade, "Diamant", što je najkraća traka ovog uratka, ujedno deklaracija mira i ljubavi. Pozadina slatkih sintisajzerskih melodija i tankoga glasa, za razliku od prvih pjesama, nije uspjela izvući emocije koje su se u nama taložile posljednjih 10 godina.

Srećom, "Weit Weg" i "Tattoo" dolaze u pomoć i vraćaju zvuk koji je ovih šest umjetnika učinio sjajnima, s prvom pjesmom koji ima zavodljiv melodični utor, isprepleten teškim sintisajzerima koji su sada zaštitni znak Doktor Lorenza. "Tattoo", s druge strane, predstavlja tvrdi metal scenarij s bržim linijama sintisajzera koji podsjećaju na Rammstein za kakav se znalo prije 10 godina.

"Halloman" je pjesma srednjeg tempa s vrlo tamnom atmosferom, gdje još jednom osjetljiv Tillov glas, Lorenzov jeziv sint i snažni Schneiderovi bubnjevi nude još jedan pozitivni horror show.

Nakon dvadeset i pet godina cijenjene karijere, Rammsteinov industrijski i alternativni metal provokativno se vratio sa sedmim neimenovanim albumom i s naslovnicom koja prikazuje šibicu spremnu da se zapali. Ukratko, ništa novo pod berlinskim nebom, jer šestorica glazbenika i dalje rade ono što su u početku uspjeli izmisliti, možda s nažalost manje ideja nego u prošlosti, ali ponovo u Rammstein stilu.

Usudili bi se reći da se nakon toliko godina od posljednjeg albuma, od njemačkog benda ipak očekivalo nešto važnije, pogotovo zato što bi osim fenomenalnih pirotehničkim live nastupa koji su obilježili proteklih 10 godina karijere, Rammstein trebao dizati prag svojeg alternativnog, modernog i kreativnog metala koji se u ovom zadnjem snimanju samo djelomično uspio predložiti.

Unatoč tome, kako i sami članovi benda kažu, u snimanje u studiju treba uložiti puno vremena, analiziranja i kompromisa te smo sigurni kako je ovaj novi Rammsteinov uradak odlična slika trenutačnog stanja benda, koja je, iako možda nije energična kao nekad, ipak veoma značajna i jaka.

Filip Pauletić

Hits 177
Liebe ist für alle da « Liebe ist für alle da Rammstein Albumi Kronologija

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42