MC

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Prosinac 2015
Format Albumi
Vrsta Industrial / Gothic metal / Gothic rock
Dodano Srijeda, 29 Svi 2019
Žanr Heavy Metal
Broj diskova 1
Edition date Prosinac 2015
Država SAD
Etiketa Knife Fight Media
Catalog Number KFLS0014
Edition details objavljeno: 18. 12. 2015.; produkcija: Maitri i Valor
Tags Christian Death Valor Kand Maitri

Review

„Christian Death“, američka je gothic grupa osnovana u Los Angelesu davne 1979. godine. S opskurnim, provokativnim tekstovima, rastrzanim gitarama i dominantnim basom, smatra ih se utemeljiteljem death-metala. Naravno da je u ovih 40 godina djelovanja doživjela različite faze i da se razvijala kako stilski, tako produkcijski i instrumentalno. Izredalo se ovdje mnogo albuma, različitih postava, čak je postojalo i nekoliko paralelnih grupa istoga imena.

Današnji frontmen ove grupe, Valor Kand, pridružio im se tek na drugom albumu „Catastrophe Balet“ kao gitarist i prateći vokal. Nakon privremenih nesuglasica s pjevačem i producentom Rozzom Williamsom, koji je umjetnički vrludao, surađivao s drugim bendovima i bavio se ostalim vidovima umjetnosti, Valor je ubrzo preuzeo vodeću ulogu u bendu, tako da od 1985. započinje novo razdoblje u stvaranju ovoga benda. Kand je multiinstrumentalist, koji je glazbenu karijeru započeo kao bubnjar, ali je, kako kaže, bio znatiželjan i prema drugim instrumentima, tako da se danas može pohvaliti da uz udaraljke, gitaru i bas, svira i niz gudaćih instrumenata (violinu, violu, violončelo), kao i klavijature. Ako zbog ničega drugoga, već ga zbog toga moramo cijeniti. Ne čudi stoga što je ovaj, sada već 14. studijski album, ovog kultnog benda, Valor instrumentalno snimio gotovo potpuno sam, uz veliku vokalnu pomoć Maitri Nikolai, danske basistice i pjevačice (ujedno i najdugovječnije članice ovoga benda) te s još ponekim studijskim glazbenikom.

Album je podijeljen u dva dijela, a svaki od dijelova sastoji se od po pet pjesama. Ima ovdje dramaturške naracije, epskih dijelova, elemenata rock-opere, progresivne glazbe, vješto ukomponiranih u klasični zvuk metala i ghotic stila. U uvodnom, atmosferičnom dijelu u stilu progresivnog rocka, koriste se dijelovi interpretacije najvećih tajni staroga vijeka; prijevod ploča koje govore o egipatskom božanstvu Tothu te Starozavjetna knjiga proroka Henoka. Početak je prilično ambiciozan, priznat ćete, jer otkrivanje tajni života i smrti može poprilično zagolicati slušateljevu maštu. Tim više što je u podlozi ritam kojim se stvara prilično mračna i obećavajuća atmosfera. Zanimljivo je da se već u drugoj pjesmi „The Cross“ kombiniraju etno-elementi istočnjačke glazbe s dramaturškim tekstom kojim se navodi niz potresnih slika („Jesi li spremna za ushit?/Ili si premlada da umreš?/Budi spremna za ushit/Stiže bol s neba…“). Do kraja prvog dijela ove priče slijedi nekoliko pjesama od kojih su neke, čini mi se u njihovu stilu, a neke i ne. Primjerice, „Tar Black Liquid“ korektno je odsvirana i otpjevana pjesma „Christian Deatha“, ali „Fema Coffins“ zvuči kao dio neke rock-opere, recimo onog dobrog, starog „Tommyja“ grupe „The Who“ i ostalih. No, „Illuminazi“ će vjerojatno razveseliti sve stare obožavatelje ovoga benda jer ima mnogo ritma.

Drugi dio albuma otvara „We Have Become“ koja ima elemente elektronike i više me podsjeća na Brada Robertsa i „Crash Test Dummies“ nego na spomenuti bend. „Forgiven“ je prava darkerska stvar u kojoj nakon sintesajzera i gitarističkog riffa kreće lijepi Maitrin vokal s izuzetno optimističnim, ali pomalo patetičnim tekstom („Dok leži na bijeloj postelji, lijepoj poput snijega/krvari duboko u zemlju, samo kad bi znala./Sjedeći na vrhu planine, gleda niz rijeku/koja teče poput plimnog vala jer će joj biti oprošteno./Nije pogriješila, nije učinila ništa loše, ali vi to već znate/Oprostit će joj..“). Do kraja albuma, ostale su nam još tri pjesme. Struganjem po gitari i gitarističkim riffom započinje pjesma „Penitence More“ (ponovno ugodnog ženskog vokala, ali Valorov zato djeluje šupljikavo). Najjačim momentom albuma čini mi se iduća pjesma „Deliver Us“, koja kreće s nekoliko akorda na klaviru (da, upravo kao ona „1959“ Sisters Of Mercyja) i koju je ponovno potpuno preuzela Maitri. „Secrets Down Below“ ponovno kreće s nekim zvukovima kovačnice, a zatim u laganom ritmu privodi ovaj neobičan album kraju. Ovdje negdje se i Valor pomalo „raspištoljio“ na solo gitari i to mu ide sasvim dobro.

Čini mi se da su nam „Christian Death“ podarili još jedan kvalitetan, solidan, minuciozno odsviran i produciran glazbeni uradak, koji ne odstupa previše od onoga što su činili ranije. Izuzetno me zanima kako će zvučati izvedba ovoga albuma uživo u zagrebačkom „Boogaloou“, 29. svibnja 2019. Bit će ovdje još poneki dodatni glazbenik, zatim scenski nastup i naravno neizostavna publika koja će općem ugođaju podariti i dio svojih emocija. U kombinaciji sa starim materijalom grupe svakako će zvučati dobro.

Ivan Dukić

Hits 368

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42