Length 37:11
Edition date 2012
Etiketa Sire
Catalog Number 9362-49518-9
Edition details Produkcija: Mike Elizondo i Regina Spektor; Datum objave: 29.05.2012.; Snimano: ljeto 2011. - Los Angeles
Tags Pop/Rock Regina Spektor Sire Records Mike Elizondo

Nadarenost podrazumijeva da je nešto nekome darovano, i to u trajno vlasništvo, možemo reći kad postavimo stvari na svoje mjesto. Logički i moralno, iz darivanja, odnosno, nadarenosti proizlazi odgovornost – predanost poslanju kojem je dar oruđe. Da napuhanost stvaralačkog ega može odvesti samo do zatajenja i samodopadnosti pokazali su mnogi koji su od svoje nadarenosti učinili svrhu samoj sebi, ispisujući tako nove stranice obimnih anala oholosti. Regina Spektor je neporecivo nadarena mlada umjetnica koja već godinama svoj tzv. anti-folk ili, ako vam se manje cjepidlači, indie-pop tretira inteligencijom osobe svjesne svojih talenata i mogućnosti. Preklani isporučivši na tržište sjajan koncertni – a ujedno i kompilacijski – album "Live in London", ta je radno angažirana Njujorčanka ruskoga podrijetla načinila fino zaokruženje plodova svoje nadarenosti koji broje pet studijskih albuma. Na temeljima tog pothvata vrlo se brzo izrodio novi studijski album, ali nikako kao nekakav radikalni zaokret, novi početak ili bilo što i približno demonstraciji autorskog ega – tek još jedna kolekcija očekivano neočekivanih pjesama tipičnih za njezin atipični iskaz.

Regina, koja je na srazovima prpošnosti na tragovima traženja ograničenja i ozbiljnosti tipične za indie-poetiku, uz pomoć zavidnog raspona glasa, izgradila pravo malo autorsko carstvo, svjesna je svoje publike i svojih potencijala i "What We Saw from the Cheap Seats" upravo to svjedoči. Samouvjereno sastavljen album koji adute svoje autorice koristi baš kao na prethodnim albumima lišen je ambicije da bude izraz "veće pameti", baš kao što ne bježi od vrckavosti ranije faze Reginina stvaralaštva. Upravo me je time na prvu "kupio" i vrlo sam se brzo mogao opustiti u ničim opterećenom uživanju u glazbi.

Čak i ne ulazeći preduboko u tekstualni segment albuma koliko god bio bitan (Regina Spektor ipak priča priče, ne naklapa uprazno), dade se primijetiti autoričino "spletkarenje" riječima koje u glazbi dobiva svoj produžetak ili puni okvir – dakle, nastavak njezinih očito trajnih receptura koje i dalje razvija. Iskakanje vokala u područje karikature u "Open" na prvu, primjerice – bar u mom slučaju – izaziva da odvrtim snimku unatrag i bolje poslušam što se to dogodilo, dok na drugu izaziva čak podsmijeh. Na treću već sjeda, uho se privikava i to biva "to", lišeno svake alternative. U tom jednom malom primjeru (a u pitanju čak nije najbolja pjesma na albumu) reflektira se sve što sam spominjao – i Reginina odvažnost u istresanju onoga što ima za reći i otimanje "velikoj pameti" i, naravno, svjesnost što ima u rukama i glasnicama i koliko daleko može "povući". Najbolja pjesma na albumu, ujedno i najduža iako ne premašuje pet minuta, "Firewood", ima, pak, sve potencijale rasne klavirske balade, a u ovoj radionici izrasta s lakoćom u ogoljenu ekspresiju sirovih emocija, bez ikakve šanse da se ponese za kakvim od klišeja svoje podžanrovske ladice.

Spomenuo sam kako nisam posebno proučavao Reginine stihove; ne osjećam, uistinu, potrebu za tim uz ovakav dekor kakav daje svojim riječima. I to mislim u najpozitivnijiem smislu riječi, čak spreman samoga sebe proglasiti lijenim. No prije bih rekao da kroz one stihove koji su mi dolepršali na prvim glazbenim valovima vidim prvenstveno jedno razigrano verbalno-glazbeno igralište – primjer citiranja "Don't Let Me Be Misunderstood" u "Oh Marcello" to najslatkastije potvrđuje. I tako bi se i ovaj album Regine Spektor prvenstveno trebao odslušati. Na njoj je samo da nastavi njegovati, polirati i usavršavati ono što joj je darovano. Čini se da će itekako znati kako.

Hits 1265
Far « Far Regina Spektor Albumi Kronologija Remember Us to Life » Remember Us to Life