Jučer nas je u 70. godini života napustio Gregory Stuart ‘Greg’ Lake, britanski glazbenik najpoznatiji kao član King Crimson i Emerson, Lake & Palmer, dviju grupa koje su obilježile nastanak progresivnog rocka. Gitarist, basist, pjevač i tekstopisac Lake ostavio nam je radom u te dvije grupe, kao i samostalnim radom, bogato glazbeno naslijeđe, a mi vam donosimo pregled njegove karijere u deset pjesama.
10. ‘Affairs of the Heart’ (1992.)
Emerson, Lake & Palmer te su 1992. izdali svoj osmi album i prvi u 14 godina, a jedan od vrhunaca albuma bila je ova lijepa akustična balada Grega Lakea.
9. ‘Love You Too Much’ (1981.)
Lake je svoj prvi samostalni album u karijeri nazvao jednostavno po sebi, a prvi singl skinut s tog albuma bio je ‘Love You Too Much’. Tu je pjesmu skladao zajedno s Bobom Dylanom, a odličan solo je odsvirao Gary Moore, koji je bio glavni suradnik Lakea na albumu. Lake je, osim s Mooreom i Dylanom, na ‘Greg Lake’ surađivao i s Steveom Lukatherom, Clarenceom Clemonsom, Jeffom Porcarom i drugim zvijezdama rocka.
8. ‘The Only Way (Hymn)’ (1971.)
Lista, naravno, nije potpuna bez pjesama s ‘Tarkus’, možda i najvažnijeg albuma ELP. Lake je ovu pjesmu skladao s Keithom Emersonom na temelju dvije Bachove skladbe, a pjesma sadrži i nezaboravni stih ‘How did he lose six milion Jews?’.
7. ‘Touch and Go’ (1986.)
Bubnjar Carl Palmer zbog ugovornih obveza s grupom Asia nije sudjelovao na ovom albumu ELP, no kratica je ostala jer je na njegovo mjesto uskočio Cozy Powell. Gregova ‘Touch and Go’ je primjer prilično uspješnog spoja ELP-jevih progresivnijih dana i tada aktualnog zvuka sredine osamdesetih.
6. ‘Karn Evil 9’ (1973.)
‘Brain Salad Surgery’ također spada među vrhunce diskografije ELP, a albumom dominira ‘Karn Evil 9’, Lakeova skladba duljine gotovo pola sata. Stoga je često skraćivana na koncertima, odnosno svirani su samo određeni, uglavnom najimpresivniji dijelovi ove pjesme futurističke tematike.
5. ‘From the Beginning’ (1972.)
Greg Lake je ‘Trilogy’ proglasio najdražim albumom ELP. Slušajući ‘From the Beginning’ može se prepoznati što je toliko magično i zavodljivo u trećem studijskom albumu grupe, umotanom u legendarnu ilustraciju trojice članova grupe.
4. ‘21st Century Schizoid Man’ (1969.)
‘In the Court of the Crimson King’ je kamen temeljac progresivnog rocka, a spomenuta pjesma njegov najimpresivniji trenutak. Greg Lake je u nju unio svoje bas dionice i nezaboravni distorzirani vokal koji savršeno pristaje uznemirujućoj temi pjesme.
3. ‘Endless Enigma’ (1972.)
Još jedna pjesma s ‘Trilogy’ trodijelna je skladba u kojoj se izmjenjuju nježne, lagane dionice s žešćim trenucima iz kojih su Queen i slični sastavi mogli puno naučiti. Najdominantniji trenuci ove gotovo jedanaestominutne skladbe, bez sumnje, pripadaju Lakeovom emotivnom vokalu.
2. ‘In the Court of the Crimson King’ (1969.)
‘In the Court...’ je mnogo nježnija i svakako manje uznemirujuća pjesma s debi albuma King Crimson, no ništa manje važna kako za grupu, tako i za Lakea te progresivni rock općenito. Posebno se utjecajnim pokazalo korištenje mellotrona, instrumenta koji je obilježio neke od najvećih pjesama žanra da bi ubrzo pao u zaborav.
1. ‘Lucky Man’ (1970.)
Greg Lake je završnu pjesmu na debi albumu ELP napisao kad mu je bilo samo 12 godina. Možda ne po kompleksnosti ili skladateljskom umijeću, ali po emotivnosti pjesma spada u sam vrh Lakeove pjesmarice, a teško se oteti dojmu da je utjecala i na istoimenu skladbu grupe The Verve koja se našla na njihovom uspješnom albumu ‘Urban Hymns’.