Izvještaji

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

IMG 9882

Nova sezona Filozofskog teatra, koji se tradicionalno održava u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu pod vodstvom frontmena regionalnih salonskih naklapanja, Srećkom Horvatom, otvorena je prethodne nedjelje iznimno atraktivnim gostovanjem britanske multi-umjetnice i aktivistice Maye Arulpragasm, poznatije pod pseudonimom M.I.A. Iako je i u prethodnim izdanjima znalo iznenaditi tematskim izborom, ovog se puta događanje definitivno profiliralo kao vrlo poželjan event u zagrebačkoj jesenoj ponudi. Pridošla publika sastavom se podijelila s jedne strane na lojalne pohoditelje dotičnog panela te predvidljivo s druge na regularne navijače glazbenih festivala, hip pratitelje popularne kulture, dežurne hejtere, ležerne umjetnike, odnosno ljubitelje lika i djela M.I.A.-e pa je ispunjenost Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu bila neupitno.

Gledajući pop-kulturno, ovo je vjerojatno najhrabriji istup Filozofskog teatra van svojeg formata. No usprkos silnom potencijalu upravo iz prethodno navedene premise, Mayino gostovanje od od samog početka demonstriralo je silne manjkavosti jer bilo očito da se umjetnica nije dovoljno pripremila te da joj ponuđena fotelja definitivno nije uobičajeno mjesto kad je pozornica u pitanju.

IMG 9823

Poprilično inkoherentan nastup izironizirao je i njezinu opasku da je koncentracija pojedinca pala na 12 sekundi, odnosno jedva dvostruko duže od fokusa zlatne ribice. No za dotičnu zamjerku više je kriv moderator koji osim incijalnih pitanja nije ni pokušavao usmjeriti konverzaciju na išta svrsihodniji poligon pa je M.I.A. prepuštena rap battle odraditi sama sa sobom i svojim hiperaktivnim tokom misli. Time su dotaknute teme geopolitike, izbjeglištva, klasne podijele društva, današnjeg stanja interneta, kompartmentalizacije u okvirima pop-kulture i umjetne inteligencije ostale površno obrađene u domeni konstantnih digresija, a gošća je prikazana kao još veći diletant nego što je. Definitvno je propuštena prilika da iz vlastitog iskustva elaborira borbu s glazbenom industrijom, približi građanski rat na Šri Lanki i fenomen “from rags to riches”. Nažalost, njeno dvosatno neargumentirano etiketiranje sebe kao žrtve isprepleteno pokojim provokativnim spotom nije dovoljno ispunjujuć sadržaj za događaj koji ipak pretendira kvalitetnijoj materiji, s toga je razočaranje još veće kad pojedinac osvijesti da je neposredno kušao samo mali bljesak celebrity kulture.

Srećku Horvatu mora se priznati zanimljiv i hrabar buking, ali mislim da će većina u sljedećoj prilici ipak isključivo inzistirati na Mayinom koncertu.