facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Ožujak 2021
Format Albumi
Vrsta Gospel music / Vocal Pop / Acoustic
Dodano Srijeda, 14 Travanj 2021
Žanr Religious
Length 54:45
Broj diskova 1
Edition date Ožujak 2021
Država Hrvatska
Etiketa Bono Records
Catalog Number CDBR016
Tags Bono Records Andrej Grozdanov

Review

Medijski najmanje omiljena, ali publikom, kao i, naravno, nadahnućem, iznimno snažna suvremena kršćanska glazba i kod nas, poput nepresušne ponornice, teče mimo i ispod svih glasnijih trendova. Dokazuju to i, primjerice, prizori s nedavnih koncerata poput Pogledaj srcem u zagrebačkoj Areni, u potpunom proturječju sa slikom kakvu biste stekli samo čitajući mainstream portale. Sastavi poput Božje pobjede, Emanuel ili Duhovnog kutka prenose evanđeoske poruke na scenu kojoj to nasušno nedostaje, a uz iznimne recentne radove istarskog glazbenika Brune Krajcara (zaista sjajan, još friški album "Sve će biti dobro"), među pojedincima se zadnjih godina ističe i riječki glazbenik, školovani gitarist Andrej Grozdanov.

Nanizavši već finu nisku albuma kojima je ne samo vješto spajao tradiciju i suvremene recepture, već i naglašavao univerzalnost, odnosno, povezivanje na geografskim i kulturološkim razinama kršćanstvu predanih pojedinaca i njihovih zajednica i podneblja, ovaj je vlasnik platinum diplome na londonskom Guitar Institute of Technology postao danas jedan od naših najvrsnijih interpreta bogate kršćanske glazbene baštine. Albumi poput "An Acoustic Christmas" ili recentnijeg "Gospel on Guitar" donijeli su brižno prenesen duh tradicija i ognjišta iz kojih je Grozdanov posudio melodije i provukao ih kroz svoje gitarske žice, nadogradivši ih na nenametljiv, a stilski besprijekoran način.

"Gitara i glas" nova je zbirka ovog glazbenika, koji, kao i na prošlim albumima, uz pomoć prijatelja (među kojima su na ranijim uratcima bili, primjerice, Vlatko Stefanovski, Phil Keaggy i John Stowell), unosi dašak svježine i vlastiti potpis na pjesme koje datiraju od 19. stoljeća pa do mnogo novijih datuma. "Glazbu se uzdiže iznad drugih umjetnosti zbog njene mogućnosti da za ostvarenje koristi što manje materijalnih sredstava, jer je glazbi dostatan samo ljudski glas. Glas je najsavršeniji instrument. Na ovom albumu sam okupio pjevače koji dugi niz godina daju svoje najbolje, svoje glasove, na Božju slavu i posvećenje duša i dodao gitaru s kojom putujem po svijetu." Tim je riječima sam Andrej opisao i predstavio album za kojeg ne trebate biti (praktični) vjernik da uživate u njegovim finim, blagotvornim notama. Dapače.

Minimalističan u samoj svojoj postavci, sastavljen uživo, bez nadosnimavanja, "Gitara i glas" nudi upravo to što navodi u svom naslovu, ali bez trunke samodopadnosti, dakle, isključivo kao sredstvo koje omogućuje prijenos poruke koja je uzlazna koliko i horizontalna. Odabir pjesama pritom ne pretendira biti nikakav ultimativni zbir, a istodobno nudi svojevrstan "best of", najbolje što su ljudi okupljeni ovdje u datom trenutku mogli ponuditi kao produžetak onog što inače rade u svom, da se okoristim naslovom predivnog recentnog filma Terrencea Malicka, "skrivenom životu". Pa tako na jednom mjestu imamo već par stoljeća star (a vječno mlad) napjev "Kakav prijatelj je Isus" (izvorno "What a Friend We Have in Jesus" J. M. Scrivena), koju su tijekom desetljeća pjevali brojni glazbenici, od Binga Crosbyja, Elle Fitzgerald i Tine Turner do našeg Gibonnija, a ovdje izveden uz vokalni doprinos Domagoja Pavine iz sastava Emanuel, stoljeće i pol staru "Kod Tvog križa, Isuse" (izvorno "Near the Cross" misionarke i glazbenice Fanny Cosby) ovdje uparenu s oko stoljeća novijom, kao odgovor hipijevštini napisanom "O, Bože, divan li si" (izvorno "Oh Lord, You're Beautiful" Keitha Greena) s anđeoskim glasovima Irene Novak i Mateje Bulek, ali i recentnije priloge hrvatskoj duhovnoj pjesmarici poput "Molitve" fra Marina Karačića (koji je ovdje i pjeva). I sve funkcioniraju zajedno jer dišu istim plućima, prožete istim duhom i istom čežnjom.

Andrejeva gitara pritom je već pouzdana glazbena kulisa, bez od biti odvraćajućih bravura, a svakom notom svjedočeći izniman talent predan natrag na slavu svoga darivatelja. Glasovi, naravno, variraju već zbog samog broja sudionika, no, kako sam već naglasio, ne bježeći izvan okvira osnovne ideje, koja – da uskočim samome sebi u usta – uživa potpunu slobodu lišena svih okvira. Ako bih trebao istaknuti posebno upečatljive doprinose, to bi svakako bile Alida Fištrek čiji glas na "Gospode, trebam Te" (izvorno "Lord, I Need You") raste kako raste sama pjesma iznoseći svoju žudnju, dok je u "Pjesmi otkrivenja" (izvorno "Revelation Song" Jennie Lee Riddle) sjajno uparen s vokalom Nikoline Kovačević, zatim Elizabeta Koprivnjak, koja je nevjerojatnom čistoćom iznijela "On moje ime zna" (izvorno "He Knows My Name" Tommyja Walkera), Katja Rajić posve uronjena u note "Draži od srebra" (izvorno "More Prescious than Silver" kantautorice Lynn DeShazo) i u Emanuelu "dokazana" Franciska Perković čiji je topli, pouzdan vokal iznio ovdje završnu "Zahvali" (izvorno "Give Thanks with a Grateful Heart" Henryja Smitha).

No, ne skrivaju se odlike "Gitare i glasa" toliko u pojedinačnim izvedbama koliko u široj slici koju tvori. Slici kojoj duh vremena ne radi u prilog, ali koja istovremeno svjedoči što je to u samom vremenu neizbrisivo i neuništivo (što nam pokazuje i trajna prisutnost ovih motiva i emocija u povijesti rock glazbe, od velikana bluesa do Boba Dylana), u čovjeka trajno upisano kao Čežnja. Veliko početno slovo nije greška u tipkanju.

 

Toni Matošin

Hits 888

Posljednje predstavljeni jazz albumi

Posljednja 102 albuma