A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
Lives Outgrown

Bookmark

Data

Released Svibanj 2024
Format Albumi
Vrsta Alternative/Indie Rock / Adult Alternative Pop/Rock / Alternative Singer/Songwriter / Alternative Folk
Dodano Subota, 25 Svibanj 2024
Žanr Pop-Rock
Length 45:53
Broj diskova 1
Edition date Svibanj 2024
Država Europa
Etiketa Domino
Catalog Number WIGCD287
Edition details objavljeno: 17.5.2024., producenti: Beth Gibbons, James Ford i Lee Harris, snimano: Studio 53 i Snap Studios - London, Engleska
Tags James Ford Domino Beth Gibbons Lee Harris

Review

Par riječi o samoj autorici: obična djevojka sa sela s navršene 22 godine života seli se u Bristol s željom da postane pjevačica. Tu upoznaje svog partnera Geoffa Barrova (nešto je „muvao“ s bendovima Primal Scream, Depeche Mode i Massive Attack). S lokalnim jazz gitaristom Adrianom Utleyom utemeljeni su tako Portishead, pioniri trip-hop zvuka iza kojeg su ostala tri albuma, od kojih je prvijenac „Dummy“ opisan kao „noire glazba za film koji još nije snimljen“, ujedno objeručke dobro prihvaćen od kritike i slušatelja.

Preduga je bila njena glazbena odsutnost i šutnja, ovaj zbir pjesama nastao je 22 godine nakon albuma „Out of Season“. Ništa čudno obzirom na Bethinu enigmatičnost i dokazani senzibilitet. Ovaj album „kuhao“ se čitavo desetljeće, sa sofisticirajućom kontemplacijom o krizi srednjih godina, prolaznosti, gubitcima, smrtnosti; obučen je u mješavinu akustike, elektronike i bogate orkestracije koje pomalo naginju patetičnoj ekstravaganciji i psihodeliji sa pomno aranžiranim detaljima.

Bez podcjenjivanja bilo čijih glazbenih preferencija moram u startu istaknuti da ovaj zbir najnovijih pjesama bivše vokalistice benda Portishead nije adresiran na svakoga.

Poslovična destilirana melanholija i pouzdan putokaz prema nepatvorenoj nostalgiji uz Bethin jedinstveni, pomalo nazalno/hipnotizirajući/teatarsko/melodramatski vibrato vokal često uspoređivan s Ninom Simone ili Edit Piaf (mene osobno njen „nikotinski“ vokal prije podsjeća na Marianne Faithfull); nezadrživo se pružaju prema jedinoj, očitoj činjenici, zajedničkoj dijagnozi, a ta je da ovaj album ni za trenutak ne skreće sa zacrtane staze njenog identiteta i glazbene estetike koja posjeduje solidnu dozu crnila u koju je autorica bez oklijevanja i straha uronila u te mučne, ponekad devastirajuće vode iz kojih je ipak stvorena glazbena mreža puna metamorfozne introspekcije, osobnih sjećanja; glazbeno je to ogledalo njene duše izraženo kroz osebujne artističke forme.

Relativno se ovaj album može svrstati u folk okvire, ne one elitističke, prije u one granične, osebujne, negdje na tragu Björk ili Sóley. Slušanje ovih pjesama sigurno nije lagani zadatak, sadržaj je istovremeno sugestivan u svojim nestandardnim harmonijama i „čudnim“ psihodeličnim orkestracijama koje ponekad zbog sporijeg neprilagođavanja slušatelja mogu izazivati nelagodu uz zanemarivu aberaciju ujednačenog materijala, materijala koji te opetovanim slušanjem uvuće u svoju hipnotizirajuću, ujedno opuštajuću matricu emocionalne autentičnosti koja na trenutke prelazi u osobnu apokalipsu.

Bethino emocionalno „crnilo“ izvanredan je poligon za predstavljanje osobnih demona, istovremeno i njihovih vjernih pratitelja, anđela. Tjeranjem jednih kao da nestaju i drugi, stoga je umijeće postići, političkim žargonom kazano, funkcionalnu tvrdu kohabitaciju tame i svjetla, a što je autorici na ovom uratku sasvim dobro pošlo za rukom kroz oblikovanje jedinstvenih akustičnih himni.

Jasni nagovještaj da slušatelja čeka radikalno iskustvo otkrivanja Bethinog svijeta nalazimo već u uvodnoj „Tell Me Who Are You Today“. Melanholični zvukovi akustične gitare koji nadopunjavaju Bethin trenutni usud, pojačani su zlokobnim bubnjanjem i dramatskom orkestracijom koja atmosferu ove pjesme pomalo usmjerava prema rasnoj tragediji.

Ako je uvod pripao demonima, „Floating On a Moment“ blago nagovješćuje prisustvo svjetlijih trenutaka. Vokal je i dalje onaj na kojeg se režu žile, refren i odličan aranžman s back vokalima svrstavaju (donekle) ovu pjesmu na vedriju stranu života.

Elegijsko pastoralna „Whispering Love“ fizički je dokaz da ne Bethina noć ustupila mjesto danjem svjetlu. Sugestivnu i nadasve emocionalnu melodiju savršeno prati bogata instrumentalizacija u kojoj svojim „slavujevim pjevom“ odskače minimalizirana, ali stalno prisutna violina.

Rijetko prisutan adrenalin ipak je našao svoje mjesto pri kraju albuma u „Reaching Out“, u kojoj ritam potenciran udaraljkama iskače iz lijene i hipnotizirajuće matrice.

Ukratko, originalni, uznemirujući, ujedno ponekad opuštajući zbir pjesama u kojem ne stanuje glazbena sublimacija i koji odskače iz prosjeka, a kojem se iplati dati šansu.

Đorđe Škarica

Hits 181

Posljednje predstavljeni jazz albumi

Posljednja 102

Izvještaji



Zagreb Music Fest, 2. dan - kišni ured se ipak smilovao


Manifest crnila u Močvari: Stonebride/Luxus Lord/Prisonplanet


Zagreb Music Fest, 1. dan


Lord Of The Dance nastupili u Zagrebu


BadBadNotGood u Šibeniku


Galerija fotografija: Lord Of The Dance u Splitu


Diddle In The Middle i Bonaster


Stingove čarolije u intimnom ozračju Arene


Alex Sipiagin Quartet zaključio Rovinj Spring Jazz


Edo Maajka zatvorio ovogodišnji Beerfest


Drugi dan katarzičkog iskustva s Rammstein u Beogradu


Nastupom Baby Lasagne završen Sea Star Festival


Bill Frisell na 33. festivalu JazzTimeRijeka


Beerfest 2024. dan 3.


Nastavljen je 33. JazzTimeRijeka


Bizarnost u Tvornici kulture koju niste smjeli propustiti


Ni kiša nije ugasila Vatru na Šalati


Spektakularan Rammstein u Beogradu održao prvi koncert


Bosak & Second Hand Band odlični u klubu Boogaloo


Počeo 33. JazzTimeRijeka