A | B | C | Č | Ć | D | DŽ | Đ | E | F | G | H | I | J | K | L | LJ | M | N | NJ | O | P | Q | R | S | Š | T | U | V | W | X | Y | Z | Ž | # |
1 | Nisi sam | 3:26 | ||||
2 | Tvoja laž | 2:51 | ||||
3 | Tebe nema tu | 3:35 | ||||
4 | Nestvaran | 3:46 | ||||
5 | Zašto | 3:36 | ||||
6 | Snovi | 3:28 | ||||
7 | Nešto bolje | 3:36 | ||||
8 | Gdje si sad | 3:18 | ||||
9 | Odvedi me | 4:08 | ||||
10 | Sami | 3:31 | ||||
11 | Mijenja me | 3:37 | ||||
12 | Opusti se | 2:46 |
Vjerujem kako među snovima mladih glazbenika prednjači onaj o vlastitom debitantskom albumu, čak i kad vrijeme radnje prenesemo u ovo današnje, "postalbumsko", kada se forma reducirala na instantnu sveprisutnost i fast food konzumaciju (o sadržaju možda nekom drugom prigodom). Ne kažem (odnosno, ne umišljam da znam) da se zato dugosvirajući prvijenac nove nade riječke i hrvatske pop i rock scene, finalistice preklanjskog RockOff festivala Mirne Škrgatić, zove "Snovi", ali već tim letimičnim pogledom na njezin netom izašli album stekao sam dojam da je posrijedi baš ostvarenje jednog još mladog, tek sazrelog (glazbenog) sna.
Odradivši svojevrstan pripravnički staž u Putokazima (što joj je osnažilo pjevačku tehniku) i u bendu Quasarr (što ju je učvrstilo na samoj pozornici, odnosno, pred publikom i među kolegama), ne bez tipično mladenačkih kreativnih puzanja u vlastitom rock bendu na kratke staze, ova je mlada dama s glazbenim talentom naslijeđenim od oca, također glazbenika Marina Škrgatića, nakon niza zapaženih singlova sastavila album koji je po mnogočemu tipični prvijenac. Pjesme što su najavile album, poput "Tvoja laž", "Odvedi me", "Nisi sam" ili "Snovi", otkrile su Mirnu kao kantautoricu koja stilski, pomoću alata iz radionice što duguje popu koliko i rocku, tek nastoji izbrusiti svoj iskaz. Njezinih prvih dvanaest pjesama sabranih kao "Snovi" ne iskaču osobito originalnim, pa ni ambicioznim lirskim rječnikom, ali pod već odavno sveprisutnom producentskom palicom Marka Mrakovčića predstavljaju autorski rad kojem ne nedostaje žara i želje da ga se čuje.
Pomirujući, kako sam već naznačio, estetike popa i rocka, a na jeci glazbe koju je slušala u djetinjstvu, od Beatlesa do Depeche Mode, od Stonesa do Bowieja, Mirna niže pjesme kojima, po oprobanim receptima, želi govoriti o svemu što je u svakodnevnom životu inspirira, nešto slično, primjerice, Gibonniju i srodnim autorima. Stilski i kvalitetom nedorečeni tekstovi još uvijek ne dopuštaju bitnije iskorake iz neke vrste solidnog prosjeka, no u uho upada dobrodošlo "šaranje" kojim ova mlada kantautorica fino ugođenim vokalom meandrira od školski skockanog pop-rocka u pjesmama poput "Nisi sam" ili "Nešto bolje" do nečeg nalik na organsku, upgrade verziju Denis & Denis u naslovnoj pjesmi, pri čemu je najkonkretnija kad već davno dokazane recepture pretvori u nešto opipljivo svoje, kao u "Tvojoj laži". Tipično za jedan prvijenac, ostaje pak dojam da se u ostvarenju "sna" na repertoar proguralo baš sve što je potpisnica imala ili željela za reći, kao da je ponestalo filtara koji bi u koncipiranju zbirke obavili najfiniji dio posla.
Naslovnica na kojoj Mirna djeluje poput nove verzije Elise Day iz hita Nicka Cavea i Kylie Minogue sugerira dozirano ambiciozan autorski rukopis, ali snažnijim rezultatima, odnosno, pjesmama, još nedostaje ta fina ruka koja bi upalila alarm na stihove s lastama što su odletjele na jug ("Tebe nema tu") ili bi na neki efektniji, duhom bogatiji način prodavala self-help savjete ("Nešto bolje", "Opusti se"). Srećom, po cijelom se albumu osjeća kako je njegova potpisnica i sretna i ponosna što ga je (napokon) uspjela sastaviti i da je bar otprilike onakav kakvog ga je u snovima zamišljala. To, naravno, inače nije dostatno za prolaznu ocjenu, ali u slučaju Mirninih "Snova" fino prianja na pjesme koje nisu bez šarma i kvaliteta, a koje čekaju tek odvažniji autorski duh da ih istisne iz brojnim sanjanjima zasićenog prosjeka.
Toni Matošin
Mirna Albumi Kronologija | Posljednji trend » |