facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
Voices

Bookmark

Data

Released Veljača 2020
Format Albumi
Vrsta Alternative rock / Prog-rock / Progressive Rock
Dodano Utorak, 24 Ožujak 2020
Žanr Rock
Length 42:43
Broj diskova 1
Edition date Veljača 2020
Država Italija
Etiketa Ma.Ra.Cash Records
Catalog Number MRC083
Edition details objavljeno: 8. veljače 2020.
Tags Ma.Ra.Cash Records Mangala Vallis

Review

Joše jedna recenzija susjeda sa Apeninskog poluotoka. Riječ je o bendu koji je prisutan na talijanskoj progresivnoj sceni od daleke 1998. godine. 2002. im je objavljen prvijenac „The Book Of Dreams“, s kojim su učvrstili trijumvirat talijanskog simfo rocka uz bendove Premiata Forneria Marconi i Banco. Prvijenac koji je bio inspiriran radovima oca naučne fantastike, Julesa Vernea i obiluje tipičnom paletom boja i zvukova svojstvenim progresivnoj glazbi tog vremena.

Konceptualni albumi gotovo da su bili obveza tog vremena, sve je započelo s Moody Blues i njihovim albumom „Days Of Future Passed“, trendom koji je znao neinspirativne glazbenike odvući u preforsiranje vlastitih mogućnosti.

Godine 2005. izlazi drugi album „Lycanhtrope“ sličih ambicija na kojem sudjeluje David Jackson, saksofonist Van Der Graaf Generator.

Ime benda inspirirano je romanom Sfera, Michaela Crichtona, a predstavlja jedan od Marsovskih kanjona.

Baštinicima talijanskog prog rocka ovo je četvrti po redu album koji otkriva najmanje dvije činjenice: Prva - obzirom na pedigre i iskustvo odličnih glazbenika: Gigi Cavalli Cocchi, bubjevi – inače član bendova Tezebao i Ligabue; Enzo Cattini, klavijature; Mirco Consolini, gitare i bas; Roberto Tiranti, vokal; Niky Milazzo, gitara i Gianfranco Fornaciari, klavijature - dobra svirka gotovo je zagarantirana.

Druga činjenica mogla bi se odnositi na učestalu pojavu u kojima se nalaze bendovi s dugim stažom, a to je nerado napuštanje boja i oblika s kojima su gradili svoje glazbene imperije, stanovito stilsko zaglavljivanje u kontinuitetu vremena i prostora.

Kada glazbenik više ne stvara, kada ne posjeduje potrebnu vjeru onda s lakoćom prelazi u fazu dogmatizma. Iskustvo i pamet glazbenika ipak su ih odvukli od Genesis, Yes, Gentle Giant s početka karijere, zvuka često kompliciranog za konzumiranje na prvo slušanje.Iskreno rečeno relativno su uspješno agregirali glazbenu prošlost u sadržaj pošteno izbalansiran i akromatičan. Za razliku od simfo rocka na ovom albumu nema prisutnog antiklimaksa, nema prijelaza od jačih izraza ka slabijima, ili obratno, materijal ima potrebnu konzistentnu dinamiku i ritam. Glazbenici nisu ni trenutka pokazali znakove akardije – malodušnost i plašljivost, hrabro su uskočili u glazbeni obrazac u kojem gitara ima permanentnu minutažu koja ukupnom zvuku daje natruhe rocka , dok klavijature zvučnoj slici daju konačne , sasvim ugodne vizure. Ipak nisu iz svog prastarog škafetina zaboravili potegnuti neke odrednice simfo rocka koje na ovom albumu ni slučajno nemaju okus plijesni-naprotiv. Istina, nedostaje melodijoznost prisutna u starim radovima, materijal baš i nije catchy na prvo, pa ni drugo slušanje. Ipak treba napomenuti da u pitanju nije hladni artizam.

Dojam je da postoje paralele s američkim poimanjem malo žešćeg mainstrema koje su znali prezentirali bendovi poput Styxa. Određena potvrda sastoji se u činjenici vremenskog formata pojedinih pjesama koje su sažete kroz 4-5 minuta, za razliku od dugometražnih prog-simfo uradaka.

E sada koliko će takav glazbeni odmak, obrazac biti primljen naričito od strane starih fanova, veliko je pitanje, jer svaka promjena zna se očitovati nizom potresa i katastrofa.

Đorđe Škarica

Hits 118

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42