A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Travanj 2022
Format Albumi
Vrsta Alternative/Indie Rock / Adult Alternative Pop/Rock / Funk Metal
Dodano Subota, 02 Travanj 2022
Žanr Pop-Rock
Length 1:13:04
Broj diskova 1
Edition date Travanj 2022
Država Europa
Etiketa Warner Records / Dancing Bear
Catalog Number 093624880646
Edition details objavljeno: 1.4.2022., producent: Rick Rubin, snimano: 2021. - Shangri-La (Malibu, California)
Tags Dancing Bear Rick Rubin Red Hot Chili Peppers Warner Records

Review

Neću otkriti toplu vodu ako kažem da su najbolje glazbene avanture RHCP sadržavale prepoznatljivi autorski DNK Johna Frusciantea koji je uobličio njihov funk/rock zvuk dodavši mu potrebnu melodičnost, uz njegovo nezamjenjivo prebiranje po gitarskom vratu u oblikovanju nezaboravnih solaža.

Nakon njegove ne baš sjajne samostalne karijere razmetni sin (opet) se vratio u matično jato, pretpostavljam u cilju povrata starih pozicija s kojih su nedvojbeno počeli klizati u sivilo.

Uspon na visoke pozicije u glazbenom Panteonu RHCP zaslužili su iz više razloga. Osim odlične instrumentalizacije i nevjerojatne ritam sekcije (Fleu i Chada bih bez ikakve dileme usporedio sa „carevima“ ritma, Sly Dunbara i Robbie Shakespeara); nedvojbena je činjenica da se uz RHCP baš nikada niste osjetili neraspoloženo u traženju ultimativne zabave, a koju su oni tako nesebično davali, nikada ne traživši ništa zauzvrat.

Sportskim žargonom kazano Fruscianteov povratak, povratak je iskusnog veznjaka koji je konsolidirao nepovezane linije te donio ponovno rođenje, povratak poljuljanog povjerenja, ohrabrujući come back u punu formu benda koji je na svoj jedinstveni način prošao sve životne i umjetničke katarze i kojeg mnogi smatraju jednim od najboljih konceretnih bendova na svijetu.

RHCP su opet onaj stari, dobri bend iz vremena „Stadium Arcadium“ albuma. Ovim albumom kao da su bezbolno preskočili prethodna dva albuma koja su bila prilično intimna, no nisu oduzimala dah (s izuzetkom „Dark Necessities“ s albuma „The Getaway“). U tu jednažbu treba obavezno uvrstiti povratak još jednog starog prijatelja, producenta Rick Rubina s kojim su gordo jedrili nemirnim rock vodama.

Vidljivo je njihova ne samo fizička zrelost, nema više divljanja prepoznatog iz ranijeg stvaralaštva i ponašanja; saževši sve najbolje iz bogate kajdanke (konglomerat „jednostavne, primitivne bijele glazbe“ i složene i zahtjevne za sviranje „crne glazbe“) stvorena je matrica prepuna nezasićenog sladora, finih i profinjenih (očekivano) solaža smirenog Frusciantea uz Fleaino konstantno „slapping i poping“ udaranje po basu (poslušati „Here Ever After“, inače jedan od vrhunaca na albumu s nedvojbenim asocijacijama na „Give it Away“ ) i na momente ubitačnog Chadovog (lice glumca i stas drvosjeće) bubnjanja (“These are the Ways“).

„Scar Tissue“ Anthony je već na prethodnim albumima profilirao svoje vokalne mogućnosti, na ovom albumu je mnogo topliji, elastičniji, prilagodljiviji formatu koji dominira ovim albumom, a to je nedvojbena melodioznost cjelokupnog materijala.

Što je Fruscianteu donio povratak uz njegovu uvijek nepredviđenu kompozitorsku žicu?

Izgubljeni je to dječak koji se neprestano vraća u život. Zagarantirani je užitak slušati njegove akorde i solaže („The Great Apes“ i „The Heavy Wing“- još jedan od aduta) nakon čudnog eksperimentiranja s elektronikom kroz njegove solističke vode. Nedvojbeno je da je svojim prisustvom i doprinosom pogurao ostatak benda prema pozitivnijim stavovima, zrelijem materijalu koji je možda i indikacija za budućnost benda.

Spoj gore navedenog spoja bijele i crne glazbe možda je najočitije prisutan u odličnoj „Aquatix Mouth Dance“ još jednom njihovom klasiku koji je prigodno „okićen“ pametnim izborom puhaćih instrumenata. Što kazati na Fleainu svirku – pamet da ti stane.

RHCP nisu ni na ovom albumu zaboravili na „mekšu/akustičniju“ stranu svoje kajdanke, „Veronika“ sa svojim promjenam ritma punopravni je pripadnik takve orijentacije kojoj svakako treba pridodati i nježnu „It's Only Natural“. A eventualni nastavak za njih nestandardne „Aeroplan“ može se pronaći u „She's a lover“.

Iskreno, ovo su samo moji dojmovi koje će možda ponekad i biti teško braniti u usporedbi sa njihovim duboko memoriranim uspješnicama ili mišljenjima da ovaj album sadržava parodijske pokušaje u odnosu na uratke poput katarzične „Under the Bridge“; optimistično/nostalgične „Snow“; ili „Californication“ evokacije na tinejđerske dane. Oni najvatreniji će i dalje zastupati tezu pretvaranja nekad moćnog benda u pop plačljivce i izdajnike izvorne ideologije. Takvima sigurno treba pridodati i određeni broj kritičara koji će ih dočekati na nož uz tvrdnje o dosadnom ponavljanju jednog te istog obrasca (ponavljanje je majka mudrosti, zar ne?). Istovremeno će isti glorificirati imena koja po ničemu ne zaslužuju biti spomenuta, a kamoli uspoređivana sa ekipom iz sunčane Kalifornije.

Čvrstog sam mišljenja da se ovaj zbir pjesama punopravno može natjecati s njihovim minulim radom iz sasvim jednostavnog razloga - RHCP zvuče onako kako RHCP trebaju zvučiti, uz napomenu da je sadržaj albuma (17 pjesama) ipak trebao biti sažetiji što bi nedvojbeno doprinjelo još pozitivnijem utisku.

Uostalom, svatko ima pravo na svoje mišljenje, no ovaj njihov izljev bezgranične ljubavi nije samo mazanje očiju, uvertira u još jednu turneju, ovo je zaista moćan, iskren, odlično aranžiran i odsviran album s mnoštvom dobrog materijala kojeg treba „žvakati“ pomalo i strpljivo. Tek onda slijedi puni okus.

Đorđe Škarica

Hits 1162
The Getaway « The Getaway Red Hot Chili Peppers Albumi Kronologija Return of the Dream Canteen » Return of the Dream Canteen

Posljednje predstavljeni jazz albumi

Posljednja 102

Izvještaji



Mingus Big Band zatvorili ovogodišnji Zagreb jazz festival


Artan Lili u Tvornici Kulture


Grgur, Panda Rhei i Quiet Protest u Mochvari


Izvrstan koncert Flyera u Tvornici


Goran Bare i Majke u Domu sportova


Kayhan Kalhor i Erdal Erzincan na ZJF-u


Jazz/Takes Supergroup nastupili u Tvornici


Trio Christiana Sandsa otvorio Zagreb jazz festival


Sufosia predstavila novi album u Močvari


November fest No.2. dan 1.


Stjepan Jimmy Stanić i The Boys u VIB-u


Sting oduševio u zagrebačkoj Areni


Phantasmagoria u Boogaloou


COTA G4 izrokala Hard Place


Death metal veselje usred Budimpešte


Godsmack rasturili u Beču


Hladno pivo - velika fešta u malom mjestu


Macy Gray nastupila u Tvornici


The Cure - multigeneracijski koncert za pamćenje


Porcupine Tree nastupili u Gasometru