A | B | C | Č | Ć | D | DŽ | Đ | E | F | G | H | I | J | K | L | LJ | M | N | NJ | O | P | Q | R | S | Š | T | U | V | W | X | Y | Z | Ž | # |
Ovaj CD bi se mogao preporučiti svim ljubiteljima ‘’ne samo bluesa’’, da parafraziramo naziv jednog zagrebačkog festivala. Putumayo na ovoj kompilaciji nije namjeravao dati klasični presjek bluesa kao vremenski-prostorno definiranog žanra već predstaviti blues kao ''osjećaj'', baš kako ga je definirao John Lee Hooker, i to kao osjećaj koji se s lakoćom ukorjenio na više manje svim meridijanima zemaljske kugle.
Izvođači zastupljeni na kompilaciji dolaze iz najrazličitijih zemalja, uključujući i one koje nikad ne bismo povezali s bluesom kao što je Indija ili Taiwan. Koncept se na prvi pogled čini pomalo 'nategnuto', no kad se počne preslušavati album postaje jasno da se radi o odličnom odabiru kvalitetne i zanimljive glazbe, nazvali je blues ili kakogod.
Album otvara neobičan irsko-indijski dvojac The Unseen Guest s pjesmom Listen My Son, folk-bluesom u koji su ukombinirali zvuk gitare, bendža, mandoline i table, a takav eklektični pristup obilježit će i ostatak kompilacije. Slijedi niz manje ili više poznatih izvođača koji redefiniraju blues kroz prizmu lokalnog etno izričaja ili kroz vlastiti autorski idiom: Amar Sundy iz Mauritanije donosi melos zapadne Afrike, ali i rock, a nekadašnji hit La Flaca španjolskog sastava Jarabe De Palo zvuči više kao latin rock.
Drugi brojevi su ''ortodoksniji'', tj. u stilu stare škole, kao npr. I Got a Feeling Otisa Spana, klasika čikaškog bluesa, inače pijanista Muddy Watersa. Zvuk Delte izvrsno simuluraju i Botafago iz Argentine te Long-ge iz Taiwana – usprkos jezicima koje teško možemo zamisliti u bluesu. Od poznatijih imena na kompilaciji, pored Otisa Spanna, treba spomenuti Erica Bibba koji s Rory Blockom i Mariom Muldaur izvodi jedan blues-spiritual, te Taj Mahal koji zajedno s Culture Music Club of Zanzibar izvodi izvrsni Catfish Blues. Catfish Blues slušatelja vodi od Delte Mississippija preko New Orleansa do Afrike, i kao takav predstavlja primjereni završetak kompilacije kojoj je cilj predstaviti kreativne transgresije žanrovskih granica bluesa.
Kao i većinu Putumayovih kompilacija, Blues Around the World ne treba shvaćati kao ozbiljni presjek nekog žanra ili etno izričaja, već prvenstveno kao pomalo arbitrarni ali interesantni potpuri pjesama koje u svakom slučaju otvaraju nove vidike (priznajte kada ste zadnji put čuli tajvanski blues?) i potiču na daljnje istraživanje. Kako je Putumayo orijentiran upravo na etno glazbu, domišljato je koncipirao ovu kompilaciju kao susret bluesa i raznih etno idioma, te napravio album koji se sluša s užitkom.
Mirna Marić
« Putumayo Presents: Greece - A Musical Odyssey | Razni izvođači Kompilacije Kronologija | Best of the Ultimate Collection » |