facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Veljača 2014
Format Albumi
Vrsta / Art Rock / Indie pop / Noise pop
Dodano Četvrtak, 04 Prosinac 2014
Žanr Indie
Length 40:04
Broj diskova 1
Edition date Veljača 2014
Država US
Etiketa Loma Vista
Catalog Number B0019906-02
Edition details Produkcija: John Congleton
Tags Republic Records St. Vincent Loma Vista John Congleton

Review

"Album za tulume kojeg možeš puštati i na sprovodu" – tako je ukratko sama Annie Clark, mrvicu ili dvije poznatija kao St. Vincent, opisala svoj novi, četvrti po redu samostalni album i, ne rekavši zapravo ništa novo kad je njezina kajdanka u pitanju, ponajbolje opisala ono što je odlučila ponuditi na samom početku 2014. Rekoh, ništa novo, jer tako suprotstavljeni termini u manje ili više naglašenoj mjeri prožimaju njezin rad od samih početaka i nastupnog albuma "Marry Me" iz 2007. Možda bi razlika koju novi album, kojeg je odlučila jednostavno nazvati svojim umjetničkim imenom, donosi bio u tome što se ovdje čini kao da je taj sudar bio i glavna vodilja kroz tkanje novih eklektičnih tapiserija.

Zaista, "St. Vincent" i zvuči kao izbrušen rukopis i njegov naziv je sve samo ne slučajan. Baš kao što je to ne tako davno bio slučaj s također eponimnim albumom sjajne kantautorice Keren Ann, i ovdje je riječ o djelu na kojem je njegova autorica zgrabila samu srž svoje kreativnosti i uhvatila se za sve ono što je čini jedinstvenom, samo njezinom. A sraz, sudaranja oprečnih tonova, ugođaja, melodija, čak žanrova i instrumenata ono je na čemu se bazira iskaz St. Vincent. Recepture koje su na prethodnom samostalnom albumu "Strange Mercy" (stalno naglašavam ovo "samostalni" jer je netom prije rada na "St. Vincent" objavila "Love This Giant" zajedno s proslavljenim Davidom Byrneom) naprosto prsnule u pažljivo konstruiranom vatrometu autorske osjećajnosti i višeslojne estetike, ovdje dobivaju svoje fino oblikovanje, što će rezultirati naoko urednijim, a, samo o trenutnom raspoloženju ovisno, boljim ili pola note slabijim albumom.

Uvodna "Rattlesnake" sjajno je zaranjanje u svijet "St. Vincent" – rastrzana melodija što tek udara o definicije melodioznosti spoj je (ili, opet, sudar) hladne mehanike i emotivne sugestivnosti i donosi sliku pustinje u pikselima, a svoje autorice u grčevitoj ekspresiji živih unutarnjih svjetova. Kad se na nju nadoveže rasni singl "Birth in Reverse" nošen Annienim folkom obojenim vokalom na sintetiziranoj podlozi i rezovima njezine gitare, slika već kao da je potpuna i s te točke album može samo slijediti upereni prst. No, predivna "Prince Johnny" bogatim, smirenim teksturama i sjajnim vokalnim dionicama već pokazuje da je St. Vincent rukopis s više aduta nego što ih brzo čitanje može nabrojiti. U sličnom tonu i s emocionalno još naglašenijim tonalitetima album će zatvoriti sjajna "Severed Crossed Fingers", koja je autoricu, po vlastitom joj priznanju, natjerala u plač.

A između tih zgusnutih nota nalazi se još lako pamtljivih komada "naprednog popa" poput singla "Digital Witness", kojim St. Vincent skreće pozornost na voajerizam i egzibicionizam suvremene kulture društvenih mreža, i "Psychopath", zatim eterična posveta majci "I Prefer Your Love" te zgusnuti, distorzirani rezovi "Huey Newton", "Bring Me Your Loves", "Every Tear Disappears" i "Regret", sve redom u najmanju ruku solidni zakutci jednoga sve jasnijeg svijeta. Sve to u sjajnoj završnici naprosto dobiva zaokruženje, baš u toj, strukturom možda najkonvencionalnijoj Annienoj skladbi, "Severed Crossed Fingers". Tu se i do zadnje natuknice formira ukupni dojam o pospremljenosti svih tih naoko suprotstavljenih silnica i emocija, od onog digitaliziranog krajobraza pustinje s početka albuma do završnog tinjanja neugasivog svjetla nade. "St. Vincent" će, kao što sam već spomenuo, biti pozicioniran unutar autoričina opusa ovisno o trenutnom raspoloženju slušatelja; posrijedi je prvenstveno fin, inteligentan i zaokružen album iz bezgranične, višebojne zone između popa i onoga što pojednostavljeno, u pomanjkanju mašte ili osjećaja za stvarnost, možemo nazvati alternativom.

 

Toni Matošin

Hits 715
Strange Mercy « Strange Mercy St. Vincent Albumi Kronologija Masseduction » Masseduction

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42