A | B | C | Č | Ć | D | DŽ | Đ | E | F | G | H | I | J | K | L | LJ | M | N | NJ | O | P | Q | R | S | Š | T | U | V | W | X | Y | Z | Ž | # |
1 | Alabama | 3:00 | ||||
2 | Campaigner | 3:28 | ||||
3 | Ohio | 2:49 | ||||
4 | The Times They Are A-Changin | 5:01 | ||||
5 | Lookin’ For A Leader 2020 | 4:11 | ||||
6 | Southern Man | 3:32 | ||||
7 | Little Wing | 4:45 |
„Ja hoću politiku u svoju butigu“ kazao je "kum grungea", stari buntovnik s razlogom povodom tužbe prema aktualnom američkom predsjedniku, „branitelju“ kapitalističkog slobodnog tržišta, za mnoge Amerikance sinonimu za glupost i nevolju, dok ga drugi vide kao „ratnika svjetla“, čovjeka koji je kazao da će Amerikanci steći mentalitet krda umjesto imunitet krda; Mesiju koji će ovaj svijet osloboditi pedofilije, trgovanja nevinom djecom, trajnog rješavanja „duboke države“ (ili birokracije za one koji misle da je to nešto tajanstveno), masona, demokrata i biciklista. Ako se zapitate zašto biciklista, odgovor bi bio, zašto demokrata?
Jer ako jedna od glazbenih vertikala, vječni protivnik glazbenog, pa i drugih establišmenta za Trumpa kaže da je sramota za američki narod (Young je inače Kanađanin s američkom putovnicom), onda takvom čovjeku ipak treba vjerovati.
Povod za tužbu bilo je nedozvoljeno korištenje Youngove „Rockin' In the Free Word“ za predizborne aktivnosti Mr. Presidenta, inače prepune podjela, mržnje i ignorancije.
Album iz serije Fireside Sessions prava je vatrena kolekcija Neilovih protestom nabijenih pjesama, ujedno popis vrhunskih trenutaka iz njegove prebogate kajdanke, popis uvijek aktualan bez obzira na vrijeme nastajanja. Popis odsviran u minimalističkom ruhu (samo gitara i vokal), koji predvodi uvijek opominjuća „Ohio“ (u izvedbi CSN&Y), protestni osvrt na masakr napravljen od strane Nacionalne garde na sveučilištu Kent State. Treba istaknuti verse: „What if you knew her, and find her dead on the ground“. Tu je i „Southern Man“, Neilovo nezadovoljstvo gotovo stalno prisutnim rasizmom na američkom jugu, s neskrivenim spominjanjem gorućih križeva i Ku Klux Klana, relevantno od '70-ih kad je ovaj biser nastao, pa do današnjih dana. Na tom tragu je i „Alabama“, Neilova opservacija na opstrukcije tadašnjeg guvernera Alabame, Georgea Wallacea, na mirne prosvjede predvođene Martinom Lutherom Kingom. “Swing Low Alabama“ pjeva Neil aludirajući na duhovnu pjesmu Afroamerikanaca iz doba ropstva.
Nije bez razloga na ovom EP-u uvrštena i stara Dylanova „The Times They Are A-Changin'“, Bobov glazbeni pokušaj stvaranja generalnog okvira za društvene promjene koji u aktualnim trenucima ima svoje pravo značenje u odnosu na svoju skoro 60-godišnju povijest.
Neil se pokazao i kao vizionar, predvidjevši 2006. godine uspon Baracka Obame u pjesmi „Lookin' for a Leader“, da bi u inačici iste naslovljene „Lookin' for a Leader 2020“ otvoreno pozvao birače na glasanje protiv Trumpa.
Navodno jedna od njegovih najzagonetnijih pjesama, „Campaigner“, ujedno funkcionira i kao zabava za fanove koji biraju koga bi postavili na čelo države nakon Richarda Nixona nakon afrere Watergate, a izgleda da je ta zabava bila aktualna i kroz brojne sljedeće administracije.
Ako se pitate što se promijenilo u međuvremenu od buntovnog hipija do zrelog komentatora političkih i društvenih događaja, siguran sam ništa, osim vremena koje neumitno protječe. Neil je i dalje jedan od onih čije se poimanje politike ne sastoji u ignoriranju činjenica.
Poznavajući Neilov nepresušni entuzijazam i neponovljivu energiju siguran sam da ovim mini-albumom nije ispucao sve adute, naime, kako je obećao u okviru Neil Young Archives, slijedi realizacija neobjavljenih snimaka/pokušaja s albuma Harvest i Zuma.
Đorđe Škarica