Korisnička ocjena: 5 / 5

Zvjezdica aktivnaZvjezdica aktivnaZvjezdica aktivnaZvjezdica aktivnaZvjezdica aktivna
 

Online život. COVID-19 i prvenstveno panika koja se podigla oko ovog virusa, pretvorila je naše živote u online život. Online škola, e-predavanja, virtualni izleti, virtualni posjeti muzejima, predstavama pa smo dočekali i online music festival. Glazbeni koncerti, festivali su dionizijske svečanosti koje uključuju uživanje u glazbi, opuštanje, intenzivna socijalana druženja i fizičko-estetski užitak. Nažalost, online koncerti i festivali nemaju nekoliko važnih, gore nabrojenih, komponenti. Ali apokaliptično shvaćeni COVID-19 nam je evo priuštio da su jedini koncerti i festivali na kojima možemo trenutno sudjelovati oni koji su online.

Novosadski Dark Fest je tako sinoć(4.4.2020.) odradio svoje onlne izdanje. Festival je ponudio jedanaest bendova iz regije kojima je zajedničko jedino to što u svojoj glazbi koketiraju s dark, mračnim elementima. A mračni elementi se mogu pronaći u raznovrsnim suvremenim alternativnim glazbenim pravcima.

f.O.F.

Online koncerti imaju i tu prednost da u svakom trenutku znaš koliko je, barem formalno, ljudi na koncertu. Tako se sinoć brojka uglavnom kretala od 96 do 120ak ljudi. Bilo je nekih manjih tehničkih problema, ali sve je išlo kako treba. Sve je započelo s bendom nazvanim YVITH. Interesantno mračno 'rastezanje' zvukova. Bend je okarakteriziran kao experimental drone glazba. Dron glazba je minimalistički žanr koji se zasniva na samom igranju sa zvukom, koji može jako dugo trajati. YVITH su ispali sasvim ok, međutim mislim da bi u ovakvoj vrsti glazbe puno lakše bilo uživati live uz odličan razglas.

KLEIMOR

KLEIMOR (Novi Grad, nekad znan kao Bosanski Novi) mješavina industrial rock i progressivea. U kadru samo pjevač, koji sasvim solidno odrađuje svoj nastup. Pomalo pozitivno iznenađenje, zanimljiv pristup. Eh da, za izvještavanje s online koncerata vam ne treba fotograf, samo Print screen. Pozdrav svim fotografima s kojima sam surađivao svih ovih godina, pozdrav s nadom da ćemo ubrzo opet na 'posao' na prave festivale i koncerte. Sljedeći na redu je bio 'band' HOW GREEN IS MY TOUPEE. U biti radi se o Domagoju Krsiću i njegovim klavijaturama i laptopu. Domagoj se za prilike ovog festivala nalazio u sobi. Činilo se kao da je u Virovitici (Krsić je po dostupnim podacima upravo iz tog hrvatskog grada) u 22:00 sata u biti sredina sunčanog dana, naravno, možda se ova soba nalazi pored nekakvih stadionskih reflektora. Glazba - elektronika – nisam stručnjak pa se ne mogu izjašnjavati. Na kraju je ipak bilo malo mračne psihodelije, pa se 'Zeleni tupe“ dobro uklopio u koncept festivala. Točno na vrijeme nastupili su i riječki f.O.F. Najavljeni su kao industrial goth noise rock. Bas i gitara u prvom planu plus ritam mašina. Dok su f.O.F prašili prvu pjesmu, iza njih su se cijelo vrijeme prešetavale neke osobe, ulazili i izlazili iz prostora za probe. U zadnjoj pjesmi su dodali nekakav TV/video efekt, što je bilo dosta zgodno. Ima u njihovoj glazbi noisea uz alternativni industrial s ponešto elektronike i čini se dosta iskustva. MRT (Novi Sad) nastupili su kao Fredy Kruger u Pidžami i 'jeziva' ptica u dukserici. Imaju oni u sebi onih elementarnih dark elementa i dosta alternativnog industriala.

Po metra4

Nakon njih su nastupili PO' METRA CRIJEVA. Na samom početku Črno Rešetarsko Urlikalo / Č.R.U, pjevač benda je najavio samo po od Po' metra crijeva, kaže da su ih izolacije i korona prepolovile. Čudan je to bio nastup, pogotovo za zagrižene fanove, poput potpisnika ovih redova. Ovaj put su to bila Po metra crijeva uz klavirsku pratnju! Nije to izgledalo loše uz sopilski intermezzo prije pjesme posvećene prvom zabilježenom europskom štrigunu/vampiru iz Kringe. Slijedila je klavirska verzija „Zombi mega pedofil“ i za kraj „Lipice moja“ u kojoj se (napokon) pojavila i gitara. Sljedeći bend je bio RECONVALESCENT koji su odradili najprofesionalniji nastup na ovom e-festivalu. Glazba – pravi, žestoki industrial metal. Sam član benda kaže „Moj identitet nije važan. Ono što je važno je moja poruka. Ja sam brod informacija iz daleke galaksije slične ovoj koju zovete Mliječni put. Moja je svrha naučiti čovječanstvo o stanovnicima ove galaksije i spriječiti je ili pripremiti za iste probleme s kojima se mogu suočiti.“ Dobar nastup i zanimljiva priča. Nakon njih, TERROR COUPLE (Niš) su lijepo pozdravili publiku i odradili svoj set pjesama u svom dnevnom boravku. Pretpostavka je da su ime izabrali po Bauhausovoj "Terror Couple Kill Colonel". Osim ovog simpatičnog dua u kadru je bio i njihov pas. Svoju glazbu opisuju kao future garage dance. DREDDUP (Novi sad) s pogođenim opisom glazbe koji sviraju - demonic electornic, massacre industrial. Ovi alternativni Novosađani imaju iza sebe osam snimljenih albuma, nekoliko turneja po Europi. Sve se to i moglo osjetiti u njihovom jako dobrom nasutpu. Tekstovi su intrigantni: „Hey you monky man, wake up and smell the pain“, „This is the last dance for me, last dance for us“. MAKEITLAST (Niš) su nas na festivalu posjetili iz velikog dnevnog boravka. Dvojac je bio zamaskiran, možda im je to imidž, a možda je COVID-19 učinio svoje. Zanimljivo i na momente dosta žestoko. Za kraj DICHOTOMY ENGINE (Kula/Novi Sad) iza kojeg stoje 13 godina stvaranja buke! Dichotomy Engine stvara glazbu koja je opisana kao "noisegaze", ambijentalna, dronovska i eksperimentalna. Beskrajne varijacije zvuka.

DICHOTOMY ENGINE

Novosadski Dark online Fest je ispunio očekivanja. Osobno me je kao i svaki festival upoznao s nekoliko zanimljivih bendova. Koncept je sasvim ok smišljen i proveden. Većih tehničkih problema nije bilo. Sve je bilo u najavljen vrijeme (maksimalno odstupanje bilo je 3 minuta). S obzirom na broj ljudi koji nastanjuju regiju koja dijeli slične jezike, i s obzirom na karantene, zabrane i sve ovo što nas danas okružuje, mislim da je stotinjak gledatelja ipak premalo. Nadam se da ćemo se sljedeće godine svih stotinjak lijepo družiti, rukovati, skakati, plesati u Novom Sadu na Dark Festu.