Izvještaji

Korisnička ocjena: 5 / 5

Zvjezdica aktivnaZvjezdica aktivnaZvjezdica aktivnaZvjezdica aktivnaZvjezdica aktivna
 

Već je postalo nepisano pravilo da je srijeda dan u tjednu rezerviran za neku vrstu provoda. Mladi i studenti imaju studentsku ili tzv. „veselu“ srijedu. Srijeda predstavlja dan kada se doslovno za svakoga može pronaći po nešto zabave, razbibrige i dobrog provoda. Stoga sve češće možemo čuti frazu: „Srijeda je nova subota“. To je i dobro - vrijedi obilježiti sredinu radnog tjedna te se izlaskom na ovaj dan simbolično ograditi od stresova svakodnevnice, dati si oduška i razbiti eventualnu monotoniju radnog tjedna. Tako je ove srijede, 11. svibnja 2022. godine zagrebačka Tvornica kulture ugostila još jedno moćno ime svjetske glazbene scene – svestranog glazbenika Williama DuValla, narodu poznatog kao nasljednika velikog Laynea Staleyja u ulozi frontmana ikona grunge žanra Alice in Chains. DuVall je tijekom svoje bogate karijere djelovao u nekoliko bendova, među kojima, uz AiC, valja istaknuti Williamov matični bend Comes with the Fall kao i supergrupu Giraffe Tongue Orchestra. S prvim je snimio tri studijska albuma i jedan EP dok je u sklopu potonjeg surađivao s Brentom Hindsom iz Mastodona, Benom Weinmanom iz The Dilinger Escape Plana, Thomasom Pridgenom i Jonom Theodoreom iz grupe The Mars Volta, Ericom Averyjem iz benda Jane's Addiction te Dethklokovim Peteom Griffinom.

Te se večeri mali pogon zagrebačke Tvornice kulture počeo se popunjavati nešto prije 21h, a okupljena je masa bila raznolika gotovo koliko i glazba iz zvučnika koja nas je zabavljala prije nastupa zvijezde večeri. Na razglas smo mogli čuti i hard rocka/grungea – DuVallovih primarnih žanrova glazbenog izražavanja preko bluesa do nenametljivog jazza vrhunskog saksofonista Johna Coltranea netom prije no što je DuVall preuzeo razglas.

wd

Točno u 21:15 kao što je programom bilo najavljeno, DuVall se kroz masu popeo na binu na oduševljenje nazočnih, mahnuo publici, istoj se obratio uvijek simpatičnim pozdravom na našem jeziku: "Dobra večer!" te rekao kako mu je drago da se vratio u Zagreb nakon izvjesnog vremena. Predložio je da odmah započnemo s koncertom i otvorio nastup glazbenim brojem „The 3 Wishes“ iz ranijeg perioda djelovanja s grupom Comes with the Fall. Već tijekom prve pjesme prisutni su mogli prepoznati veličanstven raspon i boju glasa američkog glazbenika.

U nastavku nas je upitao jesmo li raspoloženi za putovanje na teritorij Alice in Chainsa na oduševljenje prisutnih. Podijelio je s publikom značenje pjesme „Never Fade“. Rekao je kako je pjesma nastala u Seattlu, u Studiju X – istom studiju u kojem su snimali Nirvana, Soundgarden te razni veliki R&B izvođači netom nakon smrti frontmana Soundgardena Chrisa Cornella. U siječnju iste 2017. godine preminula je i Williamova baka Lora Ann. Producent Nick Raskulinecz Williama je nagovorio da presluša instrumental koji u početnom periodu nije bio ni razmatran za album „Rainer Fog. Za vrijeme slušanja William je inspiriran gubicima Cornella, Laynea Staleyja i svoje bake napisao „Never Fade“ kao odu dušama koje fizički nisu među nama, ali sjećanja na njih jasno ostaju unutar DuValla i nas samih.

Tijekom gromoglasnog aplauza koji je postajao sve duži i energičniji kako se koncert razvijao, nazdravio je publici osvježavajućim napitkom i najavio sljedeću „Strung Out on a Dream“ sa svojeg samostalnog prvijenca „One Alone“ – povoda same turneje. Narednu „Smoke And Mirrors“ u šali je najavio kao nastavak sjetne te počastio nazočne recitacijom stihova u svrhu pojašnjenja svoje ranije izjave.

4S6A1451

U nastavku je nas nazočne upitao volimo li Bowieja te, zadovoljan pozitivnim poklicima većeg dijela publike, objasnio kako bismo se iznenadili koliko ljudi po Europi na ime David Bowie ostaju posve ravnodušni. Ispričao je kako je početkom osamdesetih dobio ploču „The Rise And Fall of Ziggy Stardust and the Spiders From Mars“ te kao "štreber s naočalama" ostao oduševljen i zapanjen Bowiejevom umjetničkom osobnošću. Uslijedila je obrada „Lady Stardust“ koju je predstavio kao kompoziciju o neshvaćanoj individui s čijom se porukom poistovjećuje. Tko god si je dao truda preslušati veći dio Bowiejevog opusa, shvaća da je njegove stvari izuzetno zahtjevno pjevati. No, DuVallu se mora priznati da je ovu obradu odradio izuzetno dobro.

„White Hot“ posvetio je supruzi koja mu nedostaje tijekom turneje; vrhunsku i emotivnu „The Veil of All My Fears“ najavio je kao pjesmu o izdaji i zabijanju noža u leđa. Zamolio je uzvanike da ga podsjete kako glasi hrvatski prijevod riječi „betrayal“ te se zahvalio svima koji su mu pružali pomoć u prijevodu.

Gotovo svaki intermezzo DuVall je iskoristio za kratki opis pozadine nastanka stihova i dočaravanje atmosfere samih pjesama. Tako je sljedeću „So Cruel“, još jednu u nizu čiji aranžman potpisuje bend Comes with the Fall opisao kao tok misli muškarca koji na drugoj strani vidi lijepu ženu kojoj zaista želi prići. Kraj izvedbe karakterizira gitarska solo dionica tijekom koje DuVall izvrsno gađa tonove koje svira i vokalom.

4S6A1561

„Chains Around My Heart“ (originalno u izvedbi grupe Madfly) opisao je kao „stvar koja te može izvući iz nevolja ako te ulove“ koju karakteriziraju visoke vokalne dionice čarobnog ugođaja. Ponovo se publici obratio s pitanjem ima li među nama fanova Aerosmitha te dodao da voli rane, lude Aerosmithe, dok još nisu bili poznati. Priznao je kako je ljubomoran na Tylera koji je napisao "jedan od najcool gitarskih dionica koje je DuVall čuo iako Tyler uopće nije gitarist" te nam odsvirao "Seasons Of Winter" – još jednu vrhunsku akustičnu obradu u kojoj glas dolazi do izražaja i besprijekorno popunjuje doživljaj.

Taman kada se atmosfera usijala, William nas je zadirkivao da nakon ovih zadnjih gutljaja prošeka mora otići. Odmah je razjasnio da se šali i najavio narednu stvar nastalu u suradnji s Brentom Hindsom iz Mastodona za album „Broken Lines“ grupe Giraffe Tongue Orchestra – pojam akustične gitare ne postoji apsolutno nigdje na tom albumu, ali Will se u šali prozvao čarobnjakom koji je obradio „Blood Moon“ na licu mjesta za nas u akustičnoj izvedbi. Dokaz da u svakoj šali ima pola istine očitovan je u posebnosti izvedbe u ovom ruhu. Stvar je bila moćna, a istodobno izuzetno melodična.

Pošto je završio prošek, "Keep Driving Me Away" najavio je kao stvar na koju možemo plakati uz pivu i posvetio ju svim pivopijama kojima se plače u bilo kojem trenutku. Rastavljao je notu po notu akorda, spuštao se i penjao po ljestvicama vješto držeći vokalne dionice. Ponovo zahvalio na hrvatskom te se prebacio na Drop D gitaru - gitaru „žaljenja“ i rekao kako bi volio da mu je hrvatski bolji. Smatra da bi mu dosjetke i šale bile humorističnije na hrvatskom. Stvar je napisao kada ga je morio i izjedao strogo poslovni dio glazbene, a obitelj sumnjičala njegov odabir struke. Upravo mu je ova stvar pomogla da bude svoj, ne mareći za stajališta ikoga iz bliže i dalje okolice.

4S6A1561

Pošteno je upitao jesmo li raspoloženi za još jednu ili dvije stvari. Nakon konzultacija s publikom odlučio se za dvije i prebacio u "sretnu, standardno ugođenu gitaru" te obradio Princeovu „The Ballad Of Dorothy Parker“. Rekao nam je da je pratio Princeov uspon do slave i pohodio tridesetak koncerata od samih početaka pa sve do njegovog posljednjeg koncerta u Atlanti kojem je William također svjedočio. Povjerio se kako ne može vjerovati da nema Princea, ni Cornella ni brojnih drugih, ali ga tješi kako oni žive u nama i njemu. Prince je, prisjetio se, zadnji koncert izveo pred publikom posve sam, baš kao i on sada. Zamolio nas je da mu plješčemo ritam koji je on kuckao na gitari.

„Till The Light Guides Me Home" - zadnju stvar na večerašnjoj setlisti najavio je kao pjesmu koja je pokrenula „One Alone“ album. Po završetku koncerta, nakon sat i desetak minuta repertoara, zahvalio se svima na dolasku, razmijenio trzalice s prvim redom te zamolio za fotografiju s publikom koja je rezultirala popularnim „selfiejem“ s pozornice.

Sigurno ste svi barem jednom bili na onim prijateljskim okupljanjima koja vrve pozitivom, a tijekom kojih jedan najvještiji i najhrabriji uzvanik izvrsna glasa dograbi se akustične gitare i sjedne kraj stola gdje mu je ovlaživač grla. Ostatak ekipe glazbenika gleda i sluša pozorno, u pojedincima budi osjećaje nježnosti te se izmjenjuju emocije tijekom taktova njegove izvedbe, a oni pod jačim dojmom ili jednostavno hrabriji pjevaju s njim i svi glazbom postaju jedno. Upravo je to najprecizniji opis nastupa Williama DuValla u zagrebačkoj Tvornici kulture – emotivan, intiman, zabavan i nezaboravan.

Setlista:

The 3 Wishes
Never Fade
Strung out on a dream
Smoke and mirrors
Lady Stardust
White Hot
The Veil of All My Fears
So Cruel
Chains around my heart
Seasons of winter
Blood Moon
Keep driving me away
No need to wonder
The Ballad of Dorothy Parker
Till The Light Guides Me Home

Izvještaji



Placebo + Jonathan na Šalati


Habib Koite nastupio na 4. Backstageu


Inciter predstavili novi album u Hard Placeu


Novigrad je postao dom bluesa


Konstrakta u Zagrebu


Kids form the sky u Močvari


Dark alternativa u Boogaloou


Prepuna pulska Arena ispratila odlazak velikana


Artistični Urban sa svojom četvorkom popunio pulski Kaštel


Zatvoren je INmusic #15


INmusic festival - dan 3.


Drugi dan INmusic festivala


Otvoren je jubilarni 15. INmusic festival


Vlajternativni dokumentarac prikazan u Zadru


Rival Sons - rock je živ i diše punim plućima


Kasabian kao šlag na tortu jubilarnog INmusica


Nick Cave And The Bad Seeds na INmusicu


Njihovo veličanstvo The Killers


Deftones na INmusicu


Gogol Bordello razvalili Main Stage