Izvještaji
Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna
 

Nakon njihovog prvog koncerta održanog na tvrđavi sv. Mihovila donio sam odluku da ubuduće moram birati svoje buduće bitke (čitaj koncerte). Trebao bi to biti rezultat slušanja rock/folk/blues/jazz/funk/psihodelične/pop glazbe više od 50 goxdina uz posjete brojnim koncertima (više od 150).

Iz takvog iskustva profilirao sam glazbeni ukus koji podrazumijeva želju za slušanjem profinjenog i intrigantnog gitarskog sola, inventivnog bubnjanja, čvrstih i čistih bas linija, filigranskih, panoramskih klavijatura, uvijek sexy zvukova saksofona i puhačke linije - ukratko dobre i kvalitetne svirke.

kglw

Obzirom na koncertni pedigre i opus hiperproduktivnih aussiea lako sam zagrizao njihov mamac poput naivnog glamca očekujući u najgorem slučaju pristojan koncert uz pametno odabran repertoar. Na moju žalost njihov koncert (prvi u Lijepoj Našoj) nije ponudio baš ništa od gore navedenog, što mogu elaborirati s lakoćom. Prvo, ozvučenje nije bilo primjereno amfiteatarskom i ograničenom gledalištu tvrđave sv. Mihovila, bio je to razglas primjeren velikim otvorenim scenama ili stadionima, pa ako ste ikada bili na Tvrđavi s lakoćom možete predočiti kakvu štetu za ukupan zvučni doživljaj je prouzročila neprimjerena količina nekontrolirane i nerazgovjetne buke koja se obrušila na prepuno i očito zadovoljno gledalište koje je svoj razlog za dolazak pronašlo u nabrijanim ritmovima koji su dominirali koncertom.

Rezultat je što se ukupne zvučne slike bio (makar iz mog kuta poimanja) stravičan, vokal (ionako ne baš reprezentativan) uopće se nije čuo, kao i povremena gitarska sola, samo jedna bujica žestokih tonova i ritmova kojima su dominirali bubanj i bas.

DSC07047 result

A rekacija publike?

Očito je da je većina upravo to i tražila izražavajući svoje oduševljenje kroz glasno odobravanje i neprekinuti ples.

Drugo, nekoliko puta se usred svirke začuo snažan prasak koji je rezultirao isključenjem pojedinih instrumenata, odnosno logičnim prekidom svirke koju su članovi benda upotpunjavali verbalnom komunikacijom, što zna biti ponekad pogubno za integritet koncerta.

Ukratko, uspoređujući studijske KGLW svirke u kojima se kriju bezbrojni, ponekad očaravajući detalji s ovim koncertnim, razlika je kao između neba i zemlje, „zahvaljujući“ prvenstveno krivo postavljenom ozvučenju. Jer, naprimjer, sedmo/osminska mjera u studijskoj, rekao bih odličnoj i nabrijanoj „Pleuri“ neusporedivo je nadmašila konceretnu izvedbu.

DSC07056 result

KGLW su poznati po svojoj (neki kažu kreativnosti), bolje je kazati hiperprodukciji u kojoj očekivano dolaze u situaciju da ponekad sami sebi zapliću noge, podizući pri tome ponekad unikatnu, ponekad dosadnu prašinu. Večeras su se odlučili na podizanje tenzija bržim ritmovima, redale su se tako otvarajuća „Gaia“ (s albuma „Omnium Gatherum“ iz travnja tekuće godine) u čistokrvnom metal štihu s bubnjarskim solom koji je u startu podigao adrenalin; „Predator X“ s istog albuma, obučen u isto ruho, te etno obojana „Minimum Brain Size“ koja je poprimila dužu koncertnu verziju; „Robot Stop“ i „Gamma Knife“ s albuma „Nonagon Infinity“.

Daleko od toga da KGLW nisu intrigantan, zanimljiv i dobar bend kako u studiju, tako i u živim nastupima, no ovaj ih definitivno nije predstavio u najboljem svijetlu, ne njihovom krivicom.

DSC07044 result

Bez obzira na sve to, mišljenja sam da King Gizzardi ipak neće postati kraljevi rocka.

Za zagrijavanje bila je zadužena folk umjetnica Grace Cummings, također Australka. U odabranim pjesmama benda u klasičnoj formaciji: dvije gitare, bas, bubanj i klavijature primjetan je bio odstup od folk postulata kroz čvrstu i sasvim primjereno kvalitetnu svirku. Osim sasvim solidnih pjesama, vokal Grace Cummings zaista moćan i sugestivan, na momente podsjeća na Janis Joplin iz njenih najboljih dana.

Možda će nekome ova izjava biti smatrana blasfemičnom, no Grace Cummings i društvo su mi se više svidjeli od KGLW.

Izvještaji



Opeth u Tvornici


Sharon Kovacs u Tvornici


Hard Place proslavio 12-i rođendan


Klasična hrvatska četvorka +2 u Splitu


Partibrejkers obilježili velikih 40 godina


2Cellos se u rasprodanoj Areni


Kings of Convenience na tvrđavi sv.Mihovila


Pips, Chips & Videoclips na Šalati


Urban&4 na Sunčanoj strani Prisavlja


Hélène Grimaud nastupila na Ljubljanskom festivalu


Hladno pivo nastupilo u Karlovcu


Pixies na Zagrebačkom velesajmu


Kries dobro „izgorio“ u solinskoj Gradini


Vatra i Urban&4 na Danima piva


Richard Bona i „napolitanska mafija“ osvojili Makarsku


Švedski desant na Abbaziu


Tame Impala u Puli


Održan je kultni Viva La Pola! festival


Prepun amfiteatar u Puli ugostio legendarne Arctic Monkeys


Vlajternativa opet pobjeđuje