Izvještaji

Korisnička ocjena: 5 / 5

Zvjezdica aktivnaZvjezdica aktivnaZvjezdica aktivnaZvjezdica aktivnaZvjezdica aktivna
 

Vintage Industrial Bar, jedan od najpopularnijih zagrebačkih (a lako moguće i hrvatskih klubova) i ove godine koncertima slavi rođendan. Premda službeno obilježavanje jedanaeste, možda nešto manje okrugle (više šiljaste godišnjice) kreće od utorka 12. prosinca nastupom Rotten Sounda i Warfucka te potom Partibrejkersa, prošle su nedjelje upriličili pravi predrođendanski party. I to onako u punom smislu riječi, budući da su nastupile Crime + The City Solution, legende alternativne scene koje svojim zvukom podsjećaju na nekadašnji The Birthday Party. Sličan je njihov glazbeni izričaj, ali ne treba nikog čuditi taj podatak, s obzirom da je i ovaj bend nastao iz iste jezgre odakle je potekao Bad Seeds Nicka Cavea. Naravno, stvari možemo postaviti i obrnuto: ne podsjećaju oni na Nick Cavea, već on jednostavno podsjeća na njih.

cc

Podršku im je dao Joshua Murphy, australski multiinstrumentalist s berlinskom adresom koji u najnovijoj postavi CATCS-a svira gitaru i klavijature. Nedavno je snimio EP pod naslovom „Lowlands” pa je tijekom polusatnog nastupa odsvirao sve pjesme sa svoga samostalnog prvijenca. Pri tome ih je izveo gotovo u potpunosti sam, tek povremeno koristeći vanjske zvukove snimljenog sounda violončela i voicea a u izvedbi jedne pjesme pridružio mu se drugi gitarist i klavijaturist ovoga benda. Joshuin glas je ugodan bariton, a u nastupu je upečatljiv; pjesme su mu nježne, pomalo opskurne, s nekom unutarnjom tenzijom koja raste tijekom izvedbe. Premda mu je zvuk instrumentalno ogoljen ni u jednom momentu nije monoton. Četvrtu pjesmu „A Town With No Fear“ najavio je ujedno kao svoju posljednju samostalnu ove večeri te se potom zahvalio publici i završio oko devet sati.

Joshua Murphy – setlist:
The Killing Floor
The Fault Was Lain There Too
Littered With Ghosts
A Town With No Fear

IMG 8742

U pauzi do nastupa glavnih zvijezda moglo se razgledati pa i po cijeni od dvadeset eura kupiti majice i ploče obaju izvođača. Vrijeme nam je kratila glazba koja je odgovarala ukusu okupljene publike: „Won't Leave Me Alone“ Lydije Lunch u stilu psihodeličnog Dylana, nakon toga odlična „At the Zoo“ grupe The Birthday Party, potom „Where Is My Knife“ The Amazing Shakeheads, „Hell Broke Luce“ Toma Waitsa i nakon toga vesela „Rock n Roll Nigger“ Paty Smith. Ali ne može se iz toga krenuti u nastup Crimea pa je D. J. pustio Marka Lanegana i pjesmu „When Your Number Is Not Up“.

IMG 8809

Crime + The City Solution je krenuo s nastupom u predviđeno vrijeme i to očekivano s pjesmom kojom obično otvaraju svoje nastupe – „All Must Be Love“. Silovita, duboka emotivna izvedba s njihove ploče „Shine“ (1988.) podsjetila me na onaj njihov koncert u Boogaloou kojega sam gledao prošlo ljeto. Samo, ovoga puta nastupaju u nešto drugačijoj postavi: nezaobilazni Simon Bonney na vokalu i Bronwyn Adams (violina, vokal) su ovdje, kao i bubnjar kojega se sjećam s prošlog nastupa, ali su novi gitaristi već spomenuta dvojica s početka priče. Nakon ove odsvirali su „On Every Train (Grain Will Bear Grain)“ i „I Have the Gun“ koja zvuči kao nabrijani grunge-country, a potom su najavili novu pjesmu „The River of God“ s fenomenalnog ovogodišnjeg albuma „The Killer“. Ova pjesma ima težak, polagani ritam, a u njoj je violinistica došla do punog izražaja te otpjevala i prateći vokal. Simon je bio obučen u zelenkasto-smeđe dvodijelno odijelo, a ispod je imao neki majicu te cijelo vrijeme nastupa na glavi nosio toplu vunenu kapu. Djelovao je sasvim kul, siguran u sebe, jakog vokala, premda usudio bih se reći nešto manje lijepe boje nego što je to Joshuin. No, na mladima svijet ostaje, zar ne? Tijekom cijelog nastupa su komunicirali s publikom, ali se nisu uvlačili u neke dugotrajne priče. Uputili su i nekoliko tehničkih sugestija mikseru da im malo pojačaju monitore, ali zvuk je bio sasvim dobar: od one ambijentalnog uvoda u „The Bride Ship“ koja počinje recitativom pa do onih teških nabijanja po tomovima, u spoju psihodelije i alternative. Pjesma je 'mrakača' ali na najjače, osjetiš je do same koštane srži pa ni ne čude krikovi oduševljenja koji su uslijedili iz publike.

IMG 8760

Izuzetno je snažno zvučala izvedba „Brave Hearted Woman“, još jedne pjesme s novog albuma. U pjesmi je i jedan efektan break nakon kojega su nastavili, Simon inače statičan kružio je oko mikrofona, a Bronwyn se baš rasplesala i iscrtavala rukama krugove po zraku. Najavili su potom staru pjesmu „Home Far From Here“ koju baš i ne sviraju koja je baš onako Nick Cave prije Nicka Cavea: s laganim klavirom, violinom i bubnjevima koje je bubnjar svirao palicama za timpane. Na samome kraju Bronwyn je odsvirala izuzetno efektnu rastrzanu violinu, ritmički se mijenjala dinamika od smirivanja pa do postupnog ubrzavanja, a ona se baš uživjela u nekom ludom plesu pa i razvrištala na samome kraju. Simon se zahvalio Zagrebu, a netko je iz publike skandirao „Jugoplastika!“ što je isto zvučalo retro i simpatično.

IMG 8804

Nakon toga su uslijedile dvije verzije pjesme „The Last Dictator“. Ovdje je klavijaturist preuzeo bas gitaru, što je svakako pojačalo doživljaj i izvedbu ove stvari. Odsvirali su i novu pjesmu „Witness“ koja je zvučala nježno i lijepo s bazičnim sintom i klavirom, visokom violinom i minimalističkim bubnjem koji je služio tek da bi posebno naglasio neke dionice. Poslije nje odsvirali su još „Peace In My Time“, možda i jedinu pjesmu s novoga albuma koja je i dobila svoj video spot. I na kraju: „Hvala, Zagreb!“ nakon sat vremena svirke koji su zbog odlične svirke proletjeli u trenu. Naravno, pošteno su se vratili na bis te odsvirali novu pjesmu „Killer“ s dvije gitare. Tek živa izvedba pokazuje koliko je ova pjesma uistinu snažna, a od onog „Why can't we cry / For all we left behind that died / Why didn't we die /With all the dead we left behind …“ publici se ledila krv u žilama. Tijekom izvedbe, Simon je sjeo na rub male pozornice, a zatim je ustao i nastavio svojom emotivnom izvedbom. Nakon toga su se pozdravili s publikom, s nekima i rukovali, te konačno završili petnaestak minuta prije jedanaest sati.

IMG 8804

Poslije koncerta okupljeni su mogli slušati Neurosis „The Doorway“ i ostale pjesme, kupiti ploče, užicati autogram i porazgovarati s članovima ovoga vrhunskog benda. Sve u svemu, bio je to jedan pravi predrođendanski party u Vintageu. Publika je svakako u koncertu uživala, a nadam se i izvođači te da se Zagreb dokazao dostojnim toga da bude trajno ucrtan kao odredište ovog uistinu vrhunskog alternativnog benda.

Crime + City Solution – setlist:
All Must Be Love
On Every Train (Grain Will Bear Grain)
I Have the Gun
River of God
The Bride Ship
Brave Hearted Woman
Home Is Far From Here
The Last Dictator II
The Last Dictator IV
Witness
Peace in My Time

BIS:
Killer

Izvještaji



Sve samo ne Luzeri u Klubu kulture


Prigušeni taktovi glazbenog „fusiona“ Chuia u pulskom Kotaču


Josipa Lisac obilježila 50 godina "Dnevnika jedne ljubavi"


Švesterovo u Tvornici


Moćan i energičan Zoster rasplamsao Tvornicu


Sunnysiders u SAX!-u promovirali album "27 Stitches"


KBO! nastupio u Tvornici


U lisinskom održan Symphonika On The Rock


Galerija fotografija: (ne)normalni u Tvornici


Bezvremenska Natali Dizdar nastupila u Petom kupeu


Žestoka rock svirka Kojota grmjela Tvornicom


Sjajna Jeboton Fešta u klubu Boogaloo


Urban&4 na samoborskom fašniku


Megadance party pretvorio zagrebačku Arenu u najveću diskoteku u Hrvatskoj


Mangroove - Acoustic special u Klubu Kazališta Komedija


Svemirko i Donkey Hot nastupili u rasprodanom Vintageu


Kaos 696 Winter War 2024 Tour


Galerija fotografija: Wanted Men - Johnny Cash Tribute


Letu Štuke u Sax!-u