MixedUpMary Konrad Lovrencic Photo04 promo

Ovoga puta u suradnji s Akustikom jednim tekstom pokrivamo dva koncerta na dvije različite lokacije. Naime, Konrad iz Mixed Up Mary i Elementala 4.12. ima akustični session s Elementalom na Akustici u Rockmarku, a već dva dana kasnije, točnije 6.12., njegovi Mixed Up Mary imaju promociju odličnog albuma Umolomni u KSET-u. Prigoda je tu, a 7 presudnih u nastavku. Uživajte.

Original Sountrack Recording - "Hair" (1979.)

Prvi na listi pa soundtrack koji sam otkrio negdje u tinejdžerskoj dobi. Starija sestra je imala pozamašnu kolekciju kazeta, CD-ova i ploča, pa se iz njezine sobe orio energični Aquarius i zapeo mi za uho. Taman sam počeo svirati bas gitaru i sjećam se da sam tjedne proveo "skidajući" pjesme. Dosta je bilo neobično da jedan mladi grunger/metalac sluša brodwayske glasove. Produkcijski mi je to savršen album.

Pearl Jam - "Ten" (1991.)

Opet album iz sestrine kolekcije. Klasik. Taj mi je dao na razmišljanje kako pjesme mogu biti i pop i rock i pitke i žestoke u isto vrijeme. Moderno je bilo slušati grunge kad sam otkrio ovaj album.  Među prvim pjesmama koje sam svirao s tadašnjim bendom su bile s ovog albuma, a u nedostatku interneta u to doba jako mi je zadavao glavobolje zvuk basa na pjesmi „Jeremy“. Kako je dobio da mu bas tako zvuči? Tek godinama kasnije sam saznao da se radi o basu s osam žica. Uh, kako me to mučilo!

Aphex Twin - "Selected ambient works 85-92" (1992.)

Kakav debitantski album, majko mila! Zahvaljujući ovom albumu i atmosferi koja mi se svidjela na prvu uveo me u svijet elektronike. Kako je uspio proizvesti taj i taj zvuk, koji su to sintisajzeri, jesu bubnjevi snimljeni ili je ritam mašina? To mi se vrtjelo po glavi kad sam ga prvi put čuo. Mislim da je taj album među najvažnijima za mene. Još uvijek volim ambijentalnu i elektroničku glazbu, a vjerujem da je to ostavština ovog albuma.

Red Hot Chili Peppers - "One Hot Minute" (1995.)

Ako ćeš svirati bas, ovo je lektira. Tada sam naučio slap tehniku na basu (koju baš ne koristim zadnjih 15 godina, ali mora se znati). Gitarist Aki iz tadašnjeg benda u kojem sam svirao mi je u polu-šali rekao da nisi basist ako ne odsviraš „Aeroplane“. Ja sam se zadatka uhvatio i trebalo mi je preko mjesec dana svakodnevnog vježbanja da svladam tehniku i pjesmu. Nikad je nismo odsvirali na nastupu, ali znanje je ostalo.

Rinôçérôse - "Installation sonore" (1999.)

Suluda kombinacija živog benda i house groove-a. Malo drukčije sam gledao na house i elektroniku nakon slušanja ovog albuma. Repetitivne melodične bas linije su ono što me privuklo tom albumu i beskrajna analiziranja s frendom Zichom koji zvuk je proizvela gitara, a koji su sintevi. Tada sam počeo  opsesivno skupljati efekte za bas.

Faith No More - "Angel Dust" (1992.)

Šarenilo boja, eto tako bih opisao taj album. Od laganih balada do skoro metala. Pravi mixed-up album. Različiti načini pjevanja i crossover stilova me oduševio. Veliki sam fan FNM-a, jer uspijevaju pokriti bilo koji stil, a uvijek se čuje njihov prepoznatljivi zvuk. Jedan je Mike Patton.

Lamb - "Lamb" (1996.)

Kakva albumčina. Tripoidni downtempo. Disonantni instrumentali. Hrpetina zvuka. Opet kombinacija živih instrumenata i elektronskih zvukova. Nježni ženski vokal preko cijelog tog kaosa. Kako su se samo sjetili tako nešto spojiti?  Ovo je prvi album koji je moja Ana uspjela preslušati sa mnom, a da je elektronski.