MC

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Prosinac 2009
Format Albumi
Vrsta Pop / R&B / Soul / Neo Soul
Dodano Utorak, 15 Ožujak 2011
Žanr Pop
Length 52:55
Broj diskova 1
Edition date Prosinac 2009
Država SAD
Etiketa J Records
Edition details Producenti: Jeff Robinson, Kerry Brothers, Peter Edge i Alicia Keys / Kronologija objave: 11. 12. 2009. (Njemačka, Australija, Irska), 14. 12. 2009. (V. Britanija), 15. 12. 2009. (SAD, Kanada, Brazil, Argentina), 16. 12. 2009. (Japan)
Tags Alicia Keys J Records

Review

Na dodirištima soula i R&B stlizacija, mlada, pametna i samosvojna Njujorčanka Alicia Keys napravila je pravo malo glazbeno carstvo. Od početka – a kod nje to je bilo vrlo rano, u ranoj tinejdžerskoj dobi – cura je znala što želi. Ili točnije, što zna. S finim glazbenim talentom i mladim, briljantnim intelektom, žarom i profinjenim ukusom, kao da je bila osuđena na uspjeh. Naravno, ne mislim na onaj turbo-komercijalni uspjeh kakvom su neke njezine osobine čak i prepreka, već na onaj sretni spoj kvalitete i kvantitete. Njezin četvrti studijski album, "The Element of Freedom", to konačno i nepovratno potvrđuje.

Jer, Alicia je već diva. Neo-soul diva, da posvojimo neke uobičajene termine. Postala je to na neki način možda već s prvijencem "Songs In A Minor", objavljenim s tek napunjenih 20, a s materijalom kojeg bi u svom repertoaru rado vidjele i mnoge starije i iskusnije kolegice. Tek sad mi se, primjerice, prikladno, onako kako to zavrjeđuje, lijepi njezin prvi singl, megauspješna balada "Fallin", krojena na križanju soula, jazza i bluesa, koja mi se tada, u vrijeme izlaska, zbog bjesomučne vrtnje na MTV-ju činila nezanimljivom. I tako, retrospektivno gledano, nije Alicia toliko nizala remek-djela koliko je pokazala konzistentnost, umijeće i pamet, usput lišivši paparazze i ostale lovce na zvonke novinske natpise posla. Radišna i samozatajna, prelijepa i inteligentna, dogurala je, evo, tiho do četvrtog i, rekao bih, dosad najboljeg albuma.

"The Element of Freedom" nastao je, prema Alicijinim vlastitim riječima, kao pokušaj da se napokon posve izrazi, odnosno, da taj tonski zapis bude upravo ona, takva kakva jest. Baš otuda i naziv albumu, jer se baš ta sloboda u izražavanju, osobito u usporedbi s prethodnim radovima, dade osjetiti. No, da budem posve jasan, nije u pitanju neki oštri iskorak ili zaokret iz ranije zacrtanih obrazaca u kojima je plivala kao riba u moru. "The Element of Freedom" je samo sjajno posložen mozaik rasnih pop pjesama zamašćenih soulom, pri čemu tek moderni aranžmani prkose staroškolskom pristupu. Čak se i Alicijin glas čini sigurnijim, obojenijim nego ranije, toliko da se čini da pjesme pjeva bar deset godina starija žena.

Albumom prevladava baladni materijal, što se također pokazalo odličnim izborom. Podebljane ljepljivom ritam-sekcijom, pjesme zvuče posebno krvavo, počevši odmah od "Love Is Blind" iz koje se ne želite iskopertati. "Doesn't Mean Anything" je pomalo neobičan izbor za prvi singl, ali samo zbog napadnog hit-potencijala suradnje s Beyonce "Put It in a Love Song", koja, pak, iskače od ostatka materijala naglašenijim ritmom i oštrijim upadom u čišće R&B vode. No, suradnja s Beyonce i pripadajućim joj Jay-Z-jem nipošto nije zanijela Aliciju prema bezličnom srednjostrujaškom R&B-ju kakvim nas Amerikanci dave već tako dugo. Najbolji je primjer upravo suradnja s Jay-Z-jem na zaključnoj "Empire State of Mind (Part II) Broken Down" (zapravo, verzija njegove gotovo istoimene pjesme s "Blueprint 3"), jednoj od najljepših balada protekle godine, tako neodoljivo prozračnoj i sjetnoj.

A kad joj glas počne pucati u "Love Is My Disease", gospođica Keys zvuči još uvjerljivije, još ranjivije, kao da nastavlja u bluesu. Mada, baš tih nekoliko pjesama u središnjem dijelu albuma, koje ne uspijevaju isplivati iz prosječnosti, čine "The Element of Freedom" tek jako dobrim albumom, a ne remek-djelom. Tu prvenstveno mislim na gotovo konfekcijske "Like the Sea", "Un-thinkable (I'm Ready)" i "This Bed". Zapravo se tek s prekrasnom, kaloričnom laganicom "Distance and Time" ponovno uzdiže posve do nivoa visoko zacrtanog uvodnim pjesamama. No, trag koji ostavlja završna pjesma zaključuje priču o sjajnom albumu apsolutno vrijednom pažnje kruga šireg od uobičajenih žamrovskih konzumenata. Ja sam najbolji primjer za to.

Za kraj bih još istaknuo nešto što mi posebno upada u uho dok preslušavam CD. Iako sam zagovornik ogoljenosti i krvavosti, da se tako izrazim, svojevrsna visina s koje Alicia pristupa svojim pjesmama, fina doza distanciranosti (toliko fina da je distanciranost možda i preteška riječ), diskretni dašak hladnoće manira su koja cjelokupnu sliku u ovom slučaju čini još zamamnijom i svakako jedinstvenom. Toliko da bi i Erykah Badu, dosad apsolutni osobni favorit u ovoj klasi, mogla sada pasti u drugi plan. No, te su usporedbe, zapravo, i nebitne – četvrti album Alicije Keys je tu, kao potvrda njezina ranije izborenog statusa, svakako vrijedan vaše pažnje!

 

Toni Matošin

Hits 907
As I Am « As I Am Alicia Keys Albumi Kronologija Girl On Fire » Girl On Fire

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42