MC

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Studeni 2012
Format Albumi
Vrsta / R&B
Dodano Petak, 31 Listopad 2014
Žanr Pop
Length 53:08
Broj diskova 1
Edition date Studeni 2012
Država Europe
Etiketa RCA
Catalog Number 88697-94182-2
Edition details Produkcija: Babyface, Swizz Beats, Jeff Bhasker, Antonio Dixon, Dr. Dre, James
Tags RCA Babyface Dr. Dre

Review

Usprkos talentu, Alicia Keys nekako nikad nije uspjela opravdati status velike glazbenice i vrhunske autorice kakav joj se pripisuje već godinama (14 Grammyja je dobar primjer za to). Najveći problem je sredina kojoj Keys nekako uvijek teži - njeni singlovi su redovito osrednji i nezanimljivi, njena izvedba je predvidiva, a manjak stava ju čini i medijski bezokusnom. Girl power himne joj (još uvijek) osiguravaju kakvu-takvu prodaju i kao činjenica stoji da se Alicia Keys svojim stvaralaštvom već godinama nije pomaknula nigdje.

Girl on Fireje najavljen kao album ponovnog rođenja. Taj izraz dosta često glazbenici koji su previše puta podgrijavali karijeru i maskirali nedostatak ideja koriste kao varku da sada slijedi ipak nešto novo. Naglašavanje inovacije je najčešće obrnuto proporcionalno njenom volumenu i tako je slučaj i s novim albumom Alicie Keys. Girl on Fire je više-manje preslika svega čime se Keys bavila nakon svog jedinog relevantnog albuma, prvog Songs in A Minor.

Upravo prvi, istoimeni singl je primjer tog.Girl on Fireje predvidiv i monoton singl namijenjen da ohrabruje žene diljem svijeta dok u realnosti dotiče tek srednjoškolke u razvoju. U albumskoj verziji jednoličnost donekle razbija prekratka dionica Nicki Minaj, dok se singl zasniva na uvijek jednakoj poetici autorice. To naporno iskazivanje vlastite snage je proždrlo pola albuma. Brand New Me Listen to Your Heart će impresionirati tek slomljene i nesamopouzdane s ne pretjerano visokim kriterijima kvalitete, dok jeNew Dayipak trebala prijeći u ruke Beyonce. Potpuni krah prve polovice albuma osigurava gigantski debakl When It's All Over, kratak spoj svega što je Alicia Keys u tom trenutku imala pri ruci, toliko očajan da je u pjesmu o prekidu veze uspjela ugurati vlastito dijete da odradi završetak pjesme.

Druga polovica albuma je znatno bolja, no ako ćemo po dosadašnjem primjeru Keysine karijere, taj će dio ostati zanemaren. Prvi vrhunac je senzualna Prince-ovska Fire We Make, glatka i zavodljiva koliko ovaj album može biti koju nastavlja bitno drugačija Tears Always Win, sjajan primjer retro soula na tragu Arethe Franklin. That's When I Knew je slatko reproduciranje Toni Braxton, a sve skupa završava sjajnom dramatičnom101. Keys tu ipak opravdava sve one pohvale s početka teksta, no uzalud sve kad će svoj talent gurati pod tepih u korist impresionirana tinejdžerica.

A jesu li tinejdžerice impresionirane? Pa baš i nisu. Top liste već odavno nisu naklonjene Aliciji Keys (izuzev grlenog doprinosa Jay-Z-evoj ljubavnoj posveti New Yorku). Stoga nije jasno čemu uopće tražiti uspjeh tamo. Neo soul je ono gdje je Alicia Keys najbolja i ono što bi trebala raditi. Pop za tinejdžerice je ipak za neke druge izvođačice, kojima talent i sama glazba ipak predstavljaju mnogo manje nego što predstavljaju Aliciji Keys.

Ivan Glazer

Hits 937
The Element of Freedom « The Element of Freedom Alicia Keys Albumi Kronologija Here » Here

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42