MC

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
Music Complete


Bookmark

Data

Released Rujan 2015
Format Albumi
Vrsta / Alternative dance / Alternative/Indie Rock / Dance-Rock
Dodano Utorak, 10 Studeni 2015
Žanr Pop-Rock
Length 1:04:26
Broj diskova 1
Edition date Rujan 2015
Država Europa
Etiketa Mute
Catalog Number CDSTUMM390
Edition details Objavljeno: 25.9.2015.; produkcija: New Order, Stuart Price i Tom Rowlands; snimano: 2014. - 2015.
Tags Tom Rowlands New Order Mute Stuart Price

Review

Zagriženi obožavatelji i površni poznavatelji glazbenog opusa poznatih mančesterskih ikona,
već par godina polemiziraju oko toga jesu li New Order onaj pravi New Order ako u njemu nema Petera Hooka.

Iako ćemo se lako složiti kako je Hooky prilično težak i problematičan lik, ipak je on taj koji je na neki način definirao prepoznatljiv zvuk New Ordera. Upravo njegov agresivni bas lebdi nad većinom njihovih skladbi čime daje osobni pečat svakoj dobroj pjesmi čineći je još boljom i još upečatljivijom. Melodične bas solaže, što je na neki način ostavština punk početaka još tamo iz sredine sedamdesetih, tvorile su kralježnicu brojnih pjesama u kojima bas kao instrument nije služio za dobivanje dubine i punoće zvuka, već je nadglašavao sve ostale instrumente i stajao u prvom planu.

New Order su se do danas već razilazili nekoliko puta i više puta imali povratničke albume od kojih su neki stvarno bili briljantni, kao npr. „Get ready“ iz 2001. I svi su članovi benda imali najmanje jedan projekt sa strane kojem bi se posvećivali u nekreativnim razdobljima matičnog sastava. Unatoč svemu tome, teško je zazvučalo kada je Hooky prije par godina izjavio da New Order više ne postoji. Tada su ga ostali članovi benda neuvjerljivo demantirali uz opravdanje da je Hooky otišao svojim putem, a da grupa ide dalje bez njega. Međutim, nostalgičari su s razlogom bili skeptični glede nastavka karijere obožavanog benda.

Niti prethodni album „Lost sirenes“ iz 2013., nije nagoviještao dobre stvari. Mada su sve pjesme snimljene kao višak s ranijeg albuma „Waiting for the sirenes' call“, i uz sudjelovanje Petera Hooka, u vrijeme objavljivanja tog bezličnog albuma, Hooky je već bio bivši.

No Bernard Sumner se nije dao. Pozvao je nazad nekadašnju klavijaturisticu Gillian Gilbert, koja je privremeno napustila bend nakon „Get ready“, kako bi se brinula o djeci koju ima s bubnjarom Stephenom Morrisom. Njih troje, pojačani s Philom Cunninghamom, koji je upao u bend u vrijeme Gilbertinog odlaska, pronašli su zamjenskog Hookyja u liku prilično nepoznatog Toma Chapmana, a koji je već surađivao sa Sumnerom i Morrisom u jednom od brojnih rikoše bendova proizašlih iz New Ordera; Bad Lieutenant (nazvanog po kultnom filmu Abela Ferrare iz devedestih). Premda je većina originalne postave bila tu kad je najavljeno izdavanje ovog albuma, činilo se kako glavnog sastojka ipak nema.

Najavni signl „Restless“, na prvo slušanje nije baš zvučao upečatljivo niti posebno primamljivo. Baš nekako kao da se potvrdilo da pjesmi fali Hookijev dodir. No sljedeći singl „Plastic“, je već ostavio puno bolji dojam. Punokrvna, energična, plesna stvar s potencijalom konstantnog repeata. Ako nakon toga počnete preslušavati album, stvari postaju sve bolje i bolje, i sve nekako sjeda na svoje mjesto. Jer ovo je New Order, i to je baš ta glazba kakvu od njih i inače dobivamo. Upravo nažalost po Hooka, jer mogao je bio dijelom izvrsnog albuma.

Na albumu imamo nekoliko jakih gostovanja, pa im se tako pridružio Iggy Pop, svojim spoken word doprinosom u neobičnoj, ali za njega tako očekivanoj „Stray dog“. Brendon Flowers čak supotpisuje „Superheated“, koja više vuče na recentne Killerse nego na New Order. Ne Killerse iz New Orderovog spota „Crystal“, po kojima je Flowers dao ime svom bendu, nego upravo na njegove Killerse. Elly Jackson iz La Roux daje svoj obol u „Tutti Frutti“, simpatičnoj discolike stvari uz duhoviti hommage Giorgiu Moroderu.

Vjerojatno ponajbolja stvar na albumu je „Singularity“, čiji uvod priziva staru „Ceremony“ i doba transformacije iz Joy Division u New Order. U pjesmi kao što je „Academic“, otkriva nam se tipični Sumner svojim nezahtjevnim pjevanjem uz kombinaciju akustične i električne gitare povezujući nas kako s Bad Liuetenant, tako i s Electronic.

Uz već prepoznatljiv štih New Ordera i dalje raduju povremeni eksperimenti benda sa zvukom ma kako suptilni bili. Novim slušanjima i „Restless“ postaje sve bolji. Nije da na ovom izdanju nema praznog hoda, no rijetki su oni koji u suvremenom konzumiranju glazbe albumu zamjeraju pokoju "neshvaćenu" pjesmu.

Stoga svi oni koji vole ovaj nestabilni bend s dugačkim vremenom poluraspada nisu razočarani, jer New Order su ponovo uspjeli napraviti odličan povratnički album. A nostalgičarima i fircigerima sve to ionako nije bitno jer Sumner ih je ponovo pogodio tamo gdje su željeli, pogotovo kad odrecitira svoj tekst: „Winter came so soon, like summer never happened…“

Toni Plićanić

Hits 1361
New Order Albumi Kronologija ∑(No,12k,Lg,17Mif) New Order + Liam Gillick: So it goes.. » ∑(No,12k,Lg,17Mif) New Order + Liam Gillick: So it goes..

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42