MC

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Veljača 2009
Format Kompilacije
Vrsta Pop / Indie pop / House / Alternativ pop / Dance / Electronic
Dodano Petak, 18 Veljača 2011
Žanr Pop
Broj diskova 3
Edition date Veljača 2009
Država Velika Britanija
Etiketa Heavenly / Universal
Edition details Deluxe izdanje u obliku knjige s 2 CD-a i DVD-om / Datum objave: 16.02.2009.
Tags Universal Saint Etienne Heavenly

Review

Vremenom su postali nešto poput dobrog duha moje kućne fonoteke. U dobroj mjeri gotovo posve oprečni glazbi kakvu inače volim, Saint Etienne ili najljepši bend na svijetu, kako im počesto znam tepati, polako, ali sigurno su grabili do tog svog statusa u mom trnovitom mikrokozmosu. Ono što teško da mogu opisati drukčije nego kao savršeni pop pronašlo me, valjda, u ranjivom iskoraku između dječačkih ekstremnih ideala i otisnuća u bespregledne životne horizonte. Bila je to neminovnost; nešto što se trebalo dogoditi u ovom ili onom pojavnom obliku, baš u tom vremenu, s dužnim kašnjenjem, a opet ne tolikim da sve skupa bude čeprkanje po minulim vremenima.

Saint Etienne postoje već gotovo punih dvadeset godina i od početaka, kad su s prijelaza osamdesetih u devedesete trasirali put, do danas, kad su već prava indie pop institucija, ne izlaze iz okvira koje kao da su sami postavili. Mislim, pritom, naravno, na komercijalne okvire, što bi u njihovu slučaju značilo uvijek blizu, ali nikad tu, ili, da budem jasniji, vječni materijal za top hitove, a nikad posebno visoko ni na jednoj ljestvici. „London Conversations“ ih, kao simbole urbanog Londona, više nego vjerodostojno opisuje i potkrepljuje tu misao, nižući njihove najpoznatije pjesme koje zvuče baš kao ono što želite stalno slušati, što je kao stvoreno da bude megahit, ali posjeduje u svakom svom segmentu notu koja se tome opire. Bob Stanley i Pete Wiggs bavili su se glazbenim novinarstvom u najmlađim danima i imali su jasan koncept kad su osnivali bend, ne komercijalan, koliko stilski dorađen. Plesna obrada vremešne ljepotice Neila Younga, „Only Love Can Break Your Heart“, koja, naravno, otvara i ovu kompilaciju, bila je idealan start i pista za daljnju razradu ideja na dodirištima klupske kulture toga (a i budućeg) vremena, popa šezdesetih i fino brušene melankolije. Ne igrajući po ustaljenim pravilima industrije, Saint Etienne su sami sebi postavili pravila igre i, finalizirajući osnovne postulate izborom Sare Cracknell kao stalne pjevačice („Only Love Can Break Your Heart“ otpjevala je Moira Lambert), svoju su priču mogli prenijeti s londonskih ulica i klubova dalje.

„London Conversations“ dolazi nakon već nekoliko kolekcija najboljih pjesama i hitova (točan im se broj gubi zbog drugačijih pristupa različitim tržištima), od kojih su „Smash the System“ i „Travel Edition“ još relativno friške. To donekle dovodi u sumnju namjeru i namjenu, međutim, kad krene bezgrješna set lista prvog diska, sve zamjerke takve prirode naprosto nestaju, baš kao što bi bilo s bilo kojom kompilacijom Beatlesa. „London Conversations“ uistinu pokriva diskografiju benda na najbolji mogući način, osobito ako se u obzir uzme najluksuznija verzija s dva CD-a i DVD-om. Prvi disk obuhvaća najistaknutije primjerke iz pjesmarice, uz dodatak dvije nove pjesme na samom kraju. Težište je neminovno na prvim trima albumima, esencijalnim „Foxbase Alpha“, „So Tough“ i „Tiger Bay“, koji gutaju čak 11 od 19 brojeva na CD-u. Poredane kronološki, ali nevjerojatno stilski naštimane, ove pjesme čine nešto najbliže pojmu savršene kompilacije.

Sve eventualne manjkavosti i zamjerke kakve obično idu na adresu kompilacija otklanjaju se dodavanjem drugog diska, koji sadrži pjesme iz „druge linije“, opet kronološki, ali s prebacivanjem težišta na noviji rad, od pomalo podcijenjenog „Good Humor“ do recentnih „Tales from Turnpike House“ i, za kraj, rasplesanog klupskog hita iz vremena „Tiger Bay“ albuma, „I Was Born on Christmas Day“ u novom miksu. E sad, dalo bi se tu naći nekoliko zamjerki tipa, zašto ova, a ne ona? No, to je područje subjektivnoga, pa ja samo mogu zapitati zašto nema „Erica America“, „Grovely Road“ ili „Lonesome“ umjesto, recimo, „Soft Like Me“ ili „Stars Above Us“, bez da pritom išta ikome zamjeram. Zato je tu hvale vrijedan odabir rariteta „Lover Plays the Bass“ i „Filthy“ da kompenzira raznorazne opaske.

DVD donosi, naravno, videospotove kao šaroliku slikovnicu benda iz pop-bajke. Kroz osamnaest epizoda, filmska priča o Saint Etienne djeluje jednako zavodljivo kao ona glazbena. Sva tri diska upakirana u prekrasnu knjigu pravo su blago za svakog fana i luksuzno izdanje je svakako ono koje preporučujem svima upoznatima s radom Saint Etienne, pogotovo onima koji su se pritom i zaljubili u njih. Ostalima će sasvim dovoljno biti najjednostavnije izdanje sa samo prvim diskom, koji je i inače najsvjetliji dio cijelog paketa.

Dobri je duh moje fonoteke, a po konceptu ove kompilacije, i samog Londona, dakle, opet u prvom planu; na gotovo bezgrešnoj inventuri vratili su mi se da osvježe najljepše uspomene i da podsjete da su i dalje tu i da su u svojoj kategoriji još uvijek najveći i najljepši, usprkos ponešto slabijem materijalu zadnjih godina. Možda mi je ovo prilika da dadem novu priliku olako odbačenim posljednjim albumima „Finisterre“ (on je bio najveće razočaranje) i „Tales from Turnpike House“, zastupljenim ovdje sa svojim ponajboljim pjesmama… Da, Saint Etienne zvuče najbolje kad mi se javljaju glazbom iz devedesetih (osobito prve polovice), ali, naoko, ne zvuči li i izgleda svatko bolje u mladosti nego kasnije? Ni moj dobri glazbeni duh nije iznimka. Ono što je najbitnije, nikada nije zvučao i izgledao loše i to je ono što ih čini tako značajnima i velikima. One koji se još nisu upoznali s njima, a koji vole dobru, lijepu, kvalitetnu pop glazbu, pozivam da se upoznaju s upravo takvom glazbom preko ovih londonskih konverzacija.

 

Toni Matošin

Hits 1428

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42