MC

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
Quadra

Bookmark

Data

Released Veljača 2020
Format Albumi
Vrsta Heavy metal / Death metal / Progressive metal / Speed/Trash Metal
Dodano Utorak, 07 Travanj 2020
Žanr Rock
Length 51:14
Broj diskova 1
Edition date Veljača 2020
Država Europa
Etiketa Nuclear Blast
Catalog Number 27361 51570
Edition details objavljeno: 7.2.2020.; producent: Jens Bogren; snimljeno: kolovoz-listopad 2019. - u Fascination Street Studios, Švedska
Tags Nuclear Blast Jens Bogren Sepultura

Review

„Death metal“ podvrsta je metala koja je izrazito zahtjevna za izvođenje: žestoki ritmovi dvostruke bubanj pedale, brze solaže, nagli breakovi, pjevač masnih glasnica koji ih dere kao da nisu njegove, enormna količina energije nemjerljiva u svim jedinicima te sila koja ne da će promijeniti kretanje objekta, već imaš osjećaj da je to ona peta sila u svemiru uz jaku i slabu nuklearnu silu, elektromagnetsku silu i gravitaciju. I dok znanstvenici istražuju upravo tu petu silu koja bi se po nekim njihovim procjenama najvjerojatnije odnosila na interakciju s tamnom tvari, nevidljivim dijelom materije za koji se vjeruje kako sačinjava 30 posto cijeloga svemira ali čije postojanje još nije potvrđeno, mogao bih laički ustvrditi da je pravi, suštinski death metal, upravo ta peta sila.

Statistički gledano, ovo je petnaesti studijski album grupe „Sepultura“ koja postoji već četvrt stoljeća. Zbog toga bi netko očekivao pomanjkanje kreativnosti ili u blažoj varijanti zamor materijala, ali na ovome albumu nema ničega od navedenoga. Nakon pokušaja osvrta na negativne posljedice modernizacije u prošlom albumu „Machine Messiah“ s kojim su napravili lagani odmak od svojih ranijih radova, s ovim se albumom ovaj izvrstan bend vraća svojim korijenima. Silovito, znalački i jako.

Album je konceptualan, a naziv „Quadra“ dobio je prema „Quadriviumu“, četiri predmeta (aritmetika, geometrija, glazba i astronomija) koja su činila temelj podučavanja staroga i srednjega vijeka. Dvanaest pjesama koliko ih ima na albumu podijeljena su u četiri dijela. Prvi set su pjesme koje sadrže njihov klasični „thrash-metal“ zvuk. U drugom se dijelu referiraju na „groove“, stil kojega su razradili na ranijem albumu „Roots“. Treće poglavlje albuma sadrži pjesme koje su inspirirane njihovim prošlim albumom „Machine Messiah“, a četvrto čine sporije i melodičnije pjesme. U srži nastanka albuma ima pomalo numerologije i mistike. Naime, broj četiri označava duhovnost, povratak unutarnjem životu i traženju vlastitih korijena, pa je možda stoga i Sepultura napravila album kojim su rezimirali svoj dosadašnji rad i vratili se svojim „krvavim“ početcima (prisjetimo se pjesme „Roots, Bloody Roots“) te vješto objedinili sve faze svoga rada.

Među navedenih dvanaest pjesama nalazimo i dva instrumentala: „The Pentagram“ i „Quadra“. Tekstove svih pjesama napisao je pjevač Derric Green, dok su glazbu uglavnom supotpisali vrhunski gitarist Andreas Kisser i relativno nov bubnjar grupe - Eloy Casagrande. Uzgred budi rečeno, ovaj talentirani, nevjerojatni Eloy, najmlađi je član grupe. Ima „samo“ 29 godina, svirucka od svoje 7-8 godine, a već kao trinaestogodišnjak bio je pobjednik na Batuka International Drummer Festivalu.

Silovito otvaranje s prve tri pjesme nije potrebno posebno objašnjavati. Možemo samo konstatirati da su u rangu s njihovom klasičnom trilogijom koju čine albumi „Schizophrenia“, „Beneath the Remains“ i „Arise“. U drugoj četvrtini albuma, , njegovom „groove“ dijelu, do izražaja posebno dolazi sviračko umijeće Sepulturine ritam sekcije. Ono što je Eloy Caasagrande odsvirao u pjesmi „Capital Enslavement“ doslovno obara s nogu: nagli prekidi i promjene ritma, tehnika sviranja dvostruke bas pedale i sva ostala čuda, znanja i umijeća bubnjarskoga svijeta. Instrumental „The Pentagram“ trebao bi otvarati svaki budući njihov koncert, jer takvo zagrijavanje publike ne vjerujem da bi itko osim ovoga banda mogao priuštiti. „Raging Void“ osim nevjerojatno kvalitetnih solaža ima refren na kojemu će mnogi obožavatelji izgubiti glasnice. Tko traži melodičnost i gitarističko savršenstvo neka posluša „Guardians Of Earth“. Ova kompleksna, stupnjevana pjesma, sastavljena je od nekoliko dijelova s ubačenim elementima zbora i simfonijskog metala, razrađena je do najmanje pojedinosti. Nakon prekrasnoga instrumentala koji nosi naslov cijeloga projekta, kreće „Agony Of Defeat“. Cijeli je album „okrunjen“ gostovanjem Emmily Baretta, pjevača mladog brazilskog alternativno-stonerskog banda „Far From Alaska“ na posljednjoj pjesmi „Fear, Pain, Chaos, Suffering“ koja baš osjetno odudara od cijelog projekta. I to mi je, u stvari, jedini slabi moment ovog albuma.

I na kraju, nije zgorega spomenuti da su članovi benda izrazito ponosni na ovaj album. Ako uzmemo u obzir da je „Quadra“ portugalski naziv za sportski teren, možemo sportskim rječnikom reći da su dečki u ovoj srčanoj utakmici zaigrali punom snagom i ostavili dušu na terenu. O albumu je Kisser izjavio: "Svi odrastamo u različitoj 'Quadri', oblikovanoj pravilima, konceptima i definicijama.“ A kad su Derrica pitali koji mu je album najdraži rekao je: „Definitivno 'Quadra'. Ne samo zato što je najnoviji, već i zato što smo izuzetno naporno radili na njemu. Toliko različitih elemenata iz prošlosti pomoglo nam je da dođemo do ovog mjesta na kojemu se nalazimo trenutačno. Dakle, bez ikakve sumnje, smatram da je ovo najjači album koji smo napravili zajedno. I izuzetno sam ponosan na to. "

Nije stoga teško zaključiti da se zbog svega navedenoga novi album Sepulture može staviti rame uz rame s njihovom već spomenutom klasičnom trilogijom. A ako želite savršenstvo, posljednju pjesmu jednostavno - preskočite.

Ivan Dukić

Hits 449
Machine Messiah « Machine Messiah Sepultura Albumi Kronologija

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42