Žanr Indie
Length 15:39
Edition date Ožujak 2020
Etiketa Mudri brk
Edition details Producenti: Mark Mrakovčić i Kristofer Harris
Tags Irena Žilić Mark Mrakovčić

Dug je put – ali kao da ga je odskakutala u ležernom ritmu i tonu – Irena Žilić prevalila od EP-ja "Days of Innocence" do najnovijeg uratka u tom istom, u krugu na Bandcamp i srodne platforme naslonjenih glazbenika sve omiljenijem formatu. Naime, ne samo što je na tom osmogodišnjem putu snimila dva sjajna albuma (dapače, dva remek-djela), već je gotovo neprimjetno, a zapravo prilično brzo, u jednom potezu, preusmjerila svoj iskaz iz na folk oslonjene akustike u moderan indie pop zvuk podcrtan decentnom elektronikom. Pokazavši svakim novim korakom da suvereno vlada svojim malim glazbenim svijetom. Pokazavši da je to, štoviše, uistinu svijet za sebe.

"Small Hours" dolazi nakon lanjskog EP-ja "My Oh My" kojeg je s Lucijom Potočnik, jednom od suradnica na albumu "Haze", potpisala kao duo Neon Wife. Taj izlet (ili trajni off-projekt, pokazat će vrijeme) bio je ispod Irenine uobičajene razine, ali nikako loš. Naprotiv, tim skliskim sintetiziranim pjesmama lomnima u struku, ali – pokazala su naknadna slušanja – stamenima u svojoj formi Irena je pokazala da itekako dobro funkcionira izvan uobičajenog kantautorskog modusa operandi, kao i da joj žanrovske ladice ne znače mnogo. No, ovdje govorimo o glazbenici kojoj nisu potrebne takve i slične "propusnice" da pokaže koliko je snažan autorski joj pečat. Oni koji nas naviknu na vrhunske dosege, a sebe na kritičarske superlative u prijelomnim se trenutcima ipak znaju i poskliznuti; "Small Hours" baš tu dolijeće kao najbolji mogući odgovor na takav izazov.

Baš zato što nije album, baš zato što su posrijedi tek četiri pjesme – ali kakve pjesme! – i baš zato što se ne poigrava blagodatima svoga talenta, "Small Hours" je uvjerljiv dokaz onome što dokaz više ne treba, ali je baš u ovome trenutku u opasnosti da se ili uzme preozbiljno ili se utopi u samopotvrđivanju. Ako nisam jasan ja, jasne su "387" te singlovi koji su najavili EP – "Defeats", "EWO" i "Tremors" – sve redom mala remek-djela koja zajedno čine možda zasad najsnažniji Irenin iskaz.

Uvodna "387" prvo se šumom najavljuje da bi se potom tihom vodom obrušila na sva osjetila, svojim tokom skupljajući sve fino dozirane pritoke da bi na ušću postala istinska krasotica svoje prirode. A njezina priroda, njezin krajobraz ono je što su već nam znane ljepotice poput "Defeats" iscrtale lakoćom meštra od kista, tuša i pera. Vođene Ireninim sigurnim, a nježnim, toplim vokalom i dizajnirane u produkciji britanskog producenta Kristofera Harrisa (poznat po radu s indie miljenicima Belle and Sebastian) i nezaobilaznog Marka Mrakovčića, koji prati Irenu od početka, pjesme iz "sitnih sati" pop su glazba koja bi u savršenijem svijetu bila baš to – čisti, najljepši pop što odzvanja sa svih radio-postaja, glazba čija ljepota proizlazi iz nijansi, a čije se nijanse ne množe forme radi već iz lakoće svoje međuigre; glazba koja je snažna bez ambicija da to bude, čija snaga proizlazi iz neopterećenosti mamećim atributima, iz mudro korištena talenta.

Hits 496

A Hundred Million Suns A Hundred Million Suns
Snow Patrol