Dodano Četvrtak, 30 Lipanj 2011
Žanr Rap
Edition date 2011
Etiketa Rhymesayers Entertainment
Catalog Number RSE0130-2
Edition details Datum objave: 12. 4. 2011.; Produkcija: Ant

Atmosphere, iliti reper Slug i producent Ant, nalaze se na vrhu podžanra rapa kojeg nadobudni ljubitelji etiketa zovu 'indie rap'. Bjelački nekomercijalni rap, rekli bi neki, ali na stranu etiketiranje, ime Atmosphere znači određenu kvalitetu. Iako je rap nastao u getu, među ponositim Afroamerikancima koji su govorili o svojim svakodnevnim sjebovima i nepravdama, danas se situacija okrenula. Tako da imamo bijeli bend, kakav je Atmosphere, koji progovaraju o zapravo životno bitnim temama, dok prosječni crni reper govori o tome kako je on novi platinasti Isus.

Indie rap je uzimao maha taman kad se popularni magazin Nomad gasio, a sijećam se da su u Kliku jednom imali prilog o tome, spominjali Def Jux, Atmosphere, Cagea (ako se ne sijećam 100% točno, nemojte mi paliti križ ispred kuće). Atmosphere su iz Minnesote, hladne države koja nam je dala Princea Rogersa Neslona i mjesto radnje filma Fargo. To je ujedno i najhipsterskija savezna država SAD-a, po novom, temeljitom istraživanju, koje ukazuje na velik broj single speed bicikli, drvosječa, ekoloških tržnica i kazališta.

Savršen setting za razvoj Atmospherea, koji sa novim albumom dokazuju da nisu zarđali. Manje je tu humora nego prije, ali beatovi su i dalje masni, a storytelling je i dalje na visokoj razini. Totalno osvježenje nakon slušanja Gucci Manea. Svejedno, The Family Sign nije non-stop bengalica, nego dosta tmuran i ozbiljan album.

The Last To Say dolazi kao druga traka na albumu, a upravo ta ima najjači tekst. Priča je to o ženi koju muž mlati, kad muž umre boli je jače jer je više nitko ne mlati, ali čak i kad ona umre malteritarnje živi dalje, sve dok je živ sin koji ostaje bijesan. Nimalo veselo, i daleko od današnjih look at my swag tekstova. Storytelling se nastavlja na visokoj razini kroz Became, iako manje realno, više apstraktno. Just for Show nastavlja slično, uz dozu liričnog sarkazma, potkovano gitarskim zvukom.

She's Enough malo odskače iz cjeline, dok Who'll Never Be govori o ljubavi koja nije uzvraćena, što slušatelja podsjeti na činjenicu da glazbena industrija ovakvo repanje naziva 'emo rap'. Ipak, Cage je tu otišao jedan žalosni korak dalje. Oslanjajući se na prijašnji album, To All My Friends, Blood Makes the Blood Holy, Your Name Here već dovodi The Family Sign skoro pred završetak.

Ostajući vjerni imenu i temama, ironično bi se moglo reći da su Atmosphere stvorili još jedan atmosferičan album. Mračan, melankoničan, uglavnom ispunjen teškim beatovima na koje klimate glavu, ali ne puno više od toga. Tko voli iskren rap koji cilja na intelektualan i artistički pristup lirici i produciranju, uživat će u albumu The Family Sign. Ljubitelji klupskih bengalica ovaj će LP  preskočiti, dok bi oni koji nisu previše uživljeni u ovakav rap mogli zaspati na pola albuma.

Vik Oreb

Hits 1113