Dodano Petak, 14 Listopad 2011
Length 40:12
Edition date Rujan 2009
Država UK & Europe
Etiketa Parlophone
Catalog Number 0946 3 82467 2 5
Edition details Datum objave: 13.1.1969. (SAD) / 17.1.1969. (V. Britanija) / 9. 9. 2009. (reizdanje). Produkcija: George Martin. Snimano: Abbey Road Studios, London, 12.5.1967.-11.2.1968. (The Beatles); 22.-23.10.1968. (George Martin)
Tags The Beatles Parlophone George Martin

Redovito i, praktički, jednoglasno odabiran kao najslabiji primjerak iz diskografije Beatlesa, "Yellow Submarine" teško da se i može uzeti kao regularan album. Jedva i kao album uopće. U pitanju je, zapravo, soundtrack, ali ne nalik dotadašnjim ozvučenjima filmskih izleta benda, poput "Help!" ili "Hard Day's Night", koji su po osnovnim odrednicama bili standardni albumi; "Yellow Submarine" je namjenska sklepotina sastavljena od četiri nove, zatim dvije prethodno objavljene pjesme, te instrumentalne glazbe Georgea Martina u stvaranju koje članovi benda nisu ni sudjelovali, a koja obuhvaća cijelu B-stranu vinila.

Cjelovečernji animirani film imao je premijeru sredinom 1968., u početku ne osobito podupiran od strane samih Beatlesa. Baziran na njihovim pjesmama, zabavan i intertekstualan, film je ipak postao solidan hit, a vremenom su ga zavoljeli i sami članovi benda, zapravo, oprezni i sumnjičavi ponajviše zbog nezadovoljstva filmom "Help!" i neuspjeha "Magical Mystery Tour". Na kraju su se čak pojavili u finalnoj sekvenci filma u kojem su trebali spasiti tzv. Pepperland od invazije glazbomrzaca Meaniesa, koji su taj vedri, glazbeni svijet pokušali obezbojiti zarobljavanjem Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Banda. U filmu se izmijenjuju brojne pjesme Beatlesa, a naslovna, prethodno izašla na albumu "Revolver", osnovna je vodilja. Za potrebe filma, Beatlesi su, pak, snimili ukupno pet novih pjesama.

"Hey Bulldog" je tipično nestašni Lennon (prizor s tom pjesmom na koncu je izrezan iz američke verzije filma), dok je "All Together Now" tipično razigrani McCartney, no oboje su pritom zastali negdje na pola svojih pravih kapaciteta. Obje pjesme snimljene su tijekom sessiona za "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band", kao i Harrisonova "Only a Northern Song", također ispod njegovih uobičajenih autorskih normi. Harrison je autor i "It's All Too Much", možda ponajbolje od tih pjesama napisanih baš za ovaj film. McCartneyjeva "Baby You're a Rich Man" bi odnijela tu "titulu" da je ipak nisu izostavili, odnosno, odvojili za B-stranu singla "All You Need is Love", koja se, pak, našla ovdje da popuni prostor, baš kao i naslovna "Yellow Submarine".

Ostatak albuma čini instrumentalna filmska glazba koju je skladao George Martin (osim završne "Yellow Submarine in Pepperland", zapravo, orkestrirane instrumentalne verzije naslovne skladbe) i snimio u dva dana boravka u studiju. Ovakav sastav CD-a (tada ploče) sam po sebi se čini donekle kao povlačenje fanova za nos, tim više što razina samih pjesama ne dostiže onu uobičajenu za (ne samo) poznije albume benda. Koliko god instrumentalni dio bio razmjerno zanimljiv, spajanje s "bendovskim" ostatkom albuma djeluje baš kao nespretna sklepotina nedostojna tog, poznijeg dijela karijere ovoga velikog benda. Iz tog i ostalih razloga, ovo je jedini dio najnovijeg, remasteriranog paketa koji bih preporučio tek kolekcionarima i okorjelim fanovima.

Hits 1887
The Beatles « The Beatles The Beatles Albumi Kronologija Abbey Road » Abbey Road