Length 46:19
Edition date Ožujak 2021
Etiketa Ear Music
Catalog Number 0215766EMU
Edition details objavljeno: 12.3.2021.; producent: Ritchie Blackmore; snimano:
Tags Ear Music Blackmore's Night Ritchie Blackmore

Ovu recenziju moram započeti lamentiranjem na temu pojma metamorfoza. Naime, metamorfoze otkrivaju sasvim konkretno vjerovanje u temeljno jedinstvo živog bića, dok vidljiva vanjština ima samo iluzornu ili prolaznu vrijednost. Izgleda da promjene oblika uopće ne uzbuđuju jake osobnosti koje uglavnom zadržavaju svoje ime, prezime, psihu. Može se zaključiti da metamorfoze predstavljaju izraz želja, cenzure, ideala što izviru iz dubina nesvjesnog i poprimaju sasvim konkretan oblik u stvaralačkoj mašti.

Osoba koja je svoje metamorfoze bez ikakve skrivene rezerve otkrila najširem auditoriju glazbenog svijeta svima je dobro poznato ime. Autor jednog od najboljih, najpoznatijih riffova svih vremena ima svoje ime i prezime, a to je glavom i bradom jedan od osnivača statusnog benda Deep Purple. Siguran sam da ste iz prve prepoznali Ritchiea Blackmorea i njegov svevremenski „Smoke On The Water“.

Pitate se zašto je izbor pao na njega? Zato što je njegova metamorfoza jedna od najčudnijih, najradikalnijih u povijesti rock glazbe. Notorni rocker, jedan od nedvojbenih gitarskih heroja koji je svojom svirkom i glazbom umnogome odredio i usmjerio razvojni put rock glazbe 20 – tog stoljeća , u svom najnovijem poimanju glazbe vratio se u daleku prošlost, čak u 16 stoljeće. Put od etabliranog rockera do anonimnog trubadura uspješno je prešao bez težih intervencija i stranputica, stoga ga možemo proglasiti (filmskom terminologijom) Optimusom Primeom glazbene transormacije u koju je ušao svjesno, čista srca, bujnom maštom i mirnih ruku koje gospodare njegovom uvijek magičnom gitarom. Da, Blackomore je ušetao u taj svoj novi vrli svijet promjenom svoje prvotne glazbene filozofije ne izgubivši pri tome ništa od svog iskonskog glazbenog habitusa. Prepun entuzijazma i želje za otkrivanjem novih glazbenih svjetova dostojno je zamijenio svoj Fender s akustičnom gitarom i mandolinom.

Nakon inicijalnog benda i projekta zvanog Rainbow, Richie je potvrdio tezu da ljudski duh nikada nije zadovoljan, neprestano kretanje je nužno jer se dosada javlja kako u odmoru, tako i u radu. Njegov novi projekt u kojeg se upustio s Candice Night (kasnijom bračnom družicom) bazira se na srednjovjekovnoj glazbi za koju su se oboje, očito dobro zakačili. Početak interesa za renesansnom scenom Richie je pokazivao još u ranim danima Rainbow projekta.

Mala digresija – Blackmore's Night su nastali daleke 1997. godine, ovo im je 11. studijski album. Kombinacija folk/rocka i renesansne glazbe, koja naizgled ne predstavlja sretan brak, ipak bi trebala zagolicati zasluženu pažnju svakog glazbenog sladokusca.

Sličnim putevima kretali su se svojevremeno i tri trubadura okupljena pod imenom Amazing Blondel. Njihov album „Fantasia Lindum“ bio je recenziran na ovim stranicama.

Candice se svojim nježnim, pastoralnim glasom naprosto nameće u prvi plan dimenzionirajući na pravi način pastoralnu i opuštajuću, ponekad naivnu i nevinu atmosferu, dok Ritchie iz pozadine, prepun iskustava i nadahnuća na akustičnoj i električnoj gitari plete čvrsto platno na koje ostatak benda korektno i konkretno nanosi svoj glazbeni spektar veselih i postojanih boja. Harmonijske linije u duhu najboljih folk postulata naprosto su zarazno pamtljive, skoro odreda s hitoidnim potencijalom za tu vrst glazbenog odredišta i uvijek prisutnim poznatim renesansnim štihom za kojeg velike zasluge imaju manje i više poznati instrumenti tog razdoblja: chanter, cornamuse, shawm, rauschpfeife, tambourine, violina, frula, hurdy-gurdy.

Bračna veza je očito izrodila nepatvoreno Ritchievo zadovoljstvo ovakvim glazbenim izrazom, gotovo da je „zaboravio“ nekadašnji status gitarskog heroja koji tu i tamo ipak izroni u živim nastupima. Pitkost i kompaktnost ovog albuma prosto je nevjerojatna, ipak bih izdvojio pilot singl „Once Upon December“ te veselice, prave magnete za dizanje pozitivnog raspoloženja, naslovnu „ Nature's Light “ rasni folk uradak smješten u trubadursko doba, te liski osjećajnu „Four Winds“ nastalu po istinitom događaju iz Candiceinog života.

Namjerna ili nenamjerna, ali sasvim dobro pogođena paralela s jednim od nezaobilaznig svjetskih bisera našla se u instrumentalu pod nazivom „Darker Shade Of Black“. Siguran sam da vam neće biti teško pogoditi na koga su Ritchie i društvo ciljali. Veličanstvenost crkvenih orgulja podebljana je još jednim solom na električnoj gitari, adrenalinskoj provali iz najranije Blackomorove faze stvaralaštava koji su ga svojevremeno s lakoćom uvrstili na gitarski Olimp. Uhvatio se Ritchie električne ili akustične gitare, slijedi nedvojbeno zadovoljstvo.

Procol Harumovski intro na Hammondu ubrzo prelazi u pravu instrumentalnu električnu plavo obojanu improvizaciju od kojih se Blackomore neće olako oprostiti. Kompozicija se zove „Der Letzte Musketier“.

Po dobrom starom običaju i na ovom albumu su se dotakli jednog covera iz daleke 1995. godine, u pitanju je Rednexova „Wish You Were Here“.

Praksu uvrštavanja tradicionalnih zapisa nalazimo u „Going to the Faire“.

Ovaj uradak, kao i prethodnik („All Our Yesterdays“ objavljen je 2015. godine) neće naići na narodno oduševljenje. To je ona prepoznata situacija kada gomila viče, a ne zna zašto. Ova simbioza rocka, folka, renesanse ipak treba imati drugačiju, tišu publiku, koja će ga iskreno zavoljeti, pritom ne glumeći to ni za trenutak.

Dočaravajući još plastičnije glazbenu renesansu članovi benda su sebi dodjelili arhaične avatare: Bard David Of Larhmont je David Baranowski na klavijaturama; Earl Grey Of Chimay je Mike Clemente na basu i mandolini; Troubadour Of Abedeen je David Keith na bubnjevima; Scarlet Fiddler je (Claire Smith na violini; Lady Lynn je Christina Lynn Skleros na na flauti, shwamu i back vokalima.

Njihovo putovanje za mlade slušatelje trebalo bi predstavljati dio obrazovanja, za one starije to je samo učinkovit dokaz Candiceovog i Ritchievog bogatog iskustva potvrđenog iz albuma u album.

Na kraju se može samo kazati da su Blackmore i životna družica duboko vjerovali u jednu misao kojoj se njihova srca ni trenutka nisu protivila. Svaki trud bez dobre nagrade stvara kradljivce , što se za ove bračne partnere to ne smije niti pomisliti, jer su svoju nagradu itekako zaslužili - Richie svojom poslovično odličnom svirkom, Candice svojim prekrasnim vokalom, a oboje svojim zaraznim entuzijazmom.

Đorđe Škarica

Hits 403
A Knight In York « A Knight In York Blackmore's Night Albumi Kronologija