Length 58:45
Edition date Svibanj 2020
Etiketa Aquarius Records / Hrvatska Radiotelevizija
Catalog Number CD 652-20 / -
Edition details objavljeno: 29.5.2020.
Tags Aquarius Records Cubismo Jazz orkestar HRT-a Hrvatska Radiotelevizija

Posljednjih 25 godina Ricardo Luque kroz Cubismo provlači i povezuje razlike između latino i hrvatske kulture slaveći ih cjelovito kroz glazbene stilove. U duhu obilježavanja značajne obljetnice scenskog djelovanja, Cubismo je objavio novi album. Riječ je o suradnji s Jazz orkestrom HRT-a koja je rezultirala dugosvirajućim izdanjem „Tumbao“. Najavni singl „Lijepa si danas“, s pulskom grupom Nola, stigao je nakon desetogodišnje pauze. Zarazna energija, dobre vibracije i pozitivne poruke ono su čime odzvanja ovo izdanje. „Ljubav, samo ljubav“ jedna je od najambicioznijih snimaka Cubisma, ali ujedno i jedna od najugodnijih. S obzirom na ukus koji ovaj kolektiv promiče, u svoju su glazbu sjajno uklopili raznolikost i odraz vremena u kojem živimo. To je najvidljivije u satiričnoj skladbi „Krumpira“. Kombinirajući glazbenu ambiciju, koja se iskristalizirala kroz desetljeće nastupa i studijske pauze, sa suradnicima kao što je Jazz orkestar HRT-a stvoren je zapanjujuć i visoko stilizirani album. On odiše samopouzdanjem i iskustvom, a Luque tako lako integrira svoju kulturu s glazbenim identitetom. Cubismova primamljiva glazba preplavljena je slojevima jazza dok se miješa sa zvukovima autohtone venezuelanske baštine. Ova je suradnja jedan ambiciozan i pomalo egzotičan iskorak. Svaka pjesma ima specifičan kulturološki kontekst, a on odražava određenu filozofiju izvedbe utemeljenu na ideji odnosa između osjetila, a ne njihovog razdvajanja. To je zanimljiv okvir jer album traži od slušatelja da nadiđe svoja osjetila i da doživi skladbe ne samo kao glazbu, već i kao pokret. Za to je ključan ritam, a kako bi pronašli one prave ritmove, Cubismo se oslanja na tradiciju i podsjeća koliko se samo postojanje jazza u cijelom svijetu oslanja na estetiku afričke dijaspore („Iya Mi Ile“), a to je još jedna perspektiva na međusobnu povezanost glazbe i tijela. U izvedbama postoji razigrani, ali ozbiljan ton pun karaktera koji stvari održava poletnima. Na albumu se nalazi deset skladbi, a čak sedam njih potpisuje slavna sedmorka, članovi Cubisma (Ricardo Luque - glavni vokal, Davor Križić - truba, Nenad Grahovac - trombon, vokal, Mario Igrec - gitara, Mario Penton Hernandez - klavir, vokal, Krešimir Tomec - bas gitara, Zdravko „Barba“ Tabain - bubnjevi, timbalesi, Mladen Ilić - bongosi, Hrvoje Rupčić - konge, vokal). Jednu skladbu napisao je maestro Miron Hauser, a jednu potpisuje Marijan Jelenić iz Nole. Svoje mjesto na albumu pronašla je i nanovo snimljena Gibonnijeva Tempera. Mnogo je slojeva u ovih deset skladbi koje vrijedi istražiti. Cubismo se ranih dana fokusirao na ritam i pobrinuo da se uz njegovu može plesati, a uz takve tajne sastojke „Tumbao“ ima dovoljno jakih trenutaka kako bi postao značajan u Cubismovom katalogu.

Ivana Lulić

Hits 1227
Autobus Calypso « Autobus Calypso Cubismo Albumi Kronologija