Length 1:07:06
Edition date Studeni 2012
Država US
Etiketa Moonjune Records
Catalog Number MJR049
Tags Moonjune Records

U Evanđelju po Mateju ima jedna zgoda kada Petar, na Isusov poziv, hoda po vodi, ali nakon što se uplaši vjetra počne tonuti. Tada mu Isus pruži ruku i kaže „Malovjerni, zašto si posumnjao?“. (Matej 14, 31) Jedan je suvremeni, mogući odgovor, slično slavnoj Feuerbachovoj inverziji: „jer smo te stvorili na svoju vlastitu sliku“. Sličan odgovor može se pronaći i u pjesmi „The Divine Image“ Williama Blakea gdje se Bog poima kao ljudska mentalna kreacija, identična vrlinama „milosrđa, sažaljenja, mira i ljubavi“. Upravo je taj stih, preuzet iz Blakove pjesme, poslužio kao naslov novog albuma douBtaMercy, Pity, Peace and Love.

Za razliku od prvog, u osnovi avangardnog jazz albuma, magične i kataklizmičke ljepote,Never Pet a Burning Dog, novi je album moćnog triadouBt označio promjenu smjera prema funky, groove, milosrdnijim i mirnijim glazbenim predjelima. Možda bi se razlog ovakve stilističke promjene mogao potražiti i u uspjehu izvanrednog albuma Machine Mass TriaAs Real as Thinking, koji je nastao kao projekt gitariste i bubnjaradouBtaMichaela Delvillea i Tonya Bianca.

Neobično za jedan teško kategorizirajući, eksperimentalni/fusion album ,Mercy, Pity, Peace and Loveotvara kompozicija „There Is A War Going On“ tijekom koje se proteže snažan politički govor, demokratskog socijaliste Berniea Sandersa, o ekonomskom ratu koji vode beskrajno pohlepne elite protiv srednje i radničke klase. Odmah iza toga ulijećemo u funky groove stvar "Jalal“, gdje ponavljajući funky riff na klavijaturama i čvrste bubnjarske pulsacije tvore temelj za duge gitarističke i klavijaturističke jazz improvizacije.

Međutim, to ne znači da albumu nedostaje agresije i furioznosti. „No More Quarrel With The Devil“ je frenetična kompozicija puna zlih tonova, očigledno inspiriranana King Crimsonovim remek-djelom „21st Century Schizoid Man“, na kojoj se može čuti luđački, ubojiti klavijaturistički solo Alexa Maguirea. Ili, poslušajte žestoku, dekonstruiranu obradu Hendrixove stvari „Purple Haze“ s Delvilleovim atonalnim, distorziranim solažama.

Trenutak neophodnog predaha pruža senzualna blues balada „The Invitation“, nakon koje slijedi epska, dvanaestominutna eksperimentalna kompozicija „Mercy, Pity, Peace and Love“. U načelu, podijeljena je na dva dijela. Dok bi se prvi, lakši dio, mogao najbolje opisati kao neurotična mješavina Coltraneove kompozicije „Psalm“, s A Love Supreme, i zvuka Soft Machinea, drugi je dio nu jazz. Možda je ovdje jedina mana Delvilleov šlampavo odsvirani atonalni solo, bez pravog usmjerenja i s podosta ritmičkih grešaka.

Do kraja albuma, douBt se pobrinuo da dostavi još mnoštvo disonantnih zvukova, improvizacija, ponešto groovea i mračne, mistične atmosfere.Mercynikako nije lak album za slušanje. Na trenutke zna biti izuzetno naporan, kao primjerice u iritantnoj free jazz improvizaciji „The Human Abstract“, koja kao da je komponirana s namjerom da vas ubaci u toliko neugodno emocionalno stanje da imate potrebu udarati glavom u zid, a završava u potpunom horroričnom mraku, bez trunke svjetlosti i optimizma na vidiku.

Ljubiša Prica

Hits 1495