Length 50:35
Edition date Ožujak 2012
Etiketa RCA
Catalog Number 88691-94537-2
Edition details Objavljeno: 5.3.2012.; produkcija: Peter Katis; snimano: 2011.
Tags RCA Dry The River Peter Katis

Fantastična folk rock petorka, koja nam ove godine stižže na INmusic Festival, donosi i pravo osvježženje u glazbenom pogledu. Premda je bend formiran tek 2009. zvuče kao da postoje mnogo višše od samo prstohvat godina. Svojim instrumentalnim ššarenilom uspjevaju pridobiti i kritiku i publiku, a naizgled neuglednom vanjšštinom, ispod koje se skrivaju, dodatno naglaššavaju rock u njihovoj inačici folka. U ožžujku ove godine izdali su svoj prvi album Shallow Bed koji utjelovljuje samo najbolje od ta dva svijeta.

Album vrvi pjesmama obavijenim romantičnim ozračjem, ali ne u onom patetičnom kontekstu, već s neššto dubljim subjektivnim notama. Tekstualno kompleksne i vokalno iznimno ugodne pjesme obogaćene su emotivno nabijenom violinom, dramatičnim bubnjem i mjestimično kulminiraju žžestokim gitarama. Svaka pjesma uistinu nosi vlastitu atmosferu, ali opet se sveukupno zbrajaju u smislenu cjelinu. Melankolična atmosfera nije prisutna samo u akustičnim počecima pjesama, već i u tekstovima glazbeno nabrijanijih izdanja: It's the chambers and the valves that pump the sentiment around.

Kulminacija zvuka i atmosfere posebno je zamjetljiva u No Rest, singlu koji se proslavio još 2011., a svakako je jedna od najvećih preporuka s albuma, ponajprije zbog odličnog flerta gitare s bubnjem koji se protežže kroz cijelo djelo da bi Peterovi čisti i dramatični uzvici dotaknuli bašš tu određenu ekstatično melankoličnu notu. Melodično i tematski bliska njoj je i Weights and Measures, ali na posve drugačiji način je prenesena njena sjetna priča. No, tematika pjesama nije jednolika kroz cijeli opus pa se tako na albumu možže naći mnogo različitih žživotnih inspiracija, od obitelji i vlastite introspekcije i samoostvarenja do shakera i Bible Belta. Sva glazbena bogatstva talentirane petorke povezana su vrlo prirodno u Shield Your Eyes, tečne melodije i poetski tekst gibaju se i isprepliću kroz cijelu pjesmu da bi na kraju uzrokovale opsesivno klikanje na repeat tipku.

Premda ih mnogi uspoređuju s Mumford & Sons, koji također privređuju jako pozitivne kritike, ovi momci su se svakako uspjeli dići na novu razinu i već prvim albumom napraviti neššto ššto je svježže i drugačije, a opet vrlo primamljivo istoj publici. Za tu specifičnost zvuka nesumnjivo je odgovorna njihova dosta atipična glazbena pozadina koja daje priličan utjecaj na trenutni glazbeni izričaj. U svakom slučaju, album je jedna odlična kombinacija sjetnih tonova pojačana sinergijom bubnja i gitare i u išščekivanju dostojne reprodukcije snimljenog materijala dečkima ide svaka pohvala i definitivna preporuka.

Željka Bešić

Hits 635
Dry The River Albumi Kronologija Alarms In The Heart » Alarms In The Heart