Edition date Ožujak 2020
Etiketa Ballista Records
Catalog Number -
Edition details objavljeno: 17.3.2020.; producent: Mike Schæfer Olsen
Tags Danheim Ballista Records Mike Schæfer Olsen

Iako vremeplov još nije izumljen, postoji drugi način poznat od pamtivjeka za nezaboravna putovanja u prošlost, ali i u budućnost.

Zove se glazba i neraskidiva je veza kroz sve vremenske crvotočine kroz koje su se u gotovo svim civilizacijama najsnažniji doživljaji u društvenom i osobnom životu manifestirali upravo kroz nju u svojim neograničenim izražavanjima i putovanjima.

Za jedno takvo, zaista neobično putovanje zaslužan je Danac Mike Shaefer Olsen, aka Danheim (zgodan spoj riječi: Dan – skračenica za Danmark i Heim -sinonim za kuću), veliki zaljubljenik u povijest svojih slavnih predaka – Vikinga, jednih od prvih svjetskih „turista“ koji su u vremenu od 793 do 1000 godine obavili pravu svjetsku turneju i to ovim redom: Engleska, Wales, Francuska, Irska, Rusija, Španjolska, Maroko, Island, Grčka, Italija i konačno Amerika.

Danheim nastoji utentično rekonstruirati Nordijski folk, njihove priče i tradicije s akcentom na ratne pjesme slavnih ratnika i osvajača, upakiranu u suvremenu produkciju korištenjem zvukova starih instrumenata poput frule (jedna takva nađena je u Birki, srednjovjekovnom vikinškom gradu), zatim ručno izrađene lire, te neminovnih udaraljki. U svojim instrumentalima često se koristi zviždanjem, jednoj od karakteristika izražavanja tog doba. Također se mogu čuti i zvukovi svojstveni Didgeridoou, drevnom instrumentu australskih domorodaca.

Njegovu mračnu, spiritualnu, tešku, depresivnu glazbu koja gotovo uvijek nagovještava tragediju najbolje možemo opisati kao glazbu koju je svojevremeno lansirao Brian Eno, uz napomenu da bi Danheimovo poimanje glazbe svoje najbolje utočište imalo u seriji Games Of Thrones. Jer, istodobno sasvim plastično dočarava i simbolizira pijanstvo poleta i nježnost nagrade; smrt i život; junaštvo i odmor ratnika.

Za dočaravanje takve atmosfere Danheim je na albumu Hringras izjavio da su neki od instrumenata izrađeni od mrtvih ili istrunulih objekata, a poneki zvukovi izvedeni su (pomalo morbidno) od pravih ljudskih kostiju. Iako je to one man band projekt, Danheim je surađivao i sa Sigurbodi Gratassonom, Islanđaninom koji je njegovim morbidnim vizijama davao vokalnu dimenziju.

Veliki je pobornik glazbe svojih kolega iz bendova Eldrin, Heilunh i Waldruna.

Njegova glazba upotrebljena je u šestoj sezoni serije Vikinzi, u devetoj epizodi, kao snažan pojačivač dojmova u scenama bitke između Rusa i Vikinga.

Danheimova glazba svojevrsna je priča o životu i smrti jednog specifičnog podneblja i ljudi, upakirana u suvremenu produkciju za koju nećete biti uvijek raspoloženi, no vrijedi je poslušati.