Length 18:48
Edition date Listopad 2015
Etiketa Capitol Records
Catalog Number B002361702
Edition details objavljeno: 9.10.2015.; produkcija: Tucker Martine i The Decemberists; snimano: Flora Recording & Playback, Portland, OR, između svibnja 2013. i kolovoza 2014.
Tags Tucker Martine The Decemberists Capitol Records

Nakon uspješnog What a Terrible World, What a Beautiful World albuma, kao tematski nastavak dolazi nam novi EP Florasongs koji u The Decemberists opus ulazi vođen snažnim utjecajima rocka iz kraja prošlog stoljeća. Glazbeno se definirajući kao indie/folk grupa podrijeltom iz Oregona, nisu novaci na sceni. Njihov bogata diskografija prepuna je glazbenih uspona i padova, a žanrovski svoju inspiraciju uz folk i indie utjecaje crpe još iz progressive rocka koliko i popa. Bez manjkavosti entuzijazma ili inspiracije, što vidimo između ostalog i po broju pjesama na What A Terrible World, ovaj bend često u stvaralaštvo ulazi bez jasne smjernice. Uz tu činjenicu na umu, prvi dojam EP-a odmah neodoljivo invocira prijašnji, gore spomenut album. Time se nameće zaključak kako jedino što od njega možemo očekivati su pjesme koje svoje mjesto nisu našle na samom albumu, svojevrsno reciklirane i repakirane. Tako uz određeni skeptizicam prema kvaliteti te smjeru u kojem će se ovo ostvarenje razviti, ulazimo u detaljniju analizu samih pjesama.

Kao što je gore već spomenuto, EP-om vlada snažan utjecaj rocka sa kraja prošlog stoljeća; specifičnije 80-ih te ranih 90-ih godina. Tako What Would I Do Now uz lagane ritmove gitare pruža uvod sa nježnom ljubavnom tematikom, a uz dašak melakonije u naivnom, gotovo školskom stilu ocrtava generalnu atmosferu EP-a. Na postojeće se uz ritmove harmonike gradi Riverswim, koja nosi lagane folk utjecaje iz kraja 80-ih godina, dodajući određenu snovitost već postojećem ugođaju. U jednako snovitom tonu nalazimo The Harrowed and the Haunted, glazbeni hommage indie/alternative žanra te bendovima poput R.E.M-a te Pixies. Energičniji dio EP-a dolazi nam uz lagano distroziran vokal, soničnu gitaru te odlično uklopljen pozadinski klavir na Fits and Starts, ubacujući u svoj opus hard rock utjecaje. Na nju se nadovezuje Stateside, kojom se vraćaju u vlastitu komfornu zonu, uz čisti zvuk gitare i snovit ritam. Time oproštaj od slušateljske publike dolazi prijevremeno, a EP ostaje tematski te glazbeno nedorečen u svoju krajnost.

Već spomenut nedostatak smjernice unutar glazbenog opusa benda vidljiv je i ovdje, gdje nema koherentne poveznice između pjesama unutar same cjeline. Pa tako laganiji dio albuma se tematski ni tekstualno ne spaja sa ostatkom, što dovodi do toga da kao cijela ne funkcionira. Indiviudalno gledano, priča je drugačija. Kvaliteta glazbe The Decemberistsa ne dolazi u pitanje, iako su iskoraci iz komfortne zone u ovome slučaju rijetki. Time možemo reći kako je zvuk EP-a više nego solidan, iako dobrim dijelom sasvim predvidljiv te očekivan. Uz rijetke istupe poput onog na Fits and Starts ipak se dočarava određena hrabrost ovog benda, koji se u glazbi vodi principom pokušaja i promašaja, kako bi eventualno napravili nešto što svojom kvalitetom odskače od čestog prosjeka.

Branimir Hrženjak

Hits 1774
Long Live The King « Long Live The King The Decemberists EP Kronologija