Vrsta Hip-hop
Dodano Ponedjeljak, 07 Studeni 2011
Žanr Hip-Hop
Edition date 2008
Etiketa Menart
Tags Edo Maajka Menart

Naslovnica od strane sarajevske Ideologije koja baš paše uz posjet G. W. Busha Zagrebu, beatovi na koje se može zalijepiti markica For Export Only, klupska atmosfera i nešto veselija lirika. Koolade i Maajka potpisuju album koji predstavlja mladog debitanta Burkyja i par starih gostiju koji se vuku od ?umura u pedest i sedam minuta materijala. Da li je Edo ljući, da li mu je flow postao mlojav; koristi ili Koolade Fruity Loops ili je to samo zlobni trač producenata u šlapama sa pristupom internetu? Ne zna niti SoundGuardian, ali zna da je ovo najjači hip-hop album 2008. godine barem dok Dječaci ne izdaju LP.

Leksaurini su otišli u penziju, Erol je otišao Shotu da otvore studio, a Edin je odlučio napraviti klupsku ploču punu clapova za dizanje ruku i pokazivanje srednjih prstiju. Tekstualno Osmić nije previše eksplicitno oštar, već se poanta krije u slušanju na drugu loptu pogotovo u Gansima gdje se nejmdropa par imena koja zahtijevaju guglanje. Inače, pjesma pruža sliku jednog vikenda u malom klubu zvanom Jabuka tokom devedesetih kada su sve košulje bile karirane, a osobna karta sa mjestom prebivališta: Vinkovci otvarala put do raznih podšišanih i nepodšišanih vulvi.

Ove godine slavim je (Marčelo) defakto nastavak No Sikiriki sa albuma, viđe vraga, No sikiriki. Dakle feelgood pjesmica hedonističkih motiva.

Vjerojatni sljedeći singl biti će Volim te sa Burkyjem i Generalom Woo-om; pjesma vrlo slična Bombi sa ?umura. Burky baca prilično banalan vers poput „Ona bi htjela uživati u nakitu / a ja ju mogu samo nabit` na kitu“ (nota bene: vrlo istinito but yet na prvu loptu), ali ima radiofoničan glas. To mu je plus, a Woo vraća Edi uslugu kada je ovaj radio feature gorenavedenom u stvari Tebi je na albumu Krv nije voda. Barem ne ona sa Vrbana III.

Frontmen Letu Štuke opet pjeva refren i to na pjesmi Hag; storytelling stvari o ratu, lošoj rovovskoj karmi i gelerima te o pravdi koja stiže na ovaj ili onaj način.

Svi su ošli na more tematski podsjeća na jednu pjesmu Elvisa J. Kurtovicha sa nazivom tipa Sva raja je otišla na more. Edi je baš oke kad se pola Zagreba spusti na Zrće ili u Makarsku i onda ostatak jeseni lažu kako su karali svaki dan, i to dva puta.
Predzadnja je tipični reprezent u kojem se hvale oni koji izvode, a izvode Frenike, Hamza, Moonja i Edo.

A posljednja? E, ta je masna. Edo nejmdropa pola scene, webmastera Bahatteeja, Magellana iz Sinesteta, kojima će uskoro album udarti cestu i baca istinu sa versom „... želim im ovo; da vidim da li će oni moći / da ih sa pivom gledam dok im znoj grize oči. / Da vidim kako se snalaze dok mediji po njima gaze, / hoće li veze sačuvat` dok cure po njima plaze?“
Pravi skriveni foobar hit za odjavu albuma koji je vrlo sličan ?umuru, ali ipak zreliji bez jasno definiranog hita na prvu loptu u kombinaciji sa coverom koji, ako će ikada završiti na majicama, biti najbolja bijela majica za tjelesni odgoj i trčanje 6 minuta u povijesti takovih majica.

Eh, da... na dvije stvari je po patternima prčkao te bas i električnu gitaru svirao stari cirkator Wikler, najbolji drum`n`bass MC u regiji. Kosovo uključeno.

Antonio Hadrović
Hits 1414