Dodano Utorak, 04 Listopad 2011
Length 47:49
Edition date Svibanj 2011
Etiketa 4AD
Catalog Number CAD 3107 CDP
Edition details Datum objave: 10.5.2011.; Snimano: 2010.; Produkcija: Gang Gang Dance i Sean Maffucci

Gang Gang Dance je bend koji je nastao prije deset godina kao neka vrsta audio-umjetničkog projekta plodne umjetničke scene New Yorka. Dosad su izdali pet albuma koji su izrazito user-friendly kako bi i sam bend rekao. Retro synthovi, svjetska glazba, dance kultura i agresivna eteričnost bendova poput My Bloody Valentine su glavne odlike Gang Gang Dancea. Njihov predzadnji album, Saint Dymphna iz 2008., generira puno kritičke topline, te se našao na mnogim top-ljestvicama krajem te godine.

Eye Contact je ekstatični, peti studijski album ovog benda. Prvi singl, jedanaestominutni Glass Jar, djeluje kao da budi ostatak albuma. Viziji Gang Gang Dancea je potrebna duljina albuma, cijelo jedno platno za sve njihove ideje. Od albuma iz 2005. godine (God's Money) svaka pjesma se svira kao posebni komad, ali se nastavlja u iduću pjesmu gradeći tako ekstatični vrhunac i dajući dojam koncertnog nastupa ili kvalitetnog DJ-seta. Eye Contact se drži tog ideala. Sedam pjesama je nanizano u jednu kompoziciju, vezano samo sažetkom ligature. Ali to je samo poboljšanje formule. Na Eye Contactu Gang Gang Dance ostvaruje bolju ravnotežu pjesme i atmosfere. Bendovo prethodno najbolje dostignuće, već spomenuti album Saint Dymphna, imao je izvrsne future-pop ambicije, kombinirajući elemente hypea, grimea, techna i suvremenog R&B-a u psihodelični gulaš koji se ponekad činio prekuhanim.

Eye Contact se po tom pitanju razlikuje od Saint Dymphne jer je znatno opušteniji. To je glatki album s promjenama raspoloženja. U svakom slučaju je najupadljiviji dosad. Pjesma Romance Layers klizi poput soula 70ih, uz pomoć iskrivljenog vokala Hot Chipovog frontmena Alexisa Taylora. Sampleovi indijskog i kineskog popa su svijetle i slatke točke albuma, naglašavajući radosnu otvorenost prema svim glazbenim stilovima. Dok na moćnoj, ključnoj pjesmi Mindkilla, Gang Gang Dance može zvučati kao Basement Jaxx, miješajući poremećene svjetske pop dancefloor budalaštine s jezivim uspavanim vokalima Lizzie Bougatsos koji istodobno podsjećaju na Kate Bush, Bjork, M.I.A. te fantastičnu Knifeovu Karin Dreijer Andersson.

Ovaj posljednji Gang Gang Danceov album ih odvodi u malo drugačijem smjeru od onoga na koji su se njihovi slušatelji već navikli, ali isto tako dovodi njihov zvuk do nove, poboljšane razine. Ovaj bend je evoluirao svoj već otprije eksperimentalni zvuk u nešto sasvim novo i zabavno. Ljubitelji novih stvari zasigurno neće ostati razočarani, makar ne sa savršenim melodijskim vokalom Lizzie Bougatsos.

Maja Pavlović

Hits 2206