Dodano Petak, 24 Veljača 2012
Length 43:45
Edition date Veljača 2011
Etiketa Mercury
Catalog Number 274 745-2
Edition details Datum objave: 7.2.2011. Produkcija: Pete Briquette. Snimano: 2010. - 2011.

Da nije bilo Live Aida, možda neki za njega ne bi ni čuli. Prije no što će se proslaviti vjerojatno najvećim glazbeno-humanitarnim projektom ikada pokrenutim, Bog Geldof svirao je u grupi Boomtown Rats i pjevao je o tome kako mrzi prvi dan u tjednu. Toga se danas malo tko sjeća, većina Geldofa pamti po organizaciji Live Aida te njegove mlađe inačice Live 8. U međuvremenu, irski je glazbenik nešto čak i snimao. Nakon razlaza s matičnim bendom krenuo je u solo vode, pojavljujući se na sceni sporadično, izdajući slabo zapažene albume. Da stvar bude gora, njegovo se ime sredinom devedesetih i početkom dvijetisućitih, vuklo po tabloidima i ostalom novinskom blatu, zahvaljujući neobuzdanoj pokojnoj bivšoj supruzi Pauli Yates. Sada je to stvar prošlosti, a tako misli i Bob koji je nakon desetogodišnje diskografske stanke (ne računajući album obrada Under the Influence iz 2004.) osvanuo s novim autorskim uratkom.

Iako naslov sugerira drugačije, malo je vjerojatno da je osoba poput Geldofa u 57. godini odlučila davati savjete kako pisati hitove. Ime albuma How To Compose Popular Songs That Will Sell čista je ironija, a sadržaj pak, čista kakofonija. Naslov je preuzet od Leslie Shepard koja je davne 1935. izdala knjižicu u kojoj piše kako skladati pjesme koje će se prodavati. Ovo što je napisao Geldof sigurno se neće prodavati, no što je još važnije (i žalosnije), album nikomu neće ostati u (dobrom) sjećanju. Zašto? Zato što je dotični, narodski rečeno, miješao kruške i jabuke. Nije to uvijek loše dakako, međutim, treba znati kako, a irski glazbenik to baš i ne zna. Slušajući album od početka do kraja, stječete dojam da su pjesme doslovno nabacane bez ikakvog smisla i reda, pa što bude. Drugim riječima, svega tu ima - od bluesa, folka, radiofonične Silly Pretty Thing do indie-balada. Taman kada vam se učini da Geldof potkraj albuma smiruje strasti i prestaje sa žanrovskim divljanjem, slijedi novo razočaranje. Daruje nam pjesmu Here's to You i skrivenu irsku folk-poskočicu Young and Sober u kojoj sažima svoj život podsjećajući nas kako je 1985. zajedno s kolegama slao kruh i vodu, pokušavajući zaustaviti pokolj, dok ga je 1995. žena ostavila zbog muškarca koji mu je bio poput brata

Iako pojedinačno nisu baš toliko katastrofične, ove pjesme ne zaslužuju naći se jedna uz drugu na istoj ploči. S obzirom na traljav rezultat, bilo bi bolje da uopće nisu snimljene ili da su pričekale da njihov vlasnik snimi nešto što će biti ujednačene kvalitete. Ovako je nastao koji bi bilo bolje preskočiti.

Bojana Perhat

Hits 627