Gego & Picigin Band

Released 2005
Vrsta Reggae
Dodano Ponedjeljak, 18 Travanj 2011
Edition date 2005
Etiketa Aquarius Records

Reggae je uz nešto zeleno i konopljasto najbolji izvozni proizvod otoka Jamajke. Kao što to nešto zeleno i konopljasto, a opet opojno lako hvata korijen tako je i reggae pustio korijene lijepoj našoj. Očito je neki olinjali hipi ispraznio džepove na plodnom tlu i trava je izrasla, isto tako očito je da je ploča Bob Marleya ili Petera Tosha pala na Hvar poput NLO-a i ostavila trag na Stjepana Barišića.

Tko je Stjepan, pitaš se cijenjeni čitatelju? Stjepan je Gego, kralj reggea na dalmatinski, dekan novoustanovljenog filozofskog pravca No Sikiriki i uspješno ga na ovom albumu predstavlja. Gego je svjestan teške situacije u državi, socijalne nepravde i besparice, ptičje gripe i GMO-a ali se protiv toga ne bori rafalima distorziranih gitara već laidback sunčanim melodijama koje su se ovo ljeto ljeto slijevale na pločnike svakog jadranskog grada iz brojnih kafića. Od srpnja od rujna nije bilo preporučljivo otvoriti niti konzervu riba a da iz nje ne izleti Gego i/ili Jamajka.

Za nekoga tko je počeo raditi svoju glazbu 1994. godine i jedanaest godina kasnije izdati napokon album je veliki uspjeh. Olakotna okolnost, naravno, je da pjeva na hvarskom dijalektu koji svaki «a» promijeni u «o» tako da sluštelju bude lakše. Tko mi kaže što znači Henjueke dobije od mene rizle od paške čipke.

Inače Gegotu je u realizaciji albuma pomoglo pola ŠoMazgoona! Koji su svoj dio odradili skroz korektno. Kao bonus su četiri stvari od kojih su dvije live obrade pod nazivima Ne plac (No Woman No Cry, očito) i Rege Gege (Daddy Cool od Boney M, ne toliko očito). Da je situacija u hrvatskoj diskografiji sretnija ove stvari bi bile solidne b-strane singlova, a ovako su uopće sretne što su objavljene isto kao što je Gego presretan što mu je jedanaest godišnji trud napokon izdan.

Bolje da ne pitam kada će drugi album…

Antonio Hadrović

Hits 1497