Edition date Rujan 2013
Država UK
Etiketa Rocket Girl
Catalog Number RGIRL98
Edition details Produkcija: Torsten Kinsella i Pat O'Donnell
Tags God Is an Astronaut Rocket Girl

God Is An Astronaut, legende irskog post rocka, donose nam svoj 7. studijski album Origins. Široko poznati ponajprije po neupitnoj orginalnosti u stvaralaštvu, svojim su dosadašnjim radom su uspjeli popularizirati koncept post-rock glazbe. Krašeni sposobnošću neusporedive lakoće prijenosa emocija, kao i zaokruženom formom savršeno uglađene dubine u skladbama, često ih nazivaju upravo pionirima post-rocka. Redefinirajući granice žanra svakim albumom, kao i one vlastite, donose val svježine u često stagnirajući svijet glazbe koja tek treba ući u široke vode mainstreama. Novi album svakako nije iznimka tome slučaju, već potvrđuje izvrsnost koja je postala svojevrstan trademark ove grupe.

Origins, prvi album sa gitaristom Gazz Carrom kao petim članom grupe, donosi nešto promjena kada je u pitanju GIAA zvuk. To se prije svega odnosi na pojavu back vokala te riječi u pjesmama, koji na sasvim jedinstven način reprezentiraju dodatan sloj ritma i dubine. Uz orginalnost, svakako je nezaoblizna progresivnost kojom ova grupa pristupa glazbi, razbijajući monotoniju istozvučnosti što se često uvuče u glazbene pore kada je u pitanju post-rock. Navodeći između ostaloga u razgovoru sa Soundguardianom kako se ne planiraju glazbeno “ponavljati” u budućim projektima, možemo zaključiti kako nam ova grupa ima još mnogo toga za dočarati te ispričati.

Dojam albuma odlikuje emotivnom nabijenošću, na prvo slušanje djelujući sporije od prijašnih uradaka, mogli bismo čak reći mračinije te depesivnije. No u ovome slučaju prvobitan dojam uvelike vara. Naime, svojom fino zaokružena formom album kao cijelina dolazi kao refleksija najdubljih emocija, alterirajući između emocinalnih stanja, a završavajući kao svojevrsna priča koja ističe pravi smisao stvaranja glazbe; izazivanje emocija te kontemplaciju nad njima. U svakome pogledu immersive, svojom tehinkom i kvalitetom svakako odlikuje kao jedno od najvećih ostvarenja ove grupe.

Laganim ritmovima klavira te pregrštom efekata što ostavljaju snažan dojam u album nas uvodi The Last March, koji u svojoj progresivnosti stvara ponešto udaljen te dramatičniji ugođaj. Novinu u albumu možemo vidjeti u stvarima poput Calistoga, gdje primjesom kompjuteriziranog pjevanja viđamo jedan totalno novi aspekt ove grupe. U stopu ga prati Reverse World, ponešto melodičniji te svakako uglađeniji. Prolazeći kroz Transmissions te njegovu elektronsku prirodu, polako se nadovezuje Weightless koji svojim primjesom statike dodaje još jedan sloj atmosferičnosti na dosadašnji dojam albuma. Dok Exit Dream dolazi kao tranzicijska stvar, Signal Rays nas svojim ugodnim basom vodi prema samom srcu albuma. U njemu nalazimo Autumn Song koji svojom kompleknošću ostavlja neizbrisiv dojam refleksije i tuge, neodoljivo pozivajući na repeat. Nakon toga album polako teži prema outru, gdje vrijedi istaknuti Strange Steps sa svojim dodatkom teksta koji dodatno obogaćuje melodiju, ostavljajući mističan te distantan dojam. Završavajući sa Light Years From Home, koji možemo okarakterizirati kao kroniku lutanja dubokim svemirom, djeluje kao idiličan završetak putovanja te doživljaja što pruža ovaj album.

Hvaljeni od strane široke baze fanova, GIAA ne ostavlja puno mjesta za kritiku. Prateći njihovu dosadašnju karijeru, možemo samo sa nestrpljenjem isčekivati što će novo izaći iz produkcije ove maštovite grupe.

Branimir Hrženjak

Hits 577
Age Of The Fifth Sun « Age Of The Fifth Sun God Is an Astronaut Albumi Kronologija