Edition date Rujan 2013
Država US
Etiketa BMG
Catalog Number 81003663-2
Edition details Produkcija: James Allan
Tags Glasvegas James Allan BMG

Liste ‘najboljih’ su vrlo često napadno subjektivne, a svijet glazbe nije iznimka, dapače. No jedinstvenost i posebnost karakteristika su rijetkih glazbenika i skupina. Na Otoku posljednjih dvadesetak godina abeceda ‘drugačijih’ počinje slovom ‘r’, a svoje mjesto u abecedi već pet godina nalazi i škotski četverac Glasvegas.

Iznimnohvaljeni istoimeni debigurnuo je Glasvegas među oblake na kojima su pod svaku cijenu htjeli i ostati, prvenstveno beskompromisnošću i iskrenim i jedinstvenim pristupom glazbi. Idući albumi (EP ‘A Snowflake Fell...’ i LP ‘Euphoric Heartbreak’) nisu uspjeli zasititi kritiku, što se odrazilo i na prođu kod publike, koja ih ipak dosad nije zaboravila te se spremno iščekivao novi, treći dugosvirajući studijski uradak. U rujnu smo dobili 10 novih pjesama upakiranih u cjelinu naziva ‘Later... When the TV Turns To Static’, uz odgovarajući dizajn naslovnice koja imitira crno-bijeli ‘snijeg’ koji se na televizoru pojavljuje pri završetku dnevnog programa.

Oni koji vole Glasvegas će se razveseliti činjenicom da novi album nije naročit zvukovni odmak od prošlih uradaka, tek nešto pitkiji i jednostavnije produkcije (koja je i ovdje impresivna u smislu kvalitete, osobito ako znamo da je album producirao frontman grupe, James Allan). Za slušatelje-namjernike najbolji opis albuma i glazbe Glasvegasa općenito bio bi emotivni, osobni alter-rock smislenih tekstova, gotovo orkestralnih aranžmana i osebujnog autorskog pečata, kojemu ponajviše pridonosi upravo pjevač Allan svojim autentičnim naglaskom.

Naslovna pjesma ima onu epičnost i zvukovno i tekstualno koja ju čini idealnim singlom i otvarajućom pjesmom na albumu. Sve je ovdje savršeno posloženo: ravnoteža instrumenata, meka, ali vrlo ugodna ritam-sekcija, emotivnost i vokalna ekspresija pjevača, tekst koji nam donosi komadić pravog, surovog svijeta s kojima se publika može poistovjetiti... Na ‘Youngblood’ je naglasak ponovno na tekstu, a iduća ‘Choices’ je predivna klavirska balada. ‘All I Want Is My Baby’ je definitivno nastala prema nekoj lošoj uspomeni iz tekstopiščevog života jer je prepuna sirovih emocija, dok ‘Secret Truth’ spada među ponajbolje pjesme na albumu. Za mnoge kritičare najbolja, ‘If’, po meni je samo solidna, a pomalo joj zamjeram preočiti osvrt na ‘Road To Nowhere’ Talking Headsa. Album zatvara ‘Finished Sympathy’, koja govori o težini odrastanja i osamostaljivanja, naročito u emocionalnom smislu.

Nikako se ne može reći da je Glasvegas snimio ‘samo još jedan album’ nakon prvijenca, jer, iako vrlo prepoznatljiv, ‘Later...’ je znatno fokusiraniji i zanimljiviji od posljednja dva studijska izdanja. Loše pjesme nema, dvije-tri su vrlo blizu odličnog, no sveukupno gledajući malo je eksperimenata, nema iznenađenja, sve je napravljeno previše ‘kako treba’. Srećom, vokalno i tekstualno zalaganje Jamesa Allana diže ovu grupu za koplje iznad brojnih po zvuku sličnih kolektiva. Uz to, nova bubnjarka Jenna Lofgren zasigurno će pridonijeti (ako već i nije) stabilizaciji i opuštenosti grupe, što bi moglo i trebalo značiti kako će Glasvegas idućeg tjedna zagrebačkoj publici predstaviti novi album dosljednim i kvalitetnim nastupom.

Filip Katić

Hits 759
Euphoric ///Heartbreak\\\ « Euphoric ///Heartbreak\\\ Glasvegas Albumi Kronologija