Length 50:59
Edition date Travanj 2015
Etiketa Gajba Records
Catalog Number 3856010949429
Edition details objavljeno: 20.4.2015.; produkcija: Pavle Miholjević i Jurica Ferina; snimano: bivša tvornica Katran
Tags Hladno pivo Gajba records Pavle Miholjević Jurica Ferina

Hrvatski fanovi Hladnog piva još su se jednom dokazali – novi album "Dani zatvorenih vrata" u samo dva dana prodaje zasjeo je na prvo mjesto liste najprodavanijih albuma. Srećom, fanovi iz susjednih zemalja ne zaostaju puno za domaćima. Mišljenja su zasada podvojena: pobornici mišljenja da su dečki iz Gajnica prodane duše i plove komercijalnim vodama za razliku od prvih albuma ne vole novi smjer kojim idu, a pravi fanovi ih slijepo slijede, kao i uvijek. Objektivno, niti jedni niti drugi nisu u pravu što se tiče ovog izdanja.

Sonički aspekt albuma potpuno je drugačiji od „Svijeta glamura“, na kojem su prevladavale zgusnute melodije zbog kojih je zvuk bio bogat. Sada je zvuk parcijalno pojednostavljen i nedostaje mu element koji je Hladno pivo ponio na vrh izvođača ovih prostora.

Skretanje s puta najbolje se vidi na najgoroj pjesmi ovog albuma – ali i karijere – „Mojoj majici“. Instrumentalni dio nije toliko loš, ali riječi su, blago rečeno, užas. Ideja je loša, rime forsirane kao da ih je pisao loš osnovnoškolski bend, a čak ni šala „Hladno pivo je komercijala“ nije uspjela.  Pjesmu su izvodili nekoliko puta na koncertima tijekom mjeseci koji su prethodili izdavanju albuma, ali pokušaj stvaranja zabavne pjesme im u ovom slučaju nije nimalo uspio.

Neke pjesme izdane su kao singlovi prije objave albuma i te pjesme čine većinu kvalitetnije strane albuma. Primjerice, „Vjeruj u mene“, za koju ju je nedavno izašao i spot, pravo je malo osvježenje unutar albuma sadržajno više posvećenog političkim problemima koji donose određenu dozu pesimizma unatoč uobičajenom načinu izvođenja kroz zabavne melodije i brutalno iskrene riječi. Kroz pjesmu prevladava pozitivnost, Zoki je na gitari odličan kao i uvijek, Suba i Šoki odrađuju standardno odličan posao zadajući Miletu ritam, a „stadionski“ refren zvuči zaista moćno i prenosi snažnu poruku. U „Messiju“ se prikazuje problem odvajanja od prijatelja radi manipulacije nježnijeg spola, a uvod i riff koji se protežu kroz cijelu pjesmu su odlični, energični i najmaštovitiji instrumentalni dio uzmemo li u obzir svih petnaest pjesama. Aktualna „Na ovim prostorima“, u kojoj se prikazuju naše mogućnosti i problemi zbog kojih ne ostvarujemo potencijal, prikazuje Miletovu ogorčenost prema državi, koju se nikada nije bojao pretočiti u riječi, a „Firma“ je još jedna slična skladba, posvećena našoj naciji, privatizaciji i kontrastu među društvenim slojevima. Četiri navedene pjesme izuzetno su dobro uspjele, nema nekih dodataka ili forsiranja. Još jedna takva je i „Žena“, ali i „Bivša žena“. Polovica riječi tih pjesama je identična i zajedno se spajaju u veću priču s jin i jang elementom. Unatoč manjim varijacijama po pitanju sadržaja, instrumentalno su sasvim različite: prva je bržega tempa i podsjeća na neke stare hitove Hladnog piva te ima opet taj, zadnjih godina rijetko korišten punk element kojim će zasigurno otvarati pogo, a potonju karakterizira nešto mirnija atmosfera.

„Jedna lijepa riječ“ još je jedan od solidnih elemenata albuma. Ljubavna je to pjesma u kojoj će se dosta nas pronaći, ali ipak nije ni blizu starim ljubavnim hitovima – „Supermanu“, „Planeti“ ili „Pitala si me“. „Barba“ se odmiče u potpuno drugu dimenziju, bez karakterističnog potpisa Hlavnog piva, uvođenjem klapa. Zanimljiv je kontrast koji Mile postiže kada pjeva kako se vozi Zagrebom, a razmišlja o Oliveru i moru i zato će pjesma svakako biti jedna od onih koje lakše ulaze u uho tijekom sparnog kontinentalnog ljeta, bez obzira na slabiju kvalitetu. „Dan oslobođenja“ i „Zombi party“ zaostaju kvalitetom za gore navedenim pjesmama, kao i ostatak albuma, ali barem imaju plesni element i pomalo podsjećaju na neku vrstu ska, najbliže Kawasaki 3p-u, ako ćemo usporedbu tražiti među domaćim izvođačima, ali opet imaju ukomponirane karakteristične (iako, kao i na ostatku albuma, pomalo blijede) elemente Piva.

Vjerojatno najveći problem na albumu su riječi pojedinih pjesama koje se ponekad čine isforsirane. Zvuk je prilagođen i vuče više prema mainstream rocku, zbog čega dečki ponešto gube na originalnosti. Cilj im je valjda tim novim „radio friendly“ zvukom privući što više publike koja se inače ne kreće u alternativnijim vodama.

"Dani zatvorenih vrata", na žalost, označuju stvaralački pad Hladnog piva. Album je solidan, ali nije ni blizu starijim izdanjima. Postoji pokoja svijetla točka, ali onda se pojavi pjesma poput „Mojoj majici“, koja je pokopa. Zvuk je jednostavniji i blijed u odnosu na „Svijet glamura“, riječi kvalitetom zaostaju u odnosu na „Knjigu žalbe“ i „Šamar“, a punk elemenata s „G.A.D.-a“ i „Džinovskog“ gotovo da i nema. U nekoliko pjesama u kojima se nije dodatno kompliciralo i u kojima prevladava stara jednostavnost ogleda se veća kvaliteta i smjer kojim bi Hladno pivo možda trebalo nastaviti, bez forsiranja rima i naglašenije komercijalnih dodataka.

Tomislav Kiš

Hits 1384
Evo Vam Džinovski! • Uživo Iz KSETa 7-9/3/2014 « Evo Vam Džinovski! • Uživo Iz KSETa 7-9/3/2014 Hladno pivo Albumi Kronologija