Recenzije
A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
The Cage

Bookmark

Data

Released Rujan 2022
Format EP
Vrsta / Hard rock / Contemporary Pop/Rock
Dodano Petak, 09 Prosinac 2022
Žanr Pop-Rock
Length 13:55
Broj diskova 1
Edition date Rujan 2022
Država Europa
Etiketa Dark Horse Records
Catalog Number DH0008CD
Edition details objavljeno: 23.9.2022.; producenti: Zack Cervini (1.-3.), Butch Walker (4.) i Tommy English
Tags Billy Idol Butch Walker Tommy English Zack Cervini Dark Horse Records

Review

Billy Idol, legendarni junak pop-rock osamdesetih, vratio nam se još jednim EP-jem i to u najvećem stilu. Nakon prošlogodišnjega EP-ja „The Roadside“, kojim nam je već dokazao da još ima snage, žestine, energije i stila, sredinom rujna ove godine objavio je još jedan EP pod nazivom „The Cage“. Objavljen je kao CD, EP i 180-gramni vinil.

Ne vjerujem da postoji itko tko nije čuo za Billyja Idola. Jer, lik je više nego upečatljiv: s plavom, pankerski naježenom i ljepilom zašiljenom frizurom, u kožnoj jakni sa zakovicama i hlačama s nekoliko lanaca, s imidžem kojega mu je svojedobno osmislio ni manje ni više već sam Andy Warhol. Prije samostalne karijere, koja sada traje već puna četiri desetljeća, Billy je ostvario kratku ali zapaženu pjevačku epizodu u okviru sastava Generation X., s kojima je snimio četiri studijska albuma. Samostalno, Billy je do sada snimio osam studijskih albuma među kojima hitovima najviše vrvi „Rebel Yell“ iz 1983. godine. No, ono što je najljepše jest činjenica da mu je svaki album poseban i drugačiji od prethodnika, a kao konstantna poveznica upravo su Billyjev hrapavi glas i energija te prepoznatljiva solo gitara njegovoga trajnog suradnika i vrhunskoga glazbenika Stevea Stevensa.

Za posljednji studijski album „Kings & Queens of the Underground“ (2014.) trebalo mu je dobrih deset godina. Ali predani rad rezultirao je odličnim albumom s jedanaest ujednačeno dobrih, žestokih i tehničko savršeno odsviranih pjesama. Uslijedila je potom i svjetska turneja koju je zaokružio nezaboravnim koncertom na zagrebačkoj Šalati u sklopu prvog dana festivala Zagreb Calling (2015.). Bilo je i kasnijih turneja, pojavio se neki kompilacijski „Vital Idol: Revitalized“ remix album (2018.), održao je Billy i onih unplugged nastupa sa svojim gitaristom Steveom Stevensom (početkom 2019.), a onda je nastupilo ono Covid (ne)vrijeme pa se tijekom njega i Billy manje-više povukao. Možda je netko pomislio da će opet desetak godina kuhati neki LP kojim će ponovno razvaliti javnost, ali ispalo je drugačije. Kao što sam već spomenuo, u rujnu prošle godine objavio je EP „The Roadside“. Možda smo tada shvatili da će Billy odsada izbacivati pjesme u kraćim formama. Četiri pjesme, među kojima dominira pjesma „Bitter Days“ kojom se Billy referira na svoju motociklističku nezgodu koju je srećom preživio 1990., a u kojoj je zamalo izgubio obje noge. Mnogi su kritičari konstatirali da je upravo ova pjesma kruna Billyjevoga životnog stvaranja.

Ovu najnoviju kratku ali žestoku rokenrol dramu četveročinku otvara naslovna skladba „Cage“. Izvrstan tekst govori o izlasku iz 'kaveza' i životu na rubu, a supotpisali su je, kao uostalom i iduće tri pjesme, uz Billyja još i Joseph Robert Janiak, Steve Stevens i Tommy English. Nije zgorega pripomenuti da je pjesma popraćena i jednostavnim, ali atraktivnim video spotom u kojemu Billy pjeva vezanih ruku u luđačkoj košulji. Vjerujem da su mnogi u njemu prepoznali simboliku Billijevog prikaza vremena u kojemu živimo. U drugoj pjesmi „Running from the Ghost“ ima još više suspregnute žestine i bijesa kao na samom početku Billyjeve karijere dok je obarao top ljestvice hitovima kao što su „Reber Yell“ i slični. Naravno, gitara Steve Stevensa besprijekorna je, savršena, sa zahtjevnim solo-dionicama koje Steven izvodi s nevjerojatnom lakoćom, jednako kao što je Billyjev glas i dalje snažan, hrapav i pravi rokerski. I ova je pjesma prezentirana odličnim video uradkom u kojemu se demonstrira Billyjeva neposrednost i snaga live izvedbe pred publikom. Treća pjesma „Rebel Like You“ više je riffovska i možda nešto umjerenija od prethodnih, a „Miss Nobody“ svakako je najkomercijalnija, možda zato što su se Idolu i Stevensu autorski pridružili Grant Michaels i Sam Hollander, te je glazbeno bliskija soulu i funkyju, naravno koliko je to u slučaju Billy Idola uopće moguće. Zamjetni su zanimljivi ženski prateći vokali u pozadini i naglašeni funky bas. Ukratko, „The Cage“ je skladno zaokružena cjelina: kratka, jasna i dinamitna, dostojna najsvjetlijih trenutaka ovoga tek po godini rođenja vremešnoga rokera.

Sven Kobalt

Hits 904

Posljednje predstavljeni jazz albumi

Posljednja 102

Izvještaji



Stingove čarolije u intimnom ozračju Arene


Alex Sipiagin Quartet zaključio Rovinj Spring Jazz


Edo Maajka zatvorio ovogodišnji Beerfest


Drugi dan katarzičkog iskustva s Rammstein u Beogradu


Nastupom Baby Lasagne završen Sea Star Festival


Bill Frisell na 33. festivalu JazzTimeRijeka


Beerfest 2024. dan 3.


Nastavljen je 33. JazzTimeRijeka


Bizarnost u Tvornici kulture koju niste smjeli propustiti


Ni kiša nije ugasila Vatru na Šalati


Spektakularan Rammstein u Beogradu održao prvi koncert


Bosak & Second Hand Band odlični u klubu Boogaloo


Počeo 33. JazzTimeRijeka


Beerfest 2024. dan 2.


Zvijezde Sea Stara i 19.000 posjetitelja otvorili festivalsko ljeto


Urban&4 zatvorili Greencajt 2024.


Mats Gustafsson & Kimmo Pohjonen, Ibrahim Maalouf & The Trumpets Of Michel-Ange u Ljubljani


Beerfest 2024. dan 1.


Rod Stewart u Ljubljani


Mortal Kombat na kućnom pragu