Length 45:33
Edition date Ožujak 2024
Etiketa Blue Note
Catalog Number 00602458671445
Edition details objavljeno: 8.3.2024.; producent: Leon Michels; snimano: The Diamond Mine i Diamond Mine North
Tags Blue Note Norah Jones Leon Michels

Norah Jones je prešla dugi put od svojeg albuma prvijenca iz 2002. "Come away with me" kojim je ostvarila veliki međunarodni uspjeh. Gradeći karijeru usput je surađivala s cijelom plejadom glazbenih legendi, poput Raya Charlesa, Foo Fightersa, OutKasta i mnogih drugih.

Album "Visions" deveti je studijski album Norah Jones koji na momente podsjeća na ugodan kućni jam session uobličen u dopadljivu smjesu jazzy ritmova opuštenih harmonija, u kojima se isprepliću klavir, brass sekcija, Wurlitzer orgulje i električna gitara poigravajući se melankoličnim i snovitim produkcijskim rješenjima. Na prvo slušanje album nema niti jedan izraziti hit poput "Come away with me" ili "Don't know why", a sve su pjesme prožete izraženom melankolijom koja nije problem dok album ne poslušate nekoliko puta, jer se melankolična atmosfera pretače iz pjesme u pjesmu, dok su različite emocije oslikane sličnim tonovima, te je, budući da ni jedna pjesma baš "ne strši", vrlo teško razlučiti "na prvu" gdje jedna pjesma završava, a počinje druga. U tekstovima pjesama Norah se bori sa životnim izazovima ili pak iz njih izlazi kao osnažena žena, a sami tekstovi su također u funkciji podcrtavanja produkcije. Primjerice, u pjesmi "I Just wanna dance" uspjela je nekako učiniti od par riječi da nabujaju poput kvasca i unatoč stalnom ponavljaju ne budu dosadne. U nečijem slučaju bilo bi to dosadno i smiješno, dok kod Norah fantastično funkcionira. Čak i najenergičnije pjesme na albumu, poput "Staring at the wall" (za koju je Norah izjavila da joj je vjerojatno najdraža i na kojoj je, kao i na većini pjesama na albumu, sama odsvirala eletričnu gitaru) ili "Running" zadržavaju prepoznatljivu smirenu atmosferu cijelog albuma.

Norin poznati kantautorski izričaj s prethodnih albuma i dalje je mješavina popa, countrya, jazza i folka, ali ovaj put s finom dozom električnog bluesa i retro soula u mješavini retro zvuka koji je oživljen na moderan način i podcrtan snažnim reverbom na vokalu i gitarama. No to je i dalje nezamjenjivo prepoznatljiva Norah Jones. Poklonici Norine glazbe će zasigurno biti zadovoljni jer se sam album odlično uklapa u kompaktan niz njezinih dosadašnjih albuma. Izvedbe glazbenika su taman dovoljne da sve bude na svom mjestu, baš kako treba. Meni osobno na nekim pjesmama nedostaju veći i uzbudljiviji solo dijelovi i malo više energije, jer je sve mirno, staloženo i odmjereno. No to je i svojevrsna potvrda da je Norah neopterećena trenutnim trendingom na top listama, dok se njezino glazbeno umijeće i autorski izražaj konstantno nadograđuju i rastu s godinama, a publika i kritika je i dalje podjednako vole.

Produkciju albuma potpisuje Leon Michels, a osim Norah Jones koja je odsvirala cijeli niz instumenata: klavir, gitaru, bass, klavijature, Wurlitzer električni klavir i synthesizer, na albumu su gostovali i Dave Guy na trubi, zatim Homer Steinweiss na bubnjevima, Jesse Murphy na bas gitari i Brian Blade također na bubnjevima, dok je Leon Michels na pojedinim pjesmama još pripomogao s bubnjevima, bas gitarom, tamburinom, tenor i bariton saksofonima i orguljama.

Sama Norah je izjavila da je ime albuma "Visions" inspirirano time što joj je većina ideja za pjesme dolazila usred noći ili neposredno prije nego što će zaspati, u stanju polusna. Vjerojatno je to i razlog zbog kojeg je atmosfera albuma upravo takva: maglovita i melankolična, gotovo pospana...

Ako ste Norahin fan, svakako preporučam da sami otkrijete što je to Norah snimila ovaj put. Možda pjesme neće baš dospjeti na broj jedan (možda se i neće naći visoko ili uopće na top listama), ali svakako će se moći čuti na radiju u večernjim programima kad paše onaj nježni, psihodelični, garaž soul zvuk, uz knjigu, ispod dekice dok vani padaju pahulje snijega... No sad sam malo zabrazdio - što bi značilo da su me ipak dobile i te ptičice u prvoj pjesmi "All this time" i ta gitara na naslovnoj pjesmi "Visions".

Mario Kociper

Hits 294
I Dream of Christmas « I Dream of Christmas Norah Jones Albumi Kronologija