Vrsta Rock
Dodano Nedjelja, 20 Veljača 2011
Edition date Listopad 2008
Država UK
Etiketa Universal, B-Unique
Edition details Producenti: Mark Ronson, Eliot James

Nastanak ovog albuma se može opisati nizom uzročno-posljedičnih veza. Mark Ronson, koji je najpoznatiji po produkciji izvrsnog Back To Black posrnule Amy Winehouse, je također i producent albuma prvijenca Lilly Allen koja je poželjela obraditi Oh My God Kaiser Chiefsa. Stari hit u novom ruhu je opet bio hit, a stvorena je direktna poveznica Ronsona i Kaisera. Suradnja je bila neminovna.

Mark Ronson je za Kaisere došao u naizgled pravo vrijeme, nakon prokletstva drugog albuma Yours Truly, Angry Mobkoje ih je zadesilo (Ruby je samo donekle spasila stvar), no u praksi stvari nisu tako blistave. Dobra produkcija je samo šlag na torti; pjesme s Back To Blacka su neosporivo dobre i bez 60s produkcije, a Lilly Allen je bahato simpatična u svom izričaju i bez dodatnih ukrasa. Kaiseri mogu biti tehnički dobri, ali bez pjesama ništa od dobrog albuma, a ovdje nema ni pjesama ni karizme. Još uvijek će moći rasplesati publiku na koncertima, no nije sve u skakanju na koncertima, neki albumi su veliki baš zato jer ih u miru slušate kod kuće.

Da je Ronson jedan od najvećih producenata današnjice pokazuje uzduž i poprijeko albuma: dodavanjem frule u žestoki zvuk Spanish Metala, bijesnim synthovima u You Want History, elektronskim eksperimentima u pozadini Good Days, Bad Days te na još mnogo različitih mjesta. No Kaiseri kao baza cijelog albuma kvare sve. Od jedanaest pjesama tek dvije pokazuju da oni još uvijek mogu biti zabavni i inteligentni kao na prvijencu Employment: socijalno angažirana Never Miss A Beat (koja je kalkulacijom izbačena kao prvi singl), te ozbiljnija Tomato In The Rain. To je veliki problem za bend koji su na početku karijere osvajali vrhunce lista i publike i kritike.

Kaiser Chiefs

Ostatak albuma su poskočice koje su zabavne na prvo slušanje, dosadne već na drugo. Kritički orijentirani tekstovi ponekad ubadaju neki dobar stih (I will not lie to you, but I"ll definitely give you only half the truth kao obračunavanje s medijima u Half The Truth), ali su većinom omotani u banalizirane rime koje bi bilo koji osnovnoškolac uredno napisao u školsku zadaću (četverominutno slaganje history-mistery, pa "dovitljive" kombinacije Remember you"re a girl, remember you"re a boy ili pretvaranje da je ponavljanje Good Days, Bad Days zapravo refren nevjerojatno podsjeća na pjesničke domete Vjekoslave Huljić).

Ni suradnje ne spašavaju album. Koju god kombinaciju smišljao ne vidim čemu služi rap dionica Swaya u Half The Truth, a gušenje arogancije Lilly Allen u Always Happen Like That se može proglasiti samo promašajem. Ništa bolje se ne može reći ni za tobožnji stilski zaokret s kraja albuma: Remember You"re A Girl je laganica koja bi trebala biti svojevrsan odmor i olakšanje od plesnog naleta gotovo cijelog albuma, no ova pjesma to nije, samo će vas natjerati da prije ugasite ovaj album. Kaiser Chiefsi kao da na toj pjesmi žele biti John Lennon, no jedina paralela koja se uistinu može povući je čudesno transformiran vokal Rickyja Watsona, frontmena grupe.

Kaisere Chiefsi su Employmentom na velika vrata ušli na alternativne (a i one druge) plesne podije, pokazali nove pokrete i osvojili svijet. U želji za novim pokretima i novom publikom na Yours Truly, Angry Mob su se poskliznuli i nezgodno pali. Svi mi znamo kako se pleše nakon pada: nesigurno, s koracima u koje ste sigurni, bez mogućih egzibicija za publiku. No publika plesače koji se utope u masu ubrzo zaboravlja, usprkos tome što su oni napravili prije. Slična sudbina bi mogla zadesiti i Kaiser Chiefse. Vrtoglavom brzinom su se popeli na vrh, ali se i odmjerenim i sigurnim koracima istim putem spuštaju dolje.

Ivan Glazer

Hits 2154
Yours Truly, Angry Mob « Yours Truly, Angry Mob Kaiser Chiefs Albumi Kronologija Start the Revolution Without Me » Start the Revolution Without Me