Vrsta Contemporary Pop/Rock
Dodano Petak, 21 Veljača 2020
Length 26:01
Edition date Veljača 2020
Etiketa BMG
Catalog Number 538543642
Edition details objavljeno: 14.2.2020.; producenti: Huey Lewis i Johnny Colla; snimano: El Cazador, Los Angeles; Lizard Rock Studio, Solvang; M'side Studios, San Anselmo i The Troutfarm, San Rafael (sve California)
Tags BMG Huey Lewis and The News Johnny Colla Huey Lewis

Svojevremeno je Pitagora želio matematički utvrditi odnose između zvukova; odavno je Lin Leng uveo oktavu sa dvanaest polutonova koji su odgovarali broju mjeseci u godini, kao i broju psihičkih stanja; svaki je Kelt znao svirati na tri modusa – sanjivo, veselo, tužno; Varon kaže da ako je glazba poznavanje modulacija, onda je razumljivo da ona upravlja ljudima, svemirom. Zvuk ogoljen do temelja je ono što utječe na osjetilo sluha efektom ritmičkih vibracija.

Ukratko bi se moglo kazati da je zvuk /glazba kroz svoje poslanje na ovom svojetu umijeće postizanja savršenstva (pitanje je kako za koga i u kojim emocijama). Glazba može u nekome izražavati nasilje, ljepotu, iluziju, ushit, depresiju, patriotizam, primitivnost, uskogrudnost, mržnju i sreću. No, ostavimo se mi ovakvih uzvišenih razmišljanja i spustimo dužnu pažnju na manje duhovni nivo.

Glazba koju su od 80-tih stvarali Huey Lewis i ekipa apsolutno mora izazvati samo osjećaj sreće i zaraznog optimizma kojeg su uporno isporučivali kroz bezbroj šarmantnih rock standarda. Sredinom 70-tih njegov prvotni bend Clover preselio se u Englesku, da bi bez Lewisa bio prateći bend Elvis Costellu na njegovom prvijencu „My Aim is True“. Lewis je radio i sa irskim bendom Thin Lizzy na „Live and Dangerous“ albumu. Najpoznatije trenutke u karijeri poznate široj publici ostvaraju kroz svoju pjesmu u filmu „Američki psiho“ u sceni kada glavni lik Patrick Bateman ubija sjekiromm svog kolegu, pjevušeći pri tome pjesmu „Hip to be Square“, da bi apsolutnu popularnost i priznanje stekli megahitom „The Power Of Love“ iz filmskog serijala „Povratak u budućnost“.
Huey Lewis slovi i kao inovator, jedan je od prvih koji je inkorporirao techno u blues (uveo je ritam mašinu i bas sekvence na albumu „Sports“.

Prošlo je cijelih 10 godina od njihovog zadnjeg albuma „Soulsville“ pa se postavlja sasvim opravdano pitanje što su toliko čekali, te hoće li novi uradak zadržati poslovičnu optimističnost, naoko jednostavnost i priljepčivost svojstvenu njihovim pjesmama.

Nažalost, ovo su posljednje note koje će Huey Lewis odsvirati sa svojim bendom.

Razlog?

Dijagnosticirana mu je za glazbenika vrlo devastirajuća dijagnoza, čeka ga gubitak sluha, što je za glazbenika ravno smrtnoj presudi. Obzirom na tu činjenicu pošteno je navesti i glazbenike koji ga prate na ovom posljednem putu na kojem će broj prodanih albuma debelo premašiti broj od 30 miliona prodanih do sada: Johnny Colla (sax, gitara); Bill Gibons (bubanj); Sean Hopper (klavijature); Stef Burns (gitara) i John Pierce (bas). Pridruženi članovi koji su svojim puhačkim obolom dodali „ulja na vatru“ su: Rob Sudduth (tenor sax); Marvin McFadden (truba) i Johnnie Bamont (bariton sax).

Dakle, what´s the frequency Huey, što si nam „skuhao“ za svoju posljednju glazbenu večeru?

Svi poznati i provjereni sastojci (zarazne melodije prepune optimizma i dobrih vibracija, odlična instrumentalna podloga koja naoko izgleda nesavršena i jednostavna, Lewisov nonšalantan, uvijek coolerski vokal, retro klavijature, odlična puhačka sekcija) zaokružili su ovaj projekt, koji, ruku na srce nije njegov najbolji i na kojem nema traga eksperimentiranju (uostalom to mu nije ni potrebno). Na ovom jelovniku nema teških začina i intelektualnih prenemaganja kojima uostalom ovdje objektivno nema mjesta ni svrhe. Poslovično za njih, svoje su pršteće emocije uspješno ugradili u vremenski okvir od 3-4 minute u kojem ništa nije premalo niti previše, format kojeg je inače teško održavati u kvalitetnom kontinuitetu.

Glazba 80-tih itekako je prisutna, naročito u otvarajućoj „While We´re Young“ koja svojom zaraznom ljetnom atmosferom otvara opravdanu znatiželju za nastavkom slušanja. S lakoćom možemo dočarati pomalo razuralenu atmosferu sa američkih maturalnih zabava iz tog doba u savršeno pogođenoj u „Her Love Is Killin´Me“ (wellcome Back to the Future) sa nezaobilaznom usnom harmonikom i nadahnutim gitarskim solom.

Za njih je laganica nezaobilazna supstanca, „I Am There For You“ to plastično dokazuje, kao i zaslužena i opravdana „krađa“ američkih glazbenih tradicija – blues je zastupljen u „Hurry Back Baby“, a homage folk tradiciji uz nezaobilaznu steel gitaru nalazimo u odličnoj „One Of These Boys“ inicijalno napisanoj za Willie Nelsona. I da, rock n roll 50-tih naravno da nije zaboravljen, zove se „Pretty Girls Everywhere“.

Vješto poigravanje s raznim uzorima, uglavnom tradicijskim, dobro izbalansiranim, sažetim kroz kratak vremenski format nedvojbeno dokazuje Lewisovu genijalnost kao i umijeće predočavanja njegovih glazbenih fantazija u konkretne i pamtljive pjesme.

Za kraj ostaje objektivna tuga, Huey Lewis je iz ormara posljednji put odjenuo „odijelo“ skrojeno po njegovom senzibilitetu, koje nikada ili vrlo teško ne izlazi iz mode, te je s njim otišao u zasluženu mirovinu. Ovaj uradak donosi i zadovoljstvo zbog njegovog benda koji nam je na oproštaju isporučio pregršt dobrih „vijesti“.

Đorđe Škarica

Hits 2093
Soulsville « Soulsville Huey Lewis and The News Albumi Kronologija