Length 45:38
Edition date Ožujak 2015
Etiketa Napalm Records
Catalog Number NPR 581 CD
Edition details Objavljeno: 6.3.2015.; produkcija: Jens Bogren; snimano: 2014.
Tags Napalm Records Moonspell Jens Bogren

Moonspell se vratio u igru! Najpoznatiji portugalski metal bend, predvođen karizmatičnim Fernandom Ribeirom uskoro objavljuje novi studijski album, deseti po redu, naziva „Extinct“. Na prošlom su se izdanju poigrali s izrazito teškim i kompleksnim tonovima, growl je prštio na sve strane, no sada je došlo do potpunog zaokreta. „Extinct“ donosi deset novih, prilično melodičnih pjesama koje upotpunjava izrazito zavodljiv Fernandov čisti vokal. No, bend nikako nije izgubio na žestini ili prešao u komercijalu, ovo su kvalitetne melodične stvari koje svojom strukturom, uz pokoji growl i teški distorzijski riff donose jačinu karakterističnu za ovaj bend.

Već od uvodne „Breathe (Until We Are No More)“ isprepliće se snažan refren s gitarskom melodijom uz pokoji simfonični element. Pjesma je duhom u potpunosti prilagođena stihovima, ustinu dramatičan početak albuma. Istoimena „Extinct“ je pjesma s vrlo pjevnim refrenom i prekrasnim kontrastom growla i dubine Fernandova vokala. Egzotična, uz orijentalni prizvuk je „Medusalem“, svojim karakterom posebno se ističe u odnosu na druge stvari na albumu. Nešto laganija, s odličnom gitarskom solažom je „Domina“, nakon koje slijedi najavni singl, ljubavna stvar „The Last Of Us“ koja će osvojiti srca svih Moonspellovih obožavateljica. Mračnijeg privuka je „Malignia“, mistična i žestoka, baš kao i „Funeral Bloom“. „Dying Breed“ je vrlo dramatična stvar , kako tekstom, tako i melodijom, a uvod je u melankoličnu i nimalo optimističnu, no opet ohrabrujuću „The Future Is Dark“ koju je Fernando posvetio sinu uz poruku da ako želi uspjeti u ovom svijetu mora se držati onih koji ga vole. Album završava pjesmom kabaretskog prizvuka „La Baphomette“ i uljeva strahopoštovanje slušatelju.

Odlična je vijest što je Moonspell napravio melodičniji album, no zadržao je svoju srž i karakter, stoga će stari fanovi biti zadovoljni, a pridobit će i puno novih. Također je odlično što još uvijek postoje ovako kvalitetni bendovi s dugogodišnjom tradicijom koji nisu skrenuli s puta i napravili neki bezličan i razvodnjen album (što je danas često slučaj), već su ostali vjerni sebi i uz iskustvo, znanje i osjećaje napravili jedno kvalitetno djelo.

Maja Trstenjak

Hits 1094
Moonspell Albumi Kronologija 1755 » 1755