A | B | C | Č | Ć | D | DŽ | Đ | E | F | G | H | I | J | K | L | LJ | M | N | NJ | O | P | Q | R | S | Š | T | U | V | W | X | Y | Z | Ž | # |
- | Ghosts V: Together | 0:00 | ||||
1 | Letting Go While Holding On | 9:39 | ||||
2 | Together | 10:04 | ||||
3 | Out in the Open | 5:16 | ||||
4 | With Faith | 9:41 | ||||
5 | Apart | 13:36 | ||||
6 | Your Touch | 4:28 | ||||
7 | Hope We Can Again | 7:27 | ||||
8 | Still Right Here | 10:12 | ||||
- | Ghosts VI: Locusts 1:23:11 | 0:00 | ||||
1 | The Cursed Clock | 7:01 | ||||
2 | Around Every Corner | 10:53 | ||||
3 | The Worriment Waltz | 9:26 | ||||
4 | Run Like Hell | 5:38 | ||||
5 | When It Happens (Don't Mind Me) | 2:56 | ||||
6 | Another Crashed Car | 2:24 | ||||
7 | Temp Fix | 1:47 | ||||
8 | Trust Fades | 3:13 | ||||
9 | A Really Bad Night | 4:54 | ||||
10 | Your New Normal | 3:46 | ||||
11 | Just Breathe | 7:01 | ||||
12 | Right Behind You | 1:43 | ||||
13 | Turn This Off Please | 13:09 | ||||
14 | So Tired | 3:45 | ||||
15 | Almost Dawn | 5:35 |
Apokaliptična vremena kroz povijest čovječanstva rezultirala su velikim umjetničkim djelima. Kroz prošlost su se ciklički pojavljivale epidemije kuge, poplave, suše, erupcije vulkana i potresi. Neke civilizacije opravdale su to bijesom ili upozorenjem bogova, ustrajale u molitvama, kretala u hodočašća pri kojima bi se pošasti još više širile, obavljale obrede i prinosile žrtve ubacujući plodove prirode u grotla ugašenih vulkana ili tražili krivce među onima drugačijima pa zatim progonili pripadnike različitih manjina pod optužbama da „truju vodu“ ili „copraju“. S vremenom, znanost je to počela objašnjavati evolucijom, globalnom tektonikom ploča i prirodnim zakonitostima uslijed kojih dolazi do demografskih pulsiranja i poremećaja u krivuljama broja stanovništva kao i „rupa“ u dobno-spolnim piramidama. Događaji imaju svoje posljedice. A njih možemo promatrati kao dugoročne i kratkoročne, ali i gospodarske, društvene i političke.
Tako će nekako biti jednoga dana i sa COVID-om 19, poznatijim kao korona virusom. Kratkoročno gledano, ovdje su prekidi društvenih kontakata, promjene ponašanja, nepovjerenje prema svima, distanciranje koje postaje jedini način da se spriječi širenje ovog nečeg nepoznatog, a usporedno pratimo porast broja oboljelih koji rezultiraju cijelim gradovima ljudi u nestajanju, ako promatramo u globalnim okvirima. Dugoročno, imamo školsku godinu čiji će kraj biti neizvjestan, udare na gospodarstvo koje će po efektu domina zahvatiti cijeli svijet, urušiti burze, zatvoriti poduzeća, banke i čije će se posljedice još dugo osjećati. I ovdje je bitno zadržati prisebnost, zastati, razmisliti o svemu, probuditi u sebi nadu i vjeru da će i ovo novo zlo proći.
I dok znanstvenici pokušavaju razriješiti nerazmrsiv problem u potrazi za cjepivom protiv mutirajućeg i još uvijek nedovoljno poznatog virusa, gotovo sva je industrija zamrla, ali ne i ova glazbena. U novonastaloj situaciji neizvjesne dužine trajanja glazbenici su kao i publika u izolaciji. Svi koncerti i turneje su otkazani, osim onih koji se održavaju kod kuće, preko društvenih mreža. I onda ovi kreativni u svojim studijima stvaraju novu glazbu.
Tako je iznenada svjetlo dana ugledao i novi studijski uradak Nine Inch Nailsa. Prije nekoliko dana Trent Reznor je napisao svoj tweet: „Ima li koga vani? Novi Nine Inch Nails je izišao. Ghosts V & VI. Sati i sati glazbe. Besplatno. Neki su dijelovi radosni, a neki baš i ne.“ Album se može besplatno „skinuti“ na stranicama grupe i to je veliki dar u ovim teškim trenutcima.
Za razliku od ranijeg uratka istog naslova „Ghosts I-IV“ pjesme na ova dva nosača zvuka imaju naslove. Unatoč tome što nam je Nine Inch Nails od ranije poznat kao industrial rock band, u ovom slučaju se radi o ambijentalnoj ili new age glazbi. Starija publika će se sjetiti onoga što je svojedobno radio Brian Eno s projektima „Music For Airports“, „Music For Films“ ili njegove suradnje s velikim Davidom Bowiejem na antologijskom albumu 'Heroes'. Dapače, čini mi se da je upravo preko Bowieja s kojim je Reznor surađivao, NIN vjerojatno došao do ovakvog glazbenog izričaja koji je vrlo blizak filmskoj glazbi.
Ne ulazeći sada u analizu svake od navedenih pjesama, jer u ovom je slučaju to uistinu nemoguće, možemo zaključiti da nam je Trent kroz svoj najnoviji projekt ponudio sate i sate izuzetno kvalitetne glazbe koja će nam poslužiti kao dobra podloga za naš „rad u kući“. Ambiciozno bi a i pretenciozno bilo napisati da je NIN napravio album godine, ne samo zato što smo tek u njezinoj četvrtini i tko zna što će još uslijediti, a osim toga u obzir treba uzeti ranije navedeno, a to je činjenica da su ovakvi projekti već ranije izišli iz glazbenih radionica Briana Enoa, Davida Bowieja i drugih. Ali širina ovakve glazbene podloge nudi nam svekoliku mogućnost da je svatko doživi na svoj način. I savršena je za opis vremena u kojem trenutno živimo, a to je vrijeme kada je toliko upitnika nad glavama svih da je i najbolje da se ne krećemo, jer bismo vjerojatno jedni za druge zapinjali.
Ivan Dukić
« Bad Witch | Nine Inch Nails Albumi Kronologija |