Released Rujan 2018
Dodano Utorak, 26 Veljača 2019
Length 1:05:49
Edition date Rujan 2018
Etiketa North Texas Jazz
Tags One O'Clock Lab Band

Kako stranci reagiraju na podatak da kod nas još uvijek nema jazz odjela na Muzičkoj akademiji, dakle da nema visokoškolske ustanove koja obrazuje jazz glazbenike? Prva reakcija je nevjerica i čuđenje - to nije moguće, to nije istina! Dugogodišnji pokušaji da se odjel pokrene do sad su završavali neuspješno, no upravo su u novom zamahu i s pravom se možemo nadati boljim danima. Do tada naši mladi jazz glazbenici i dalje studiraju izvan Hrvatske, uglavnom u Europi gdje imaju velike mogućnosti za kvalitetnu naobrazbu. Mnogima od njih nedostižne su škole u SAD-u, koje imaju iznimno dugu tradiciju i reputaciju, iako su naši glazbenici studirali i u uglednim američkim školama, a neki i diplomirali, no to su iznimke. Za sad iskustva rada tih škola prenosi saksofonist i profesor Saša Nestorović koji je posjetio mnoge od njih, a na nekima je i održao predavanja. Pritom redovito naglašava rad orkestara koji djeluju u sklopu tih škola, a koji, osim edukativnog aspekta, sadrži i element prestiža. Baš kao u studentskoj košarci ili hokeju, primjerice. Neki od tih jazz orkestara u rangu su profesionalnih i prema svojoj kvaliteti mogli bi nastupati bilo gdje u svijetu. Jedan od njih je One O'Clock Lab Band, za nagradu Grammy nominirani orkestar koji djeluje u sklopu jazz programa na glazbenom studiju sveučilišta North Texas u Dentonu. Kao prvo, ovaj orkestar, sastavljen od studenata iz raznih krajeva SAD-a, ali i Kanade, Kube, Tajvana i Japana, ima respektabilnu tradiciju. Naime, djeluje još od kraja 1940-ih, iz doba u kojem su big bandovi još uvijek bili iznimno popularni. Sudeći prema njihovom novom albumu, oni svakako spadaju u tu kategoriju viskokvalitetnih big bandova. Osim što su rezultat dobro osmišljenog sustava, zaslugu možemo pripisati njihovom vođi, dirigentu Alanu Bayocku. Promišljeno i mudro, za ovaj je CD, osim jedne vlastite, odabrao skladbe raznih autora koji su djelovali, ili djeluju, u raznim stilovima, od Billyja Strajhorna, preko Johna Coltranea, Chrisa Portera i Victora Lewisa do Heitora Villa-Lobosa, ali i Brandona Moorea koji je član orkestra. Rezultat je CD koji ničime ne odaje da se ne radi o profesionalnom orkestru. Naime, aranžmani su dinamični, protočni i gipki, a izvedbe uigrane, nadahnute, pune entuzijazma i sjajnih sola.

Hits 3421