Dodano Subota, 07 Studeni 2020
Edition date Travanj 2020
Etiketa Orenda Records
Catalog Number ORENDA 0079
Edition details objavljeno: 11.4.2020.; producenti: Peđa Milutinović & Pera Krstajić; snimano: kolovoz 2018 at Supreme Tracks Studio, Beograd
Tags Peđa Milutinović Orenda Records Pera Krstajić

“Zdravo Ljubiša, ja sam bubnjar iz Srbije i upravo sam izdao svoj debi ablum za Orenda Records iz Los Angelesa. Sudjelovao sam na albumu ‘Lines in Sand’ Vasil Hadžimanov Banda, za koji ste radili recenziju. Jeste li možda zainteresirani da Vam poštom pošaljem svoj CD na recenziju?”, upitao me je preko privatne poruke prije nekog vremena srpski bubnjar Peđa Milutinović. Naravno da sam odmah pristao. Budući da mnogi glazbenici pasivno čekaju da se dogodi čudo i mantraju kako “oni samo žele svirati” bez prljanja ruku s promocijom, oduševila me je već sama činjenica da je pokazao inicijativu u pokušaju da proširi veselu vijest o objavi njegova prvog samostalnog autorskog jazz/fusion albuma.

Znao sam da je Milutinović dobar glazbenik, ali tek kada sam konačno i zavrtio njegov novi CD Veritas Vincit otkrio sam koliko je zapravo ubojit i tehnički potkovan jazz bubnjar s nevjerojatnim osjećajem za ritam, tempo i groove te istovremeno talentirani kompozitor s velikim općenitim razumijevanjem glazbe. U vremenu pandemije globalnih razmjera, nemira, prosvjeda, terorističkih napada poremećenih umova, velike društvene i političke krize donio je čisti eskapistički užitak za uši koji vas odnosi u neki imaginarni svijet podsjećajući na neke bolje i ljepše trenutke. Stabilnost u korijenima albuma vraća nadu i optimizam u ovom nestabilnom svijetu. Pod tim mislim čvrstu zasnovanost u tradiciji jazza/jazz-rocka, izvanrednu povezanost i kemiju benda te preciznost i perfekcionizam koji su uvijek prožeti osjećajem za ton, dinamiku i melodiju.

Album kao da prati strukturu prelaska iz kaosa u red. Bombastičan i adrenalinski početak s kompozicijom “Blazing Star” doima se poput eksplozivnog rađanja svemira, nenadanog prolaska velikog vatrenog kometa ili izlaska iz digitalnog stanja “Matrice” u naizgled zbunjujuću realnost. Stvari se nakon takvog intenzivnog avangardnog početnog iskustva vraćaju u nešto mirniju “normalu”, ali i dalje s intenzivnim dijelovima te furioznim i nadahnutim improvizacijama. Poput Hadžimanova, Milutinović je nadogradio jazz temelje s različitim zapadnim i istočnim utjecajima, ujedinio plemensko i moderno, domorodačko i urbano, naginjući prema svjetskoj glazbi (“world music”), da bi konačni ishod ipak bilo koherentnije, povezanije, tečnije i sabijenije djelo. Taj spoj domorodačkog i urbanog ponajbolje se očituje u svojevrsnim “sestrinskim” kompozicijama s očiglednim egzotičnim afričkim utjecajima, ”Ankoma” i “Vagosens”, pri čemu potonja sjajno kombinira hip hop beatove i semplove te jazz improvizacije trubača Rona Warburga.

Naslov albuma potječe od latinske izreke “Istina pobjeđuje”, što za Milutinovića ima simboliku odrastanja i pronalaska vlastitog puta, tj. istine. Na taj put sazrijevanja sa sobom je poveo fantastične glazbenike, od kojih se posebno izdvaja energični američki alt saksofonist David Binney koji reflektira genij Johna Coltrane i Waynea Shortera. Uz njega, tu su još mladi talentirani i perspektivni basist Pera Krstajić, saksofonist Luka Ignjatović, kritički hvaljeni trubač Ron Warburg, trubač Andrija Gavrilović, klavijaturist Ilija Nikolić, gitaristi Branko Trijić i Nikola Milenković, hip hop producent i električni bubnjar Stefan Todorović Mystee i pjevačica Ivana Vukmirović Manivi.

Nema nikakve sumnje da je Milutinović na pravom putu. Veritas Vincit je sjajno svjedočanstvo njegove sviračke, kompozitorske ali i liderske sposobnosti koja se očituje u nenametljivoj demonstraciji moći. Naime, on je poput snažnog i pouzdanog motora benda o kojemu sve ovisi i koji omogućava nadgradnju u vidu harmonija i solističkih pothvata ostalih glazbenika. Krajnji rezultat je pitko, lijepo, nadahnuto i vedro instrumentalno djelo.

Ljubiša Prica

Hits 1607
Peđa Milutinović Drumbooty Albumi Kronologija Creality » Creality