Vrsta / Pop / Rock / Indie / Blues / Država / Indie pop / Folk-rock / Singer-songwriter / Alt-Country
Dodano Četvrtak, 25 Rujan 2014
Length 35:33
Edition date Rujan 2014
Edition details Datum objave: 24.9.2014, Snimano i miksano u studiju Radost! tijekom proljeća i ljeta 2014. Masterirano u Carl Saff mastering studiju.
Tags Svemir

Zvonku Obajdin, glavnu kreativnu snagu grupe Svemir, smo prije dvije godine ostavili u "Ne pitam te za istinu", posljednjoj pjesmi prvog albuma njezine grupe, u totalnom rasulu, sve se raspadalo u komadiće. Lebdjela je u prostoru koji je ni na nebu ni na zemlji, s gomilom neriješenih pitanja, kako na emotivnom, tako i na planu svakodnevnog života, što se, kao i kod svakog autentičnog autora, reflektiralo na njezinu muziku. Njezin tadašnji gitarist Kanizsai stavljao je ljutu travu na ljutu ranu svojim "guitar hero" solo dionicama. Danas, dvije godine kasnije, zatječemo našu junakinju kako, u prvoj pjesmi novog albuma Svemira, "Tako jako", sigurnim korakom napreduje k Bijeloj planini ("Mont Blanc"), puna optimizma i obnovljene snage. Tema ove ploče je njezin novi početak, uz konačni obračun s prošlošću, pa tako u pjesmi "Jedro" eksplicira taj novopronađeni optimizam u zaraznom refrenu "…ali osjećam svejedno kako topli ljetnji vjetar od mene pravi jedro…" koji se, na žalost, u pjesmi čuje samo jedanput, što opet, na sreću, daje priliku nama pjevačima-amaterima da ga otpjevamo uz muzičku pratnju Svemira, kada ga Zvonka u drugoj strofi prešuti. Rekao bih da je ključni trenutak za razumjevanje cijele ploče onaj kad Tomislav Žalac - Žaki (iz Erotic Biljan & His Heretics) uleti sa svojim kratkim, ali genijalnim solom na usnoj harmonici i odmah vam bude jasno da je Zvonka ponovno u sedlu i da ponovno upravlja svojim životom. Pjesme koje se nižu poslije toga ("Hladne ruke", "Tako jako", "Ono što sam dala", "Sve i kad bih htjela", "Jednog dana") kao da su završne seanse nekakve psihoterapije koju Zvonka sprovodi nad samom sobom, tijekom kojih uklanja repove koji se vuku iz njezina prijašnjeg života. Kornjača je, kako je ja tumačim, pjesma o izlasku iz svoje ljušture, odluka da prestaneš biti ono što nisi, da se usudiš udahnuti slobodu i da je dalje dišeš punim plućima. Deveta, predposljednja pjesma, "Ljubit se na kiši" objašnjava da je nova ljubav ta sila koja je bila dovoljno moćna da otjera demone prošlosti i vrati narušeni poredak u njezin svemir, da samo nova ljubav može resetirati sve na novi početak. Odjavna pjesma ("Outro"), fragment uvodne "Mont Blanc", ali sa sjetnim vokalom iz off-a kao da nam govori da je i Zvonka svjesna da živi "najbolje godine svoga života" koje će potrajati… ali do kada? Ovdje moram napomenuti da je, kao što je ljepota u oku promatrača, isto tako i značenje u oku tumača, pa unaprijed molim Zvonku da mi oprosti ako joj se ne sviđa moje čitanje njezinih pjesama.

Svemir, kojeg pored Zvonke Obajdin (gitare, vokali, el. klavir na 1.) čine i Matko Boršić (bubnjevi), San Mikulec (bas) i Aleksandra Saša Dokmanović (solo gitara), a gostovala je pored spomenutog Žakija (usna harmonika na 2.) i Ivana Žabkar (violina na 5. i 7.), je vrlo utegnut, što bi rekli, ili dobro usviran, bez ikakvih ego-tripova, sav u funkciji muzike koju izvodi. Što se produkcije tiče (koju su sami radili), u prvom trenutku mi se činilo da je vokal trebao biti malo više izvučen u prvi plan, čime bi se dobila pop kvaliteta, ali namjera autorice nikako nije bila da radi pop muziku namijenjenu publici, već da koristeći rock idiom kaže nešto o sebi i svom unutarnjem svijetu, pa bi jeftino koketiranje sa slušateljstvom korištenjem producentskih trikova, mnogo više odmoglo nego pomoglo. Kad se sve zbroji, zrelo ostvarenje zrele žene na vrhuncu svojih kreativnih moći koja je zaslužila da joj se vrati bar dio onoga što je dala regionalnoj kantautorskoj sceni kroz, uglavnom, njezin projekt "Bistro na rubu šume", čiji će se pravi značaj tek uvidjeti u godinama što dolaze.

Izdvojene pjesme: "Jedro", "Kornjača", "Ljubit se na kiši"

Srđan Strajnić

Hits 1859