Released Ožujak 2019
Vrsta Indie
Dodano Utorak, 02 Srpanj 2019
Edition date Ožujak 2019
Etiketa Mast produkcija
Tags Svemir

Svemir se širi u svim smjerovima. I ovim, četvrtim po redu, albumom Svemir čini male i velike stvari kako bi, šireći svoju inicijalno sjeme, opravdao svoj svemirski naziv. Pri tome, za razliku od teorije velikog praska, ne dolazi do hlađenja prostora i razrjeđivanja materije nego baš materija buja a Svemir postaje još topliji nego što je bio prvog dana.

Veliku toplinu u glazbi Svemira i super nadogradnju nadodao je Daniel Rodik svojom slide-gitarom. Novi član Svemira proširio je vidike i pronašao nove puteve kakvima Svemir još nije kročio. Svemir s njim zvuči uistinu fenomenalno. Trebalo bi pohoditi njihove koncerte da uživo čujemo kako stare stvari zvuče s njim na gitari.

Neke stvari u Svemiru funkcioniraju već odavna, a u novim oblicima poprimaju neke još bolje okuse. Jedan od tih okusa je fenomenalno sljubljivanje Zvonkina glasa i izvrsne slide-gitare. Zvonka je i prije imala jedan od najpitkijih vokala domaće scene, i uvijek je bilo ugodno slušati  njen glas u bilo kojem aranžmanu. No s ovim posljednjim upgrade-om, nove boje su dotakle fantastične razmjere i ugođaj svemirske glazbe je postao fakat svemirski. Ne znam doduše koliko je ova zvučna kulisa posljedica producentskog čarobiranja i snimateljskih trikova, ali Svemir je ovime dobio širinu kakvu prije nije imao.

Osim što je dostupan na internetskim prostranstvima, album je prije nekog vremena dobio i svoj fizički oblik u izdanju Mast produkcije. Kratko i slatko djelce od niti pola sata krije i jednu skrivenu skladbu od Steve Wynna and The Dream Syndicatea, ali samo na nekim kanalima. Za razliku od prethodnih albuma, na ovom nema uglazbljenih pjesama poznatih nam pjesnika. No zato se Daniel ukazuje kao autor jedne od pjesmama, dok muzički sudjeluje u još dvije. Na „Snova nema” po prvi put Svemir pjeva u dva glasa.

I sve je dosta ujednačeno i kompaktno, pronađen je način da se o krizi i krizama srednjih godina progovara na ugodan, nenametljiv i opušten način bez pretjeranih žalopojki. Tekst je ponovo vrlo dobar. Zvonka stvara prekrasne i živopisne slike u svojim stihovima, ali kao da tim tekstovima fali završno brušenje. Koliko god prekrasni bili, uvijek se dobije dojam da im nedostaje samo mali dodir da postanu besmrtni. Da baš to, jer čini se da Zvonka ima potencijal biti velika hrvatska pjesnikinja.

U sljedećim radovima nadam se novom smjeru širenja Svemira u kojem će te slike i ti tekstovi pronaći načina da kao zvijezde postanu dio našeg noćnog neba. Dio našeg svemira.

Stošija Katić

Hits 433